کد خبر : 27595
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

مشکلات اقتصادی مردم ایران به‌ویژه گیلان بسیار زیاد است/ دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی با متخلفان برخورد کنند

مشکلات اقتصادی مردم ایران به‌ویژه گیلان بسیار زیاد است/ دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی با متخلفان برخورد کنند

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری بر حفظ وحدت و یکپارچگی آحاد جامعه برای برون‌رفت از گره اقتصادی کنونی تأکید کرد و از دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی خواست تا با متخلفان اقتصادی برخورد کنند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری شامگاه یک‌شنبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه از جریان وضعیت اقتصادی کشور ازجمله استان گیلان باخبر است اظهار کرد: مردم مظلوم استان گیلان از یک گرانی و بیکاری نسبتاً بیشتری در مقایسه با سایر استان‌ها برخوردار هستند.

وی با اذعان به اینکه مشکلات استان گیلان بعضاً در جلسات با مسئولان تذکر داده‌شده افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی حاکم در جامعه متأثر از مزاحمت‌های سیاسی و گرفتاری استکبار جهانی در طی چهل سال، بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت‌های و سایر مشکلات اقتصادی مربوط به فرهنگ و اخلاق عده‌ای از مردم است که بر اساس تأثیرپذیری از تبلیغات دشمن و وضعیت موجود رعایت انصاف نمی‌کنند.

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقوله فرهنگ در افزایش نگرانی‌های اقتصادی در جامعه گفت: برخی از فروشندگان کالا و خدمات در عرضه و فروش رعایت انصاف نمی‌کنند و اجحاف می‌کنند و در طرف دیگر عده‌ای از خریداران هستند که بیش ازآنچه نیاز دارند می‌خرند و مشکلاتی را به جامعه تحمیل می‌کنند.

حسینی اشکوری بر ضرورت همدلی و هماهنگی بین دستگاهی و بین مردم و دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: شرایط پیش‌آمده در اقتصاد جامعه بسیار خطرناک و بحران‌آفرین است که تنها با همدلی و رعایت هماهنگی قابل‌عبور است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید با تعقل و همکاری عقبه سخت و دشوار فعلی جامعه را پشت سر بگذارند تصریح کرد: فرماندهی وحدت‌آفرینی در بین جامعه و عامل هماهنگی بین دستگاه‌ها و مردم در شرایط کنونی باید به دست رهبری دلسوزانه و دائیانه رهبری که آگاه به مسائل هستند باشد و همه موظف و مکلف به رهروی محض از فرمان‌های ایشان هستیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی باید وحدت داشت و اخلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشت خاطرنشان کرد: ممکن است هرکسی اعتقادی داشته باشد و خورده حساب‌هایی نیز با یکدیگر داشته باشند اما شرایط کنونی جامعه تنها وحدت، یکپارچگی، عزم واحد و هماهنگی همه‌جانبه مردم و مسئولان را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی هرچند با سختی، قابل‌عبور است و باید به آینده اسلام و انقلاب اسلامی امیدوار بود افزود: به فضل خدا و عنایت حضرت بقیه‌الله اعظم در کنار هماهنگی و همکاری همه سازمان‌ها و نیروهای امنیتی و قضایی شرایط سخت کنونی به‌راحتی قابل‌گذشت است و کشور از بحران ایجادشده خارج می‌شود.

* لزوم برخورد با متخلفان و متجاوزان به حریم اقتصادی

عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم برخورد با متخلفان و متجاوزان به حریم اقتصادی از سوی نهادهای امنیتی و قضایی تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی باید باکسانی که از شرایط پیش‌آمده سوءاستفاده می‌کنند و به سخت شدن و گره خوردن مشکلات اقتصادی دامن می‌زنند برخورد کنند و با جدیت بیشتری وارد میدان شوند.

حسینی اشکوری با تأکید بر اینکه این کشور و انقلاب اسلامی نیازمند عزم و حرکت دلسوزانه مسئولان با نیت جلب رضای خداوند است بیان کرد: برای انقلاب و اسلام خون‌های زیادی ریخته شده و لازم است مسئولان از سپری کردن وقت خود در بخش‌های غیرضروری خودداری کنند و اولویت را به حل مشکلات اقتصادی مردم اختصاص دهند.

وی دنیا را خالی از مشکلات و مصائب ندانست و تصریح کرد: هیچ جای دنیا خالی از مشکلات و سختی نیست و ما انتظار داریم مسئولان کشور مشکلات موجود را بزرگنمایی نکنند؛ چون بزرگنمایی مشکلات خود موجب کندی کار می‌شود و باید مواظب بود برخی از مسائل بیش ازآنچه هست حالت تورمی و توهمی به خود نگیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی مردم ایران به‌ویژه گیلان بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: ما نسبت به مشکلات مردم بی‌خیال نیستم و هرچند دست ما در انجام کارها کوتاه هست اما چشم ما هنوز بینا است و امیدواریم خداوند از فضل و کرمش عنایت ویژه‌ای به مشکلات مردم کند.

انتهای پیام/ فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار