کد خبر : 51777
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس:

مشکلات معیشتی مردم جدی است / در مجلس دهم مبنای کار سیاسی‌کاری بود

مشکلات معیشتی مردم جدی است / در مجلس دهم مبنای کار سیاسی‌کاری بود

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس با بیان اینکه افق دید اکثر نمایندگان مجلس یازدهم به هم نزدیک است گفت: مشکلات معیشتی مردم در دوران پساکرونا جدی است.

به گزارش گیلانستان حسن محمدیاری، شیوع ویروس  کرونا در کشور و مشکلاتی که به جهت بروز آن برای بسیاری از اقشار مردم و کسب‌ و کارها پیش آمده است را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مشکلات معیشتی پساکرونا جدی است و می‌طلبد مجلس یازدهم در این موضوع و برای کاهش دغدغه‌های مردم سریعاً ورود کند.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به ویژه با توجه به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و درباره اولویت‌های مجلس یازدهم عنوان کرد: نخستین دغدغه مجلس جدید بحث معیشت مردم در شرایط فعلی است زیرا بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شدند و جامعه دچار مشکلات اقتصادی شده است.

محمدیاری با تأکید بر اینکه باید در ایام پساکرونا برای کاسبان و افرادی که به صورت کار روزمزد گذران زندگی می‌کردند فکری جدی شود تصریح کرد: با توجه به موارد یاد شده به نظر می‌رسد در شش ماه نخست، مجلس یازدهم رسالت خود را بر مبنای ایجاد یک تحول و جهش در وضعیت کنونی و امیدبخشی به مردم تمرکز کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم واقعاً در شرایط بدی قرار دارند و به علت تنگناهای اقتصادی و معیشتی یأس و ناامیدی بر آنان مستولی شده است ابراز داشت: مجلس یازدهم باید تلاش خود را برای بهبود این شرایط انجام دهد تا فراز و فرودهایی که در چند وقت اخیر شاهد وقوعش در بخش‌های مختلف بودیم ترمیم شود.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس ضمن پاسخ به این پرسش که به عقیده وی نقاط ضعف و قوت مجلس دهم کدام بوده و مجلس یازدهم باید روی کدام نقاط قوت گذشته بیشتر تمرکز کند افزود: هر دوره‌ای از مجالس دارای نقاط قوت و ضعف بودند اما در شرایط فعلی باید در درجه نخست برای بهبود معیشت مردم اقدامی انجام شود.

محمدیاری دغدغه اصلی مردم را اقتصاد و معیشت تلقی کرد و با اشاره به اینکه طرح‌ها و لوایحی که در این مورد معطل مانده باید مجدداً به جریان بیفتند اظهار داشت: در این شرایط سخت و حساس کنونی که مردم از نمایندگان خود انتظار دارند باید تصمیم‌گیری درستی انجام شود به طوری‌که خروجی ناشی از آن به نفع مردم باشد.

وی شاخص‌های کارآمدی مجلس یازدهم را برشمرد و در تشریح این مطلب که مجلس جدید چگونه می‌تواند تبدیل به یک مجلس کارآمد شود گفت: در حال حاضر نقطه قوت مجلس یازدهم این است که افق دید اکثر نمایندگان آن به هم نزدیک بوده و از آن تفاوت‌هایی که قبلاً وجود داشته دیگر خبری نیست ضمن آنکه سیاسی‌کاری‌ها هم کم شده است.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس در پاسخ به این پرسش که به نظر شما رئیس مجلس باید دارای چه ویژگی‌هایی برای ریاست باشد نیز افزود: نخستین شاخصه‌ای که رئیس مجلس باید داشته باشد این است که از حیث شخصیتی وزن ریاست یک قوه را دارا باشد تا بتواند از شرایط رهبری به صورت مستقیم و بدون واسطه استفاده کند.

محمدیاری مشکلات حوزه انتخابیه خود را که در مجلس دهم کمتر مورد توجه قرار گرفته را برشمرد و در همین ارتباط عنوان کرد: تالش، ماسال و رضوانشهر آبستن بسیاری از مسائل است و یک چهارم وسعت استان گیلان را در بر می‌گیرد بنابراین باید نگاه به این منطقه جدی‌تر باشد که این مهم به غیر از تعامل با مرکزنشینان میسر نمی‌شود.

وی عدم جذب مناسب و کافی اعتبارات و ردیف‌های عمرانی را از جمله مشکلاتی که حوزه تالش، ماسال و رضوانشهر با آن مواجه است خواند و با تأکید بر اینکه باید نقاط ضعف دوره مجلس دهم در این زمینه برطرف شود گفت: باید سعی کنیم ارتباط خودمان را با مسئولان و مراکز قدرت مالی تقویت کنیم تا اعتبارات بیشتری به منطقه تخصیص داده شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار