کد خبر : 4422
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 خرداد 1395- 59: 18

مشکل بی نوایان/ چرا بین محله حمیدیان رشت و گلسار فرق می گذارند؟

مشکل بی نوایان/ چرا بین محله حمیدیان رشت و گلسار فرق می گذارند؟

آیا اینکه یک راننده ی عزیزی با یک فرد عزیز دیگر درگیر شده و به تبع آن کل خطوط مینی بوس رانی منطقه تعطیل بشود با عقل سلیم مدیریت شهری سازگار است ؟

به گزارش سرویس یادداشت “درگیلان“، کریم آقازاده دمیرچی در یادداشتی نوشت:

منطقه ی پارابیجار حمیدیان یکی از مناطق حاشیه ای و به شدت محروم رشت می باشد که کمتر مورد توجه شهریاران و شهرداران قرار گرفته است ساکنین این منطقه اغلب کارگرنشین و از اقشار مستضعف جامعه می باشند که هرروز صبح کوله بار اراده بر دوش در میادین اصلی شهر جویای کار می باشند تا بتوانند نان حلال بر خانواده ی خود بیابند ( اگر پیدا بشود !!! ) .  دوستی از نانوایان می گفت چند خانواده ای هست که چندین روز متوالی قدرت پرداخت هزینه ی نان شب را ندارند و به صورت نسیه خرید میکنند که انشاالله در آینده پرداخت کنند.

اما مشکل دیگری نیز دوش نحیف این اقشار مستضعف در عین حال باشرف این منطقه را بی رمق تر ساخته است

توضیح اینکه حسب معمول سایر نقاط شهر بین برخی از رانندگان خطوط مینی بوس رانی این منطقه بنا به دلایلی با برخی از مسافرین یا رهگذران این منطقه درگیری فیزیکی پیش می آید ( ضمن حفظ احترام رانندگان زحمت کش مینی بوس رانی و قدر دانی از خدمت رسانی آنها و ادای احترام به محضر مردم شریف این منطقه )

در اقدامی بی سابقه مسوولین عزیز به دلیل جلوگیری از ایجاد تنش !!  اقدام به تعطیلی کل خطوط مینی بوس رانی میکنند .

فارغ از درستی یا نادرستی این تصمیم سوال حقیر از مسوولین محترم این است آیا افرادی که از تامین نان شب خود عاجزند و هر روز صبح با همین رانندگان محترم به میدان دانای علی یا شهرداری در پی کار می دوند و ظهر همان روز بدلیل فقدان کار با همان لباس کار دست نخورده ی  خود و با همان رانندگان محترم دست خالی به سوی خانواده ها برمیگردند با چه وسیله و با کدام پول این مسیر را طی کنند؟

آیا اینکه یک راننده ی عزیزی با یک فرد عزیز دیگر درگیر شده و به تبع آن کل خطوط مینی بوس رانی منطقه تعطیل بشود با عقل سلیم  مدیریت شهری سازگار است ؟

آیا این اتفاق در مناطق دیگر مثل گلسار ، منظریه و کمربندی جانبازان و … اتفاق نمی افتد ؟

 آیا در دیگر مناطق هم بلافاصله اقدام به توقف خدمت رسانی به کل مردم میشود ؟

آیا آیین دادرسی مدنی در این مناطق حکم کرده که بخاطر وجود مشکل بین دو عزیز و از فرزندان این جامعه کل مردم از خدمات شهری محروم شوند؟

 شهردار محترم کلانشهر رشت ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر در صورت امکان و در صورت صلاحدید در جهت تنویر ذهن این حقیر و تبیین موضوع و رفع مشکل توضیحی بفرمایید .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیوک داداشی آلایله جمعه , ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۴:۵۶

باسلام معروض میدارد
پیرو یاداشتهای جناب آقازاده عزیز به استحضار حضرات میرساند: جریان برخی مینی بوس داران ومسافران این بخش از خط شهری, شده نقل محافل .
فی المثل کسی بخاد دیگری رو تهدید کنه میگه مثل مینی بوس داران دیگه …
با کمال احترام وتکریم راننده های زحمتکش برخی از راننده ها (که از ذکر نام و نشانشون معذوریم) وقاحت را از حد گذراندند و توهین های قومی قبیله ای میکنند یا اینکه کارگریدو لیاقتتون همینه و… را بعنوان خداحافظی وبدرود نثار مسافرین میکنند.بارها شاهد پیاده کردن مسافر خسته و مظلومی بوده ایم که جرمشان این بوده که تن شما بوی سیگار میدهدو انگار باید به سلسله مراتب لباس و بنا بر شخصیت سوار مینی بوس شد
آخه خواهر محترمه “دلیل نمیشود چون شما اعتیاد داشته ,شما بقیه آقایون را از دم تیغ دوسر انتقام بگذرانید.
تمام نوشته ها گفته دروغ,کاش یکی از مقامات مسئول لااقل در این ناکجا آباد آخرین ایستگاه مینی بوس هاکه خیابان سی چهل متری را تملک خود قرار میدهندوباریکه راهی آنهم عنایتی چنانچه بفرمایند برای بقیه اهالی مفلس پاره بیجار قرار میدهند حضور داشته باشند و به درد دل این قشر زحمتکش گوش دهند خود واقف بر این امور خواهند بود.
برخی شنوده ها حاکی از افزایش قیمت از حمیدیان تا خیابان ایران است که کرایه از سبزه میدان تا حمیدیان۵۰۰ تومن میباشد بایداز حمیدیان تا خیابان ایران(پارابیجار) باید ۳۰۰ تومن نیز مضاف بر هزینه های این قشر سرمایه دار از شهر کلانشهر رشت باشد
گویا وحی منزل است به غنی کشتی کشتی نعمت و به فقیر دریا دریا محنت ارزانی شود
در منطقه ای که بعضا از پرداخت پول نان شب عاجز است باید چنین ستمی در حد مظلومانش رواگردد؟
این بود انقلاب ومیقات پابرهنگان؟ چرا یکی نیست از این وابن السبیل یادی کند و بجای نمک بر دل ریششان مرهمی بنهد؟
تاکی راهنما به راست بزنیم و به چپ بپیچیم؟
چرا مسئولین دلشان به حال نزار این قشر درمانده از جامعه نمیسوزد؟الان چه زمانیست تا کسی با دبّه های ۲۰ لیتری به خانه خود آب شرب ببرد؟ آیا واقعا شیفته خدمتیم؟
گر مسلمانی از این است که حافظ دارد؟
وای اگر از پس امروز بود فردایی

محمد عینی جمعه , ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵

یاشاسین آذربایجان بالالاری

سجاد جودی پنجشنبه , ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۳:۵۹

با سلام عرض خسته نباشید
در پی اختلافات بوجود آمده در بین رانندگان محترم خطوط اتوبوس رانی و برخی از احالی محل تنها فقط این قشر محروم و مظلوم این محل مظلوم واقع شده و شاهد بی احترامی برخی از رانندگان خطوط اتوبوس رانی شده اند اکثریت مردم این محل از قشر ضعیف جامعه و از قشر کارگران زحمت کش میباشند لذا هر گونه توهین و بی احترامی از هر مقام و افرادی نسبت به این قشر جامعه توهین به هویت جامعه ماست لذا هر گونه بی احترامی را محکوم میکنیم و از مسئولین خواهشمندیم به مسائل اخیر پیش آمده در این محل رسیدگی و برسی نمایند با تشکر

رفتن به نوار ابزار