کد خبر : 86619
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401- 45: 15

مصوبات صنعتی سفر رییس جمهور به گیلان بین ۴۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارد

مصوبات صنعتی سفر رییس جمهور به گیلان بین ۴۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارد

.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به گیلان موظف کردن بانک‌ها به فعال نگهداشتن صنایع و کارخانجات دراختیار و تحت تملک تا زمان واگذاری بود که در این رابطه ۶ واحد شناسایی شد و نسبت به حفظ و پایداری فعالیت آنها اقدام و این مصوبه درحال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

 

وی گفت : در مصوبه دیگری طرح‌های پیشنهادی دارای توجیه اقتصادی و فنی توسط بانک های عامل نیز مورد بررسی قرار گرفت که با۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اطلاع رسانی در این زمینه انجام شده‌است.

 

وی به مصوبه ابلاغی معاون هماهنگی و پیگیری های ویژه دفتر رییس جمهوری مبنی بر رفع مشکلات کارخانه های ایران پوپلین و ایران برک اشاره و عنوان کرد: آنچه مربوط به شرکت ایران پوپلین بود یعنی استمهال بدهی شرکتهای برق، گاز، دارایی و مالیات و در مورد شرکت ایران برک هم انجام اقدامات لازم درخصوص بخشودگی و تعیین تکلیف جرائم تامین اجتماعی و پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش باید صورت می گرفت که تا کنون۶۰ درصد مشکلات این واحدها حل شده‌است.

 

وی ادامه داد: مصوبه ابلاغی دیگر از سوی مدیر دفتر ریاست جمهوری مبنی برآنکه مناطق آزاد باید محور تولید و صادرات از مرکز واردات کالا باشند و اگر در این زمینه فاصله ای ایجاد شده‌است، بازنگری و اصلاح شود که در این رابطه مقرر شد با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و همفکری همکاران وزارت صمت طرح مذکور تهیه و جمع بندی شود.

 

وی اظهار کرد: تدوین این طرح تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

 

وی درمورد درخواست اعطای تسهیلات برای راه اندازی فاز اول کارخانه کاشی خزر نیز گفت: باتوجه به بدهی معوق و چک‌های برگشتی شرکت کاشی خزر در یکی از بانکهای عامل، فاقد بدهی نسبت به دریافت وام جهت پرداخت بدهی و رفع چک های برگشتی و راه اندازی کارخانه کاشی خزر این موضوع با ۸۰ درصد پیشرفت در کارگروه های استانی و کشوری مطرح و درحال پیگیری می‌باشد.

 

پورحیدری تصریح کرد: مصوبه دیگری مبنی بر احداث سه پست فشار قوی ۶۳.۲۰ کیلوولت برای شرکت شهرکهای صنعتی صومعه سرا، کشلی تالش و سفیدرود رشت با هدف تأمین ۱۴۰ مگاوات برق به صورت مشارکت در تامین منابع ۵۰ درصد وزارت نیرو ۵۰ درصد شرکت شهرک‌های صنعتی استان و اجرای خطوط انتقال مربوطه سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم دردست انجام است که هم اینک پیشرفت آن به ۴۰ درصد رسیده است.

 

وی توضیح داد:احداث پست شهرک صنعتی صومعه سرا نیز با عقد قرارداد ۲۱۰ میلیارد ریالی با شرکت برق منطقه ای درحال اجراست، برای پست برق تالش پیشنهاد نصب یک سلول برای افزایش ظرفیت پست فعلی در شهرک داده شده و برای احداث پست در شهرک صنعتی سفیدرود رشت هم این شرکت آمادگی خود را با واگذاری زمین و مشارکت در احداث پست به میزان قدر السهمش با احتساب مبلغ مربوط به تخصیص زمین اعلام کرده‌است.

 

وی به پیشرفت ۸۰ درصدی مصوبه حل مشکل نقدینگی، تسهیلات بانکی و تامین مواد اولیه شرکت چوکا جهت تامین سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه اشاره کرد و افزود: از محل تسهیلات رونق تولید سرمایه در گردش با عاملیت بانک رفاه ۶۰۰ میلیارد ریال اخذ و این شرکت به بانک معرفی شد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: درخواست زمین برای شرکت شهرکهای صنعتی ماسال با اعطای زمین برای احداث شهرک صنعتی شماره ۲ در اولم ماسال پیگیری و۷۰ درصد کار انجام شد اما به دلیل داشتن طرح جنگل‌کاری و واگذاری از سوی منابع طبیعی این مصوبه صورت نگرفت.

 

پورحیدری ادامه داد: افزایش عرصه جهت اجرای طرح توسعه شهرک توستان نیز با ۷۰ درصد پیشرفت انجام شد اما باتوجه به احاطه شدن شهرک صنعتی توسط منازل مسکونی، امکان توسعه در این شهرک وجود ندارد.

 

وی گفت : برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک ناحیه صنعتی یعقوبیه هم ۵۰ درصد کار با ایجاد زیر ساخت‌های اولیه (آب، برق) انجام وبرای گازرسانی باتوجه به مسیر خط انتقال باید ابتدا اراضی خریداری شود که اکنون مذاکرات برای خرید زمین از اهالی ادامه دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: برای راه‌اندازی و رونق‌بخشی واحدهای صنعتی امیرمنصور، آریا شرکت سابینه خزر، ایران پوپلین، شرکت باتیس خودرو، ریسندگی و بافندگی فومنات، گروه صنعتی پوشش، ریسندگی خاور و ایحا گستر نیز کارگروهی با محوریت معاونت حقوقی ریاست جمهوری با حضور استاندارگیلان و مدیران عامل بانک‌های ذیربط و نماینده دستگاه قضایی تشکیل و مقرر شد ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ ابلاغ راهکارهای مناسب برای برون رفت از مشکلات اتخاذ شود، مصوبات مربوط به این شرکت‌ها اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار