کد خبر : 28573
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

مشاوران استاندار از عدم آگاهی و شناخت استاندار ، استفاده میکنند/ لزوم ورود دستگاهای نظارتی

مشاوران استاندار از عدم آگاهی و شناخت استاندار ، استفاده میکنند/ لزوم ورود دستگاهای نظارتی

فرماندار اسبق رشت گفت : متاسفانه استاندار که غیر بومی هستند و نشان می دهد که مشاورین ایشان نیز حتما از فرصت عدم آگاهی و شناخت استاندار در انتصابات استفاده می.کنند.

به گزارش گیلانستان، سید ولی الله عظمتی فرماندار اسبق گیلان در گفتگو با رویداد گیلان، در خصوص حواشی انتصابات اخیر استاندار گیلان اظهار داشت : زمینه این انتصابات از گذشته نیز وجود داشته و این گونه نیست که امروز چنین انتصاباتی انجام بگیرد.

وی افزود :در چند سال گذشته شاهد انتصابات زیادی بودیم که افرادی که در فتنه نقش داشتند یا با انقلاب سر سازگاری نداشتند و برخی نیز هیچ اصالت و سابقه ی درخشانی ندارند و بعضا افرادی هستند که نظر مالی و سیاسی مسئله دار بودند در این دولت بکارگیری میشدند و این امور چیز جدیدی نیست.

عظمتی ادامه داد : متاسفانه استاندار که غیر بومی هستند و نشان می دهد که مشاورین ایشان نیز حتما از فرصت عدم آگاهی و شناخت استاندار در انتصابات استفاده می.کنند.

وی تاکید کرد : متاسفانه این افراد در این فکر نیستند که این جامعه و نظام یک نظام ارزشی است،نظامی است که که خونهای زیادی پای آن ریخته شده و ایثار فراوانی را این ملت نشان داده اند.

وی اضافه کرد : اکنون هم این مردم همه ی این سختی ها ، مشکلات ، نابسامانی ها و مشکلات اقتصادی راتحمل می کنند بخاطر نظام مقدس اسلامی و به خاطر رهبری و ولایت امر وگرنه مردم خیلی از این موارد را تاب و تحمل نمی کنند.

این فعال سیاسی گفت : شایسته نیست که در نظام جمهوری اسلامی مسئولین فقط در فکر خود یا در فکر جناح و گروه خود باشند،شایسته است که این مسوولین کمی به خود آیند و در عین حال به مردم خدمت کنند.

وی تاکید کرد : نوکری مردم بالاترین افتخار برای هر فردی در جمهوری اسلامی است و  اگر درست خدمت کنند اجر خودشان را هم در این دنیا و هم در آخرت خواهند گرفت .

عظمتی افزود :مطمئن باشید آنانی که با تصمیمات خود و نظرات و قدرت خود به مردم و نظام ضربه می زنند آینده ی خوبی نخواهند داشت و باید شاهد عواقب این تصمیماتشان باشند و مطمئنا خون شهدا و دعای ملت نخواهد گذاشت اینها زندگی راحتی داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا استاندار گیلان تحت فشار جریانی دست به چنین انتصابات میزند، گفت : متاسفانه در کل انتصابات استان ها و سطح مدیران ارشد،خصوصا استانداری ها با چنین مشکلاتی روبرو بوده و عموما هم جریانات سیاسی این هدایت و رهبری را به عهده دارند.
وی افزود : یعنی خطی مستقیما از سوی جناح ها و کسانی که متاسفانه با عناو و لجاجت و با مخالفت با این ارزش ها دارند چنین انتصاباتی انجام میدهند.در حالی که خود استاندار با توجه به سابقه ای که دارند سعی می کردند کمی با تدبیرتر و با برنامه ای بهتر این انتصابات را انجام بدهد چون در هر صورت عواقب این تصمیمات به شخص استاندار بر میگردد .

وی خاطر نشان کرد : استاندار مسئول امنیت استان است، کسی که باید آرامش و اعتماد را در بین مردم ایجاد کند کسی که نماینده عالی دولت است و همیشه سیاست بر این بوده که آن فرد آرامش و اعتماد نسبی را در جامعه ایجاد کند و نباید تابع تصمیمات دیگران و مشاوره های غیر رسمی بیرون باشد و عواقب این موارد مطمئن به خودشان برمیگردد و باید پاسخگو باشند.

عظمتی در پاسخ به اینکه نقش نهاد های امنیتی و نظارتی مانند سازمان بازرسی نسبت به چنین اقداماتی چه میباشد اظهار داشت :دستگاه های نظارتی که دستگاه های مستقلی هم هستند باید وظیفه خودشان را به موقع انجام دهند یعنی اگر دستگاه های نظارتی بخواهند سستی کنند شرایط بدتر از این خواهد بود .

توصیه ام این است که دستگاه های نظارتی بیشتر وارد شوند و بیشتر نسبت به این موضوعات عکس العمل نشان دهند و حساسیت داشته باشند تا شرایط این چنینی برای دیگران به وجود نیاید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار