کد خبر : 43164
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

فرماندار رشت:

مشکلات سایت زباله سراوان میراث سوء مدیریت است

مشکلات سایت زباله سراوان میراث سوء مدیریت است

فرماندار رشت با بیان اینکه حل معضل پسماند و زباله سایت سراوان به علت غفلت و قصورهای گذشته طولانی شده است گفت: زباله هیچ شهری به غیر از رشت به سایت زباله سراوان منتقل نمی‌شود.

به گزارش گیلانستان میرشمس مؤمنی‌زاده صبح امروز در نشست بررسی مشکلات انباشت زباله در منطقه سراوان رشت اظهار داشت: حل معضل زباله سایت سراوان به علت غفلت و قصورهای گذشته طولانی شده است اما روند انجام کارها در چند وقت اخیر با توجه به عزم دولت و شهرداری رشت به خوبی پیش می‌رود.

فرماندار رشت با رد اظهارات شهردار رشت مبنی بر اینکه زباله 11 شهر به سایت زباله سراوان جهت دفن منتقل می‌شود عنوان کرد: در حال حاضر فقط زباله‌های شهرستان رشت به سراوان منتقل می‌شود و زباله شهرهایی نظیر فومن، ماسال و صومعه‌سرا جهت انجام عمل پردازش به کارخانه کودآلی انتقال می‌یاید.

مؤمنی‌زاده با بیان اینکه برای انتقال زباله سه شهر فومن، ماسال و صومعه‌سرا به کارخانه کود آلی رشت قرارداری از گذشته بین شهرداری‌های مذکور و شهرداری رشت منعقد شده است تصریح کرد: بحث مدیریت پسماند در استان‌های شمالی به ویژه در گیلان و به صورت اختصاصی در شهرستان رشت به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

وی دفن غیربهداشتی و غیراصولی زباله در سایت زباله سراوان رشت از 30 سال گذشته تاکنون را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: حل مشکلات منطقه سراوان از سوی فرمانداری، شهرداری رشت، استانداری گیلان و کلیه دستگاه‌های اجرایی تابعه در اولویت قرار دارد و تمام این نهادها جهت رفع این معضل در حال تلاش هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تأکید بر اینکه گذشتگان در فرصت بسیار زیادی که در اختیارشان بود نتوانستند برای ساماندهی سایت زباله سراوان رشت اقدامی جدی انجام دهند گفت: زدودن مشکلات و آلودگی‌هایی که در سراوان رشت برای سکنه و اهالی آن ایجاد شده تکلیف و رسالت اصلی دستگاه‌های عضو مدیریت پسماند است.

فرماندار شهرستان رشت هدفگذاری‌هایی که در خلال جلسات مدیریت پسماند سایت زباله سراوان منعقد شده است را برشمرد و عنوان کرد: شن‌ریزی و سمپاشی زباله و ایجاد محیطی قابل سکونت در سراوان، تأسیس تصفیه‌خانه شیرآبه و احداث دستگاه زباله‌سوز از جمله مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های مورد تأکید این کارگروه است.

مؤمنی‌زاده فرهنگ‌سازی و تفکیک زباله از مبدأ توسط شهروندان و جلوگیری از دفن غیربهداشتی زباله و پسماند در سایت زباله سراوان رشت را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: امیدواریم مجموعه شهرداری رشت و دستگاه‌های مربوطه در کنار مشارکت خود مردم برای نهادینه کردن این فرهنگ تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار