کد خبر : 18159
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1396- 12: 18

مشاورین کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت انتخاب شدند + اسامی

مشاورین کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت انتخاب شدند + اسامی

در دومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت مشاوران کمیسیون با رای اعضای کمیسیون انتخاب شدند.

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومی شورا، رئیس کمیسیون ترافیک شورای پنجم در ابتدا با قدر دانی از زحمات کمیسیون ترافیک شورای چهارم رشت گفت: امیدوارم خدماتی در شان مردم رشت به آنان ارائه شود.
اسماعیل حاجی پور افزود: برای رفع مشکلات ترافیکی رشت نیازمند همراهی و مساعدت دستگاههای ذیربط هستیم و بدون همراهی دیگر دستگاهها قادر به رفع حجم انبوه مشکلات این بخش نخواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه سرنوشت شهروندان به مدت چهار سال در گرو تصمیمات اعضای شورا است گفت: امیدوارم به گونه ای اقدام شود که در خاتمه فعالیتها شاهد رضایتمندی مردم باشیم و چنانچه رضایت مردم را جلب کنیم رضایت پرودگار نیز همراه خواهد بود.
حاجی پور با اشاره به کمبود اتوبوس در رشت اظهار کرد: با شروع سال تحصیلی یقینا نیاز به تردد اتوبوسها بیشتر احساس می شود و امیدوارم با تمهیدات اندیشیده شده مشکلات برطرف و تعللی در حمل و نقل عمومی ایجاد نشود.
وی با اشاره به انتخاب مشاوران در کمیسیونهای شورا تصریح کرد: باید افرادی انتخاب شوند که تخصص های لازم را در این خصوص داشته باشند.
حاجی پور با اذعان به اینکه انتصاب افراد غیر متخصص در جایگاه مشاورین خیانت به اعتماد مردم است بیان کرد: حضور افراد غیر متخصص در جایگاه مشاوران راندمان فعالیتی کمیسیون را کاهش خواهد داد و باید از افرادی استفاده کنیم که توانائیهای لازم را دارند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت اظهار کرد: از اعضای کمیسیون تقاضا دارم در انتخاب مشاوران دقت کنند و متخصص ترین افراد را انتخاب کنیم.
در ادامه جلسه عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت اظهار کرد: با انتخاب مشاوران خوب و زبده می توانیم راندمان فعالیتی کمیسیون را افزایش دهیم.
محمد حسن عاقل منش افزود: در دوره های گذشته در برخی از کمیسیونها شاهد تعدد مشاوران بودیم که عملا خروجی خاصی هم نداشتند.
وی با اذعان به اینکه نیازمند مشاوران متخصص هستیم گفت: باید از حضور افرادی که در کار اجرایی در این بخش دخیل هستند به عنوان مشاور در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک استفاده کنیم.
عاقل منش افزود: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت از چهره های توانمند و با تجربه ای است و یقینا با تعاملات خوبی که وجود دارد می توانیم شاهد اقدامات بسیار خوبی در جهت رفع مشکلات ترافیکی شهر باشیم.
عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به پیاده راه فرهنگی و BRT رشت تصریح کرد: مباحث مختلفی در این خصوص مطرح است و متاسفانه در حال حاضر وضعیت اتوبوسهای رشت نیز نامناسب بوده و در حال حاضر تنها ۲۰ دستگاه اتوبوس در رشت مشغول خدمات دهی هستند.
عاقل منش بیان کرد: متاسفانه اتوبوسهای BRT در رشت به خوبی تردد نمی کنند و سرعت لازم را ندارند.
در ادامه جلال الدین محمد شکریه عضو دیگر کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز اظهار کرد: بنده معتقدم باید از چهره های قدرتمند و متخصص در جایگاه مشاوران کمیسیون بهره مند شویم.
وی افزود: در بحث BRT نیز قبلا بررسیهایی انجام دادم و در حال حاضر واحدهای صنفی خیابان امام خمینی و ساختمان بورس به علت ایجاد BRT دچار مشکل شده اند و بنده معتقدم این خطوط باید در مسیرهای دیگر رشت اجرایی می شد و پیشنهاد می کنم BRT به سمت کمربندیهای شهر انتقال داده شود.
عضو دیگر کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در ادامه گفت: کمیسیون ترافیک شورا نقش کلیدی در برطرف کردن معضل ترافیک که یکی از معضلات بزرگ رشت است دارد.
رضا رسولی با قدردانی از اعضای کمیسیون ترافیک شورای چهارم رشت اظهار کرد: در شورای چهارم اقدامات خوبی در خصوص رفع مشکل ترافیک برداشته شد و مطمئنا رفع انبوه مشکلات نیازمند صرف زمان می باشد.
وی افزود: در چهار سال گذشته مهم ترین و فنی ترین فعالیتی که در خصوص ترافیک به انجام رسید تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت بود.
رسولی در خصوص خط ویژه اتوبوس در رشت گفت: متاسفانه به علت عدم تعامل دیگر دستگاهها و نوع تفکر شهردار اسبق نسبت به گسترس خطوط BRt اقدام نشد و با توجه به شرایط فعلی ترافیک رشت چاره ای بغیر از گسترش حمل و نقل عمومی نداریم .
وی افزود: در چهار سال گذشته به لحاظ فنی کارکرد خوبی در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا انجام شد و بنده معتقدم در شورای پنجم با تعاملات خوبی که با سایر دستگاهها برقرار شده است یقینا شاهد رفع بسیاری از مشکلات و سرعت اجرای پروژه ها خواهیم بود.
عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت گفت: با حضور اسماعیل حاجی پور در جایگاه ریاست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا یقینا شاهد تعامل خوب دیگر دستگاهها خواهیم بود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز اظهار کرد: حضور جلال الدین محمد شکریه به واسطه ارتباطات با اصناف در چارچوب قانون در کمیسیون ترافیک می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با لایحه سرویس رایگان اتوبوسرانی در نخستین روز مهر ماه موافقت کردند.
عضو دیگر کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در ادامه جلسه با ابراز گلایه از کمبود اتوبوس در رشت گفت: در حال حاضر ۲۵ دستگاه اتوبوس در رشت مشغول فعالیت هستند.
حجت جذب افزود: باید هر چه سریعتر در خصوص افزایش ناوگان و تعمیر دیگر اتوبوسها اقدام شود.
وی به مبحث خصوصی سازی سازمان اتوبوسرانی تاکید کرد.

محمد حسن عاقل منش نیز با بیان اینکه وضعیت فعلی تردد اتوبوسها در رشت افتضاح است گفت: با حجم جمعیت شهری و تعداد اتوبوسهای فعلی وضعیت بحرانی در رشت حاکم است.

در خاتمه این جلسه با رای اعضای کمیسیون مهیار عربانی عضو هیئت علمی دانشگاه، منوچهر ملک راه رئیس اسبق راهنمایی و رانندگی، رضا نادم از اساتید دانشگاه، مونا ابرو فراخ معاون عمرانی فرمانداری رشت، ایرج برگ گل عضو هیئت علمی دانشگاه، یدالله حسینی مشاور شهردار رشت، رحیم شوقی دبیر شورای ترافیک گیلان و پیمان بازدیدی نماینده هیئت نظارت سازمانهای مردم نهاد گیلان در استانداری به عنوان مشاورین کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت انتخاب شدند.

جلسه آینده کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت دوشنبه هفته آینده ساعت ده صبح در صحن جلسات شورای رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار