کد خبر : 61587
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

مدیرعامل شرکت گاز گیلان:

مصرف گاز در گیلان ۸ برابر فصل تابستان است/پایداری برق در استان درگرو کاهش مصرف گاز

مصرف گاز در گیلان ۸ برابر فصل تابستان است/پایداری برق در استان درگرو کاهش مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز گیلان می‌گوید مصرف روزانه گاز در فصل زمستا‌ن به اوج خود می‌رسد به‌طوری‌که اکنون میزان مصرف گاز خانگی در گیلان هشت برابر فصل تابستان بوده و برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها مردم باید به‌اندازه یک درجه در گاز صرفه‌جویی کنند.

به گزارش گیلانستان، “کلافگی مردم از قطعی‌ برق در رشت” یکی از موضوعاتی بود که از طریق مخاطبان ثبت شد.

مخاطب در این سوژه مطرح کرده است که « متأسفانه در چند روز اخیر در برخی ساعات شب و اوایل صبح شاهد قطعی‌های برق در برخی مناطق شهر رشت هستیم و این مسئله باعث دردسرهایی برای والدین هم شده است، علاوه بر این مسئله، حضور دانش‌آموزان در شبکه شاد و تدریس در فضای مجازی نیاز به برق دارد و بیشتر از اینترنت‌های مودمی استفاده می‌شود. شرکت برق رشت درباره این خاموشی‌ها به مردم توضیح دهد.»

در چند روز اخیر  سوخت برخی از نیروگاه‌های کشور محدودیتی ایجاد و برخی واحدها با مشکل تأمین گاز و سوخت مواجه شده است.

همین امر سبب شد تا به‌منظور جبران و تأمین سوخت برخی از نیروگاه‌های کشور برق نقاطی از کشور به‌طور مقطعی و بدون اطلاع‌رسانی قبلی با قطعی مواجه شده و به گفته مسوولان شرکت توزیع برق به‌محض برطرف شدن مشکل سوخت و محدودیت‌های تأمین گاز قطعی‌های موقتی در برخی از نقاط به اتمام می‌رسد.

بر اساس اعلام کارشناسان اگر مردم ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی‌های لازم را انجام دهند مشکل قطعی موقتی برق به‌طور کامل برطرف و همچنین طبق گفته‌های مسوولان مذاکرات با وزارت نفت به‌منظور تأمین بیشتر سوخت ادامه دارد تا این مشکل هرچه سریع‌تر از بین برود.

در همین خصوص مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان می‌گوید مصرف روزانه گاز در فصل زمستا‌ن به اوج خود می‌رسد به‌طوری‌که اکنون میزان مصرف گاز خانگی در گیلان هشت برابر فصل تابستان بوده و برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها مردم باید به‌اندازه یک درجه در گاز صرفه‌جویی کنند.

حسین اکبر از هم‌وطنان خواست که در راستای کمک به حفظ پایداری شبکه برق و تأمین گاز همه مناطق، با خاموش کردن  لامپ‌های اضافی در منزل و محل کار، پوشیدن لباس گرم در منزل و کاهش یک‌درجه‌ای دمای هوای منزل و محل کار، در این اقدام به دست‌اندرکاران صنعت برق و گاز همکاری کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار