کد خبر : 62595
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1399- 35: 10

معاون دادگستری گیلان:

مصوبات رئیس قوه قضائیه در گیلان؛ پیگیری احیای کارخانجات تعطیل‌شده در دستور کار قرار گرفت

مصوبات رئیس قوه قضائیه در گیلان؛ پیگیری احیای کارخانجات تعطیل‌شده در دستور کار قرار گرفت

معاون دادگستری گیلان گفت: مشکلات پادگان حسن‌رود انزلی و کارخانجات ورشکسته گیلان توسط رئیس قوه قضائیه رصد شده و به جد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش گیلانستان، احمد آقایی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با آمدن آقای رئیسی به گیلان و حضور در دستگاه قضایی تفکر خردمندانه‌ای در دستگاه قضای استان تحت عنوان نهضت فساد ستیزی  خردمندانه دور از هر نوع جوسازی و فشارهای سیاسی ترویج پیدا کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ابراز داشت: با آمدن ریاست قوه قضاییه به گیلان شاهد ایجاد نشاط در مردم شده و همچنین بارقه امید در جهت مبارزه با فساد در افکار مردم دمیده شد و مردم نگاه دیگری به مسئولان پیدا کردند.

آقایی عنوان داشت: آقای رئیسی فساد ستیزی را ابتدا در دستگاه قضا اغاز کرده و سپس این امر در همه استان‌ها ترویج پیدا کرد و رؤسای دادگستری استان‌ها نیز فرماندهان اجرای این امر در استان‌ها هستند همچنین این راهبر نشأت گرفته از آیات الهی است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا خداوند در قرآن می‌فرماید فساد و ستمگری را به واسطه مصلحان و عدالت جویان ریشه‌کن می‌کند و اگر این چنین نباشد فساد دنیا را فرا می‌گیرد بر این مبنا این نهضت در قوه قضاییه شکل گرفت.

آقایی تصریح کرد: در استان گیلان برخی از کارخانجات در بستر قانون مورد غارتگری واقع شدند که کارخانه پوشش از جمله این کارخانجات بوده که با ۸۵ هکتار و به‌کارگیری ۴ هزار کارگر بزرگترین صنعت نساجی در خاورمیانه بود و اکنون به تلی از خاک تبدیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان بیان کرد: شرکت رشت الکتریک هم از دیگر کارخانه‌هایی است که از آن خرابه‌ای به جا مانده که به نقل از آقای رئیسی می‌توانست یک نگین انگشتری برای گیلان در صنعت باشد و اکنون چیزی جز یک تلی از خاک نیست.

آقایی عنوان داشت: صنایع ابریشم یک صنعت نوغانداری با قدمت ۸۰۰ ساله بود که در سال ۸۲ با سو مدیریت در واگذاری و انتفای شخصی در اصل ۴۴  با یک میلیارد قیمت‌گذاری شد که ۹۰ میلیون آن پرداخته شد و قرار بود الباقی در چند فقره چک پرداخت شود که آن چک‌ها نیز پاس نشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان بیان کرد: صاحبان این کارخانه در سال ۸۹ با اخذ ۳ تسهیلات ۷ میلیارد گرفته و در همان سال قسط تسهیلات را پرداخت کردند و در سال ۸۹ کارخانه را با مبلغ ۴۹ میلیارد تومان فروخته که ۴۲ میلیارد تومان آن را نقداً دریافت کردند.

آقایی خاطرنشان کرد: درصنایع پوشش گیلان، رشت الکتریک و صنایع ابریشم اصل ۴۹ بر این اساس بود که این کارخانجات احیاء شده و تغییر کاربری ندهند؛ سو مدیریت در واگذاری معضلی بود که در گیلان و سایر استان‌های کشور در دولت وقت اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه موضوع دیگری که مورد رصد ریاست قوه قضاییه قرار گرفت پادگان حسن رود بود تصریح کرد: این پادگان یک مرکز نظامی نیروی دریایی است که متأسفانه فردی با حمایت برخی از نهادها و استفاده از رانت برای این پادگان سند گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ابراز داشت: ۲ سال پیش این فرد به نیروی دریایی پیشنهاد معامله و فروش این پادگان را داده بود که این اخبار به ما رسیده و ما در ابتدا به اداره ثبت انزلی نامه‌نگاری کردیم تا از نقل و انتقال این سند جلوگیری شود.

آقایی خاطرنشان کرد: سپس اسناد و مدارک را مورد بررسی قرار داده و متوجه شدیم که تمامی مدارک جعلی بودند؛ این پادگان در زمان پیش از انقلاب خریداری شده بود و بخشی از آن نیز مربوط به منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه جای تأسف و تعجب اینجا است که این مکان یک مکان نظامی بوده و وظیفه آن حمایت از کیان، نظام و مرز بوم ما است عنوان داشت: عده‌ای از عزیزان در آن سوی مرزها با دشمنان مقابله کرده و شهید می‌شوند اما عده‌ای در درون کشور قصد تصاحب آسایشگاه این نظامیان را دارند.

آقایی اظهار داشت: اگر این افراد لحظه‌ای به خرد خود رجوع کرده و به فکر بی‌قراری‌های فرزندان مدافع حرم برای پدرشان که اکثراً هم خردسال هستند بیفتد به درگاه خداوند متعال توبه کرده و در کار خود تجدید نظر می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان بیان کرد: فرمانده نیروی دریایی باید به فکر تجهیزات بوده و نیروهای خود را در جهت دفاع از این مرز و بوم آماده کند اما در مقابل هر روز به این فکر است که این پادگان باید تخلیه شود و این درد بزرگی در جامعه است.

وی گفت: بنده خالصانه از ریاست قوه قضاییه تقاضا کردم که با این پدیده زشت و کسانی که در پشت صحنه این قضیه هستند برخورد شود لذا همه ما مردم گیلان باید از ریاست کل دادگستری گیلان قدردانی به عمل آوریم که اقدامات و برخورد قاطعانه‌ای در مقابل افراد سودجو داشتند.

آقایی خاطرنشان کرد: استان گیلان صاحب جنگل‌های هیرکانی بوده که یادگار عصر یخبندان در دوره سوم زمین شناسی است اما متأسفانه هر روز با بهانه‌های مختلف اراضی ملی در این جنگل‌های هیرکانی در بستر قانون مورد تصرف قرار می‌گیرند.

وی گفت: توسعه طرح‌های خدماتی در دل جنگل‌ها، زباله‌های موجود در سطح این جنگل‌ها و بردن جاده و آسفالت از میان جنگل‌ها از  عواملی هستند که موجب از بین رفتن جنگل‌های هیرکانی گیلان می‌شوند و ریاست قوه قضاییه تأکید داشتند که در این خصوص باید با جدیت عمل شود.

آقایی افزود: ریاست کل دادگستری گیلان و تمام رؤسای دادگستری‌های گیلان با جدیت در جهت اجرای راهبردی فرمان رهبری و دستگاه قضا پای کار بوده و در ۵ سال گذشته ۹ هزار و ۱۵۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی را رفع تصرف کرده و در ۱۰ ماه گذشته نیز توانستیم هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی جنگلی را رفع تصرف کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار