کد خبر : 41043
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان:

مشکلات زیست‌محیطی مسیر خط ریلی رشت به انزلی برطرف می‌شود

مشکلات زیست‌محیطی مسیر خط ریلی رشت به انزلی برطرف می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: مشکلات زیست محیطی ایجاد شده در سطح ۴ کیلومتر از پروژه خط ریلی رشت به انزلی در حال برطرف شدن است.

به گزارش گیلانستان علی اوسط اکبری‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران از رایزنی با محیط زیست جهت برطرف کردن مشکل زیست محیطی بخشی از خط ریلی رشت به انزلی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شد موانع اجرای 4 کیلومتر از خط ریلی رشت به انزلی در حال رفع شدن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تقسیم شدن خط ریلی رشت به انزلی در ایستگاه پیربازار به دو شاخه مجزا را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: طبق برنامه پس از تملک اراضی یکی از این شاخه‌ها باید به بندرکاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی مرتبط شود و شاخه دیگر آن نیز به بندرانزلی اتصال پیدا کند.

اکبری‌مقدم طول خط ریلی رشت به انزلی را در مجموع 41 کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: پنج قطعه از راه آهن گیلان در خط ریلی قزوین به رشت وجود دارد که به بهره‌برداری کامل رسید از طرف دیگر ادامه مسیر این پروژه از ایستگاه فلکده رشت تا بندرانزلی نیز در قالب قطعات 6، 7 و 8 تقسیم‌بندی شده است.

وی طول قطعه 6 خط ریلی رشت به انزلی را حدوداً 17 کیلومتر دانست و در مورد روند اجرای آن توسط پیمانکار مربوطه نیز ابراز داشت: این قطعه از ایستگاه فلکده رشت شروع و تا حوزه پیربازار ادامه دارد و هم‌اینک دارای پیشرفت فیزیکی حدوداً 40 درصدی بوده و کار تملک اراضی آن به میزان 90 درصد انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان طول قطعه 7 خط ریلی رشت به انزلی را 20 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: این قطعه از تقاطع پیربازار به سمت ضیابر آغاز شده و تا ایستگاه پیربازار ادامه دارد و در این مکان به دو شاخه مجزا جهت اتصال به بندر کاسپین در محدوده منطقه آزاد و بندرانزلی تقسیم‌بندی می‌شود.

اکبری‌مقدم با تأکید بر اینکه هیچ مشکل و مانعی در اجرای خط ریلی که از ایستگاه پیربازار تا بندرکاسپین ادامه دارد وجود ندارد تصریح کرد: قطعه دوم از راه آهن رشت به انزلی در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی حدوداً 10 درصدی است و چیزی معادل 10 کیلومتر از اراضی که در مسیر آن قرار دارد هم تملک شده است.

وی از وجود یکسری موانع در اجرای بخشی از خط ریلی رشت به انزلی که در ایستگاه پیربازار به دو شاخه تقسیم‌بندی می‌شود سخن گفت و اظهار داشت: رایزنی‌ها و کارهای کارشناسی بسیار گسترده‌ای برای حل مشکلات مطرح شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده و مشکل هم‌اینک در شرف برطرف شدن است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار