کد خبر : 37185
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1398- 32: 16

معاون هماهنگی امور اقتصادی کشور:

مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در سطح ملی بررسی می‌شود

مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در سطح ملی بررسی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان جهت رفع،‌ به صورت ملی در سطح وزارت کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش گیلانستان بابک دین‌پرست امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان به صورت ملی در وزارت کشور بررسی می‌شوند، تا از این طریق بتوانیم در مسیر فعال‌سازی بیشتر آن‌ها در عرصه تولید و صنعت گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی گیلان ۳.۵ واحد از میانگین کشوری بالاتر است افزود: طبق آمارها و گزارشات موجود، میانگین نرخ بیکاری در سطح کشور از ۱۱.۹ درصد در سال ۹۶ به ۱۲ درصد در سال ۹۷ رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه میانگین نرخ بیکاری در گیلان با ۷ دهم درصد افزایش در مقایسه با سال ۹۶ به ۱۱.۴ درصد در سال ۹۷ رسیده است عنوان کرد: ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی مشکل‌دار با تعداد اشتغالزایی حدود ۴ هزار و ۸۰۰ نفر هم‌اکنون در سطح استان گیلان فعال هستند.

دین‌پرست از ۷ مأموریت ویژه برای فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: موارد مهمی نظیر واگذاری لیست دقیق واحدهای تولیدی فعال در سطح هر کدام از شهرستان‌های تابعه استان گیلان با تعداد دقیق افراد شاغل در آن‌ها باید توسط فرمانداری‌ها تهیه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در مورد نوع واحدهای تولیدی مشکل‌داری که از طریق ملی به آن‌ها کمک خواهد شد ابراز داشت: واحدهای راکد‌ و واحدهایی که با کمترین ظرفیت اسمی خود مشغول فعالیت هستند در لیست دریافت کمک‌های مالی قرار می‌گیرند.

وی‌ رفع مشکلات واحدهای تملک شده و واحدهای بحرانی استان گیلان در سطح ملی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی نیمه تمامی که باید واگذار شوند و آن دسته از واحدهایی که پیشرفت فیزیکی آن‌ها بالای ۶۰ درصد است نیز از این حمایت‌ها بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار