کد خبر : 67501
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان:

مشکلات شهرستان‌های گیلان به برگزیدگان شوراها ارائه می‌شود

مشکلات شهرستان‌های گیلان به برگزیدگان شوراها ارائه می‌شود

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان گفت: مشکلات شناسایی شده شهرستان‌های گیلان در قالب بیانیه‌ای توسط شورای تبیین مواضع شهرستان‌ها به برگزیدگان شوراها ارائه می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمدمهدی نیازمند اظهار داشت: دانشجویان بسیجی گیلانی و سایر تشکل‌ها در ایام انتخابات با بهره‌گیری از فضای مجازی به تبیین و روشنگری مردم در مباحث مختلف پرداختند و از طریق فضای مجازی سعی کردند دوشادوش بحث آموزشی خود در این حوزه نیز فعالیت داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه گیلان افزود: همه دانشگاه‌ها سعی کردند ضمن تولید محتوای رسانه‌ای و استفاده از شخصیت‌های سیاسی کشوری و استانی فضایی را ایجاد کنند که دانشجویان پاسخ مسائل و شبهات خود را از اساتید دریافت کنند.

نیازمند عنوان کرد: از جمله نقش‌های دانشجویان بسیجی گیلانی در زمان انتخابات در کنار مردم بودن و گفت‌وگو با مردم بود و این گفت‌و‌گو با مردم در چند قالب اتفاق افتاد که یکی از آن‌ها تریبون آزاد بود که در ۸ شهر استان برگزار شد.

وی ابراز داشت: این تریبون آزاد بستری برای طرح مشکلات، نظرات و شبهات مردم و همچنین نقش‌آفرینی دانشجویان در بین مردم بود همچنین دانشجویان در قالب شورای تبیین مواضع در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز نقش‌آفرینی کردند.

نیازمند افزود: در راستای احصاء مسائل و مشکلات نشست‌هایی توسط شورای تبیین مواضع با کاندیداهای شوراها برگزار شد و کاندیدا در چند شهرستان استان گیلان مورد سوال قرار گرفتند و انعکاس این موضوع از طریق دانشجویان در فضای مجازی قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان گفت: همچنین در راستای مشارکت‌آفرینی، گروه‌های جهادی در روستاها و مناطقی که قبلاً در آنجا کمک‌های مؤمنانه انجام داده بودند حضور پیدا کردند و در کنار طلبه‌ها در روستاها اتفاقات خوبی را رقم زدند.

وی افزود: دانشجویان بسیجی در شهرها نیز در پارک‌ها، میادین و غرفه‌هایی که در پیاده راه شهرداری رشت در هفته منتهی به انتخابات ایجاد کرده بودند حضور داشته و به گفت‌وگو با مردم پرداختند؛ همه این اقدامات نقش به‌سزایی در خلق این مشارکت داشت.

نیازمند گفت: یکی از اقدامات این مجموعه استفاده از ظرفیت دانشجویان برای شناسایی مشکلات و انعکاس آن به شوراها بود که ۳۰ خردادماه این مسائل در قالب بیانیه‌ای توسط شورای تبیین مواضع شهرستان‌ها به برگزیدگان شوراها ارائه می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تلاش ما این است که روحیه دانشجویی، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی دانشجویان را تقویت کنیم افزود: دانشجویان گیلانی در این مدت زمان زیادی را برای احصاء و شناسایی مسائل و مشکلات استان انجام دادند.

وی گفت: خوشبختانه در استان گیلان این آمادگی وجود دارد تا در زمان روی کار آمدن دولت جدید و استقرار نمایندگان آن در استان مسائل اساسی گیلان که از چند ماه قبل توسط کارهای کارشناسی در مباحث مختلف شناسایی شده را به نماینده عالی دولت ارائه دهیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس استان گیلان خاطرنشان کرد: مشکلات و مسائل احصاء شده به استاندارد ارائه می‌شود و در ادامه این مسائل را مطالبات خواهیم کرد تا این مطالبات درجهت‌دهی مناسب دولت و کارگزاران به سمت انقلاب موثر باشد.

وی با اشاره به مهم‌ترین مطالبات دانشجویان افزود: مهم‌ترین دغدغه دانشجویان در وهله نخست مباحث آموزشی در دانشگاه‌ها، موضوع آمایش رشته‌های آموزشی و ایجاد بسترهایی در دانشگاه است که دانشجویان به واسطه آن بتوانند به نحو احسن مصالب علمی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

نیازمند با تأکید بر اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های اساسی دانشجویان این است که بعد از تحصیل چگونه وارد عرصه کار شوند گفت: سیاست‌هایی که باید در مسیر اشتغال، ازدواج و مسکن فارغ‌التحصیلان فراهم شود نیز از دیگر مطالبات مهم اقشار دانشجویی است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار