کد خبر : 54293
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 تیر 1399- 38: 11

در سه ماه نخست سال صورت گرفت؛

مشارکت بیش از ۲۷۰۰ داوطلب هلال احمر گیلان در اقدامات داوطلبانه

مشارکت بیش از ۲۷۰۰ داوطلب هلال احمر گیلان در اقدامات داوطلبانه

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به مشارکت دو هزار و ۷۳۳ داوطلب در اقدامات داوطلبانه و انسان دوستانه، گفت: هلال احمر گیلان بیش از ۱۳ هزار عضو و داوطلب دارد.

به گزارش گیلانستان، سیاوش غلامی صبح یکشنبه (۲۹ تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال دو هزار و ۷۳۳ نفر از داوطلبان هلال احمر گیلان در اقدامات داوطلبانه و انسان دوستانه حضور داشتند، اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت داوطلبان در زمان بحران و حوادث حائز اهمیت است.

وی حضور داوطلبان سرمایه و منبع غنی نیروی انسانی برای جمعیت هلال احمر دانست و گفت: جمعیت هلال احمر برای بهره گیری درست از این ظرفیت برنامه ریزی دقیق و کارآمدی انجام داده است.

انعقاد تفاهم نامه با ۵۰ مؤسسه خیریه گیلان

غلامی در ادامه به برخی از اهداف جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: رسیدگی به زنان سرپرست خانوار، کودکان و قشرهای آسیب‌پذیر در بحران در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و اهداف این سازمان تعیین شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با ۵۰ مؤسسه خیریه گیلان، افزود: جمعیت هلال احمر گیلان در راستای خدمت رسانی به اقشار کم برخوردار جامعه با ۵۰ مؤسسه خیریه هم سو تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.

غلامی همچنین برگزاری طرح‌های ملی حوزه داوطلبان را از دیگر برنامه‌های این جمعیت عنوان و تصریح کرد: حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر همه ساله با اجرای طرح‌های ملی همای رحمت، فرشتگان رحمت، ارمغان مهر و هر ماه یک طرح و پروژه انسان دوستانه در قالب کاروان سلامت در راستای کمک به روستاهای کم برخوردار و قشر آسیب پذیر روستایی و حساس سازی مردم در حفظ محیط زیست، آموزش کمک‌های اولیه، کمک دارویی به بیماران صعب العلاج، اهدای لوازم التحریر برای دانش آموزان کم برخوردار، ویزیت رایگان در نقاط دور از دسترس، برپایی چادرهای سلامت در مناسبت‌های خاص، جمع آوری کمک برای نیازمندان، ایستگاه سلامت، اجرای طرح نیابت و کمک به سالمندان، اجرای کاروان سلامت و حضور پزشکان و پرستاران داوطلب در نقاط محروم و ویزیت رایگان اقدام می‌کند.

جمعیت هلال احمر استان گیلان ۱۳۰۷۶ عضو داوطلب دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۷۶ عضو و داوطلب در استان عضو هستند، گفت: این تعداد در چهار گروه مهارت، حمایت، مشارکت و هدایت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گسترش تعداد خانه‌های هلال در استان گیلان یکی از برنامه‌های مهم این جمعیت است، خاطرنشان کرد: ۱۹۴ خانه هلال تاکنون با همکاری بخشداران و دهیاران مناطق استان افتتاح شده است.

غلامی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان امسال ۲۰۰ خانه هلال دیگر در استان به بهره برداری برسد، که با توجه به حادثه خیز بودن استان، راه اندازی خانه‌های هلال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار