کد خبر : 74775
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1400- 11: 7

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

مشارکت ۱۲۰۰ امام محله شهری و روستایی گیلان در طرح مهرواره «اوج»

مشارکت ۱۲۰۰ امام محله شهری و روستایی گیلان در طرح مهرواره «اوج»

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مهرواره «اوج» با هدف حل مشکل محله ها با مرکزیت مساجد است، گفت: هزار و ۲۰۰ امام محله شهری و روستایی گیلان در این طرح مشارکت می کنند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی با اشاره به اینکه ولایت الهی که عالم را پر کرده، حقیقتی از جنس محبت است، اظهار کرد: این نور از خدای متعال شروع و از طریق اولیا معصوم (ع) و سپس نائبان برحق ایشان در جامعه منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه ولایت الهی ارتباط وثیق مردم با ولی خدا و با هم، برای خدا است، افزود: رابطه طولی بین خداوند و بندگانش به شکل اطاعت و در رابطه عرضی بین مردم به شکل خدمت متبلور می‌شود و مسجد محور اتصال ولایت طولی و عرضی به یکدیگر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات در دوره جدید همگام با شروع چله دوم انقلاب برای ساخت تمدن الهی در صدد است با رشد امام مسجد، موجبات ارتقای مسجد و محله آن را برای نشر خدمت و محبت در جامعه فراهم کند، ادامه داد: در این مسیر امام را به مرور زمان از امام مسجد به امام محله تبدیل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بهترین قرارگاه برای امامت، مسجد که محل نشر افکار و ایده‌ها و تقسیم مسئولیت‌های اجتماعی بین مردم است به عنوان مهمترین رکن خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه با روش‌های مختلف می‌خواهیم قرارگاه فرهنگی و اجتماعی یعنی مسجد و امام منطقه را در ساماندهی محله و روستا ارتقا دهیم، تصریح کرد: از این طریق به دنبال این هستیم که با کمک مردم و بسیج امکانات نهادها مسائل حل شود.

وی در ادامه به اجرای طرح مهرواره «اوج» اشاره و بیان کرد: این مهرواره لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب است که فرمودند «این نهضت باید اوج بگیرد و مرکز این کار نیز مساجد باشد».

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه بیش هزار و ۲۰۰ نفر از امامان شهری و روستایی استان گیلان با همراهی مردم به این فرمان رهبری لبیک گفته اند، ادامه داد: تلاش می‌شود در راستای حل مشکلات محله‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار