کد خبر : 42834
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه:

مصوبه اخیر مجلس درباره قانون ارزش‌افزوده با معاهده اوراسیا تناقض دارد

مصوبه اخیر مجلس درباره قانون ارزش‌افزوده با معاهده اوراسیا تناقض دارد

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: مصوبه اخیر مجلس درباره قانون ارزش‌افزوده با سیاست‌های معاهده اوراسیا تناقض دارد.

به گزارش گیلانستان هادی تیزهوش تابان با بیان اینکه پیوستن ایران به جمع کشورهای عضو معاهده اوراسیا فواید بسیار زیادی را از لحاظ اقتصادی برای کشورمان به ارمغان می‌آورد اظهار داشت: مصوبه اخیر مجلس درباره قانون ارزش ‌افزوده با سیاست‌های مندرج در معاهده اوراسیا تناقض دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه دستورالعمل‌های صادرات و واردات کالا به کشورهای عضو معاهده اوراسیا به زودی اجرایی می‌شود عنوان کرد: برخورداری از 20 تا 80 درصد تعرفه و تخفیف در زمان صادرات و واردات انواع محصولات از جمله ویژگی‌های پیوستن به این پیمان بین‌المللی است.

تیزهوش‌تابان از تناقض بین مصوبه اخیر مجلس در مورد قانون ارزش افزوده با اصول پیمان اوراسیا سخن گفت و افزود: این مصوبه توان رقابتی کشورمان در برابر سایر کشورهای عضو پیمان اوراسیا را کاهش می‌دهد و امیدواریم با توجه به مشکلات یاد شده مسئولان قوه مقننه و قوه مجریه برای حل و فصل این موضوع تلاش کنند.

وی وارد کردن ارزهای حاصل از صادرات کالا و محصولات به داخل کشورمان را به عنوان یک هدف و اولویت اساسی مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: زمینه‌سازی برای حمل و نقل ارزان کالا و خدمات و پرداخت یارانه به افزایش حجم و تنوع صادرات کمک کرده و موجبات توسعه یک کشور در عرصه اقتصاد را فراهم می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گیلان تسهیل امر صادرات و وضع قوانین و دستورالعمل‌هایی برای تحقق این هدف را لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: بنا به دلایلی قدرت صادراتی کالاهای کشورمان در حال کاهش یافتن است که باید برای حل این مشکل و نقیصه پیش‌آمده در اسرع وقت تصمیمی اتخاذ شود.

وی اشاره قانون برنامه پنجم توسعه به اصل ارزش‌ افزوده و اعلام سازوکارهای آن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به سپری شدن قانون برنامه توسعه پنجم انتظار می‌رفت بحث ارزش افزوده نیز تعیین تکلیف نهایی شود اما این کار پس از گذشت 10 سال هنوز انجام نشده است.

تیزهوش تابان اتخاذ سیاست‌هایی مشترک در حوزه‌هایی نظیر کشاورزی، انرژی، فناوری و حمل و نقل را از دیگر اهداف و راهبردهای تشکیل اتحادیه اوراسیا دانست و خاطرنشان کرد: با پیوستن ما به این اتحادیه بین‌المللی امکان صادرات بخش زیادی از محصولات و کالاهای ایرانی به کشورهای عضو این معاهده فراهم شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار