کد خبر : 52971
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 تیر 1399- 41: 17

مصاحبه عکاس گیلانی در گاردین: از سپیدرود تا میدلزبرو

مصاحبه عکاس گیلانی در گاردین: از سپیدرود تا میدلزبرو

به مدت ۱۵ سال، عکاس و خبرنگار ورزشی بودم و برای باشگاه سپیدرود رشت، عکاسی می کردم اما در نوامبر ۲۰۱۷ ایران را ترک کردم و در ژانویه ۲۰۱۸ به میدلزبروی انگلیس آمدم.

به گزارش گیلانستان،در روز جهانی پناهندگان، داستان پناهندگانی که به لطف فوتبال توانستند در جامعه جدید وفق یابند را مرور می کنیم.
– به مناسبت روز جهانی پناهندگان، سازمان های گل کلیک، UNHCR و آژانس پناهندگان اتحادیه اروپا یک مجموعه عکاسی به نام پروژه گل کلیک راه اندازی کرده اند.

هدف این پروژه، این است که مهاجران و پناه جویان سراسر جهان، داستان زندگی و تجارب خود در جامعه جدید را از طریق زبان مشترک شان مطرح کنند؛ زبان مشترکی که فوتبال نام دارد.

گل کلیک، پروژه عکاسی و روایت داستان های فوتبالی جهانی است که به هر پناهجو، یک دوربین عکاسی می دهد تا از واقعیت های زندگی اجتماعی و فوتبالی شان عکس بگیرند. این فوتبالیست های مهاجر، از اردن و کنیا گرفته تا زمین های میدلزبرو و سیدنی، حضور دارند.

این داستان ها، به ما فرصت می دهد تا صدای مهاجران و پناهجویان سراسر جهان که محروم و حاشیه نشین هستند را بشنویم. وب سایت گاردین، به مرور داستان چند پناهنده که به لطف فوتبال توانستند زندگی خودشان را تغییر دهند، پرداخته است.
مهدی رخشنده؛ میدلزبروی انگلیس
نامم مهدی رخشنده است و در شهر رشت در شمال ایران متولد شدم. در ایران معمولا به عنوان دروازه بان، فوتبال بازی می کردم اما در سطح حرفه ای نبودم.

به مدت ۱۵ سال، عکاس و خبرنگار ورزشی بودم و برای باشگاه سپیدرود رشت، عکاسی می کردم اما در نوامبر ۲۰۱۷ ایران را ترک کردم و در ژانویه ۲۰۱۸ به میدلزبروی انگلیس آمدم.

در ایران طرفدار استقلال بودم اما حالا تیم من میدلزبرو است. در نوامبر ۲۰۱۹ به لندن آمدم و در شهر به عکاسی می پردازم. گاهی اوقات با دوستانم فوتبال بازی می کنم.

می خواهم در یک باشگاه فوتبال بزرگ مثل چلسی، تاتنهام یا آرسنال مشغول به کار شوم اما در حال حاضر متاسفانه بیکار هستم. با این حال امیدوارم در لندن، شغلی پیدا کنم.

امیدوارم در آینده بتوانم در شغل موردعلاقه ام یعنی خبرنگاری و عکاسی مشغول به فعالیت شوم. امیدوارم تیمم میدلزبرو بتواند روزی جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد و از آن صحنه عکاسی کنم!

فوتبال برایم مهم است چون این ورزش، باعث نزدیک شدن انسان ها به یکدیگر می شود و می توانند عشق مشترکشان به این بازی را به اشتراک بگذارند.

فوتبال در زندگی هم به ما کمک می کند چون احساسات متفاوتی را برای ما خلق می کند؛ از هیجان برد یک بازی گرفته تا گلزنی و مهار ضربه پنالتی تا ناامیدی از شکست و مصدوم شدن.

فوتبال همیشه در زندگی من نقش بزرگی داشته و توانستم به لطف فوتبال به محیط میدلزبرو عادت کنم. با بازی در بنیاد MFC توانستم با افراد جدیدی آشنا شوم، با محیط تطبیق یابم و البته انگلیسی ام را بهتر کنم. این مسئله باعث شد من احساس خوشبختی کنم و عضوی از جامعه شوم.

عکسی که مهدی رخشنده از یک پناهجوی فوتبالیست در میدلزبرو گرفته است


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار