کد خبر : 43053
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

مشق عاشقی خدام گیلانی در قافله عاشقی لوشان

مشق عاشقی خدام گیلانی در قافله عاشقی لوشان

نوکری برای امام حسین (ع) بهترین لطف و محبت الهی است و باید از تک‌تک این نفس‌ها و ثانیه‌ها به نحو احسن استفاده کرد، موکب قاله عاشقی در لوشان نیز در این راستا بهترین خدمات را به زوار امام حسین (ع) در مسیر خروجی گیلان ارائه می‌دهد.

به گزارش گیلانستان موکب قافله عاشقی لوشان یکی از موکب‌های فعال استان گیلان، پذیرای بیش از 15 هزار زائر اربعین حسینی بود.

موکب قافله عاشقی لوشان، بین‌المللی است

مسؤول برپایی موکب قافله عاشقی لوشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به حضور پرشور مردم و زائرین در این موکب اظهار کرد: موکب قافله عاشقی لوشان میزبان هزاران زائر و مسافر از استان گیلان و دیگر استان‌ها بود و تلاش کرد نماینده شایسته‌ای برای جنوب گیلان باشد.

سید موسی بقایی نژاد با اشاره به پذیرایی بیش از ۱۵ هزار نفر در یک شبانه‌روز در موکب قافله عاشقی لوشان، گفت: در موکب قافله عاشقی پذیرای بیش از ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی بودیم.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند موکب قافله عاشقی لوشان به زوار افزود: موکب قافله عاشقی لوشان دارای غرفه فرهنگی، عفاف و حجاب، شهدا، پذیرایی و حسینیه برای اقامه نماز زوار است.

مسؤول برپایی موکب قافله عاشقی لوشان با اشاره به حضور زوار اربعین از حاشیه دریای خزر از این موکب به سمت کربلای معلی گفت: موکب قافله عاشقی لوشان، بین‌المللی است و میزبان خوبی برای زوار کشورهای حاشیه دریای خزر و استان گیلان است.

بقایی نژاد با اشاره به فعالیت‌های موکب قافله عاشقی تصریح کرد: برپایی مراسم عزاداری، اهدای سربند به زائرین، اهدای بسته فرهنگی، پاک‌سازی مسیر نجف تا کربلا و همچنین ارائه خدمات پزشکی توسط تیم هلال‌احمر و پذیرایی از زوار گوشه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های بسیجی وار متولیان موکب بوده است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حوزه‌های اعتقادی و فرهنگی افزود: موکب قافله عاشقی لوشان با کمک و مشارکت مردم برپاشده و شهروندان خوب شهرستان رودبار به‌ویژه مردم لوشان در برپایی و استمرار این موکب نقش ارزنده‌ای داشتند.

همایش بزرگ اربعین زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود

کارشناس فرهنگی و مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با بیان اینکه به خادمی زوار اربعین افتخار می‌کنم، اظهار کرد: فعالیت و خدمت در خیمه اباعبدالله فرصت ارزشمند و گوهر گران‌بهایی است که نصیب هرکسی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین علوی با اشاره به اجتماع بزرگ اربعین حسینی بیان کرد: همایش باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی نشان‌دهنده اقتدار و عظمت جهان اسلام است که در دنیا مثل و مانندی ندارد.

وی همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین را نشأت گرفته از عمق محبوبیت امام حسین علیه‌السلام در دل مردم برشمرد و افزود: وقتی امام حسین(ع) برای احیای اسلام و ولایت، از جان، مال و نزدیک‌ترین کسان خود گذشت و به شهادت رسید یقیناً محبان اهل‌بیت(ع) نیز راه این امام بزرگوار را چراغ راه خود قرار می‌دهند.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اهمیت و جایگاه پیاده‌روی اربعین و اجتماعی میلیونی کربلا بیان کرد: همایش بزرگ اربعین زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

علوی با اشاره به فعالیت چندین ساله موکب قافله عاشقی لوشان گفت: موکب قافله عاشقی لوشان میعادگاه عاشقان ولایت و امامت به‌ویژه اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بوده و با توجه خدماتی که ارائه می‌دهد آبروی گیلان و گیلانیان است.

کربلا مغناطیس عالم

زائر کربلای معلی و خادم موکب قافله عاشقی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار کرد: همایش میلیونی اربعین، رسانه بزرگی برای انتقال مفاهیم ارزشمند عاشورا و قیام امام حسین (ع) است.

مجتبی نظری با بیان اینکه همایش پیاده‌روی اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) است، گفت: کربلا و امام حسین (ع)د امروز مغناطیس عالم شده و عشق به امام حسین (ع) همگان را روانه کربلای معلی کرده و باید این همایش باشکوه را قدر بدانیم.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی موکب قافله عاشقی لوشان افزود: نوکری برای امام حسین (ع) بهترین لطف و محبت الهی است و باید از تک‌تک این نفس‌ها و ثانیه‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار