کد خبر : 7934
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

مطالبات چایکاران هرچه سریعتر پرداخت شود / بیمه و وام چایکاران را در دستور کار داریم

مطالبات چایکاران هرچه سریعتر پرداخت شود / بیمه و وام چایکاران را در دستور کار داریم

نماینده مجلس از طرح بیمه چایکاران خبر دارد و گفت: بخشی از مطالبات چایکاران باقی مانده است که باید هرچه سریعتر پرداخت شود.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی در گفتگویی، با بیان اینکه سهم دولت از مطالبات چایکاران پرداخت شده اما سهم کارخانجات از مطالبات چایکاران مانده است، اظهار داشت: به دلیل ضرر و زیان و بدهی هایی که داشتند نتوانستند به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند و به خاطر همین حدود ۲۰ درصد از مطالبات چایکاران باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه ما پیگیر هستیم تا سازمان چای این بخش از مطالبات را نیز اقدام کند و مردم نیز حق خود را می خواهند و چیزی اضافه و گزار را طلب نکرده اند، افزود: اگر کشاورزی ۲۰۰ هزار تومان شده و یا کسی که چندین میلیون تومان مطالبه دارد سازمان چای موظف است مطالبات چایکاران را پرداخت کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس توجه به قشر آسیب پذیر از کشاورزان چایکار را حائز اهیمت دانست و گفت: کسانی از چایکاران از قشر های آسیب پذیر هستند و مقدار دریافتی آنها هم ناچیز است که سازمان چای باید پرداختی به این عزیزان را در اولویت قرار دهد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه باید مطالبات چایکاران هرچه سریعتر پرداخت شود، اظهار کرد: ما منتظر هستیم تا مطالبات چایکاران پرداخت شود تا اقدامات بعدی یعنی بیمه چایکاران و وام های به زراعی را در دست اقدام قرار دهیم تا کشاورزان ما بیشتر دلگرم شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه این مطلب بیان داشت: ما پیشنهاد کرده ایم کشاورزان به خاطر افزایش چای که داشته اند مراسمی را برگزار کنند و اعلام کنند که اگر ما از کشاورز حمایت کنیم، ظرفیت داریم در گیلان افزایش تولید داشته باشیم.

عباسی با اشاره به اینکه معنای افزایش تولید این است که ما کاهش واردات چای خواهیم داشت و ما به سمت اقتصاد مقاومتی پیش می رویم، گفت: ما می توانیم چای بیشتری تولید کنیم و روز به روز کیفت چای را افزایش دهیم و سطح بهره وی ری را افزایش دهیم تا موجب رونق اقتصادی و افزایش اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم شویم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اعلام اینکه این مراسم پس از پرداخت مطالبات چایکاران و موافقت استاندار انجام می گیرد، افزود: در آن مراسم می توان آسیب شناسی کرد که چگونه می توان به ظرفیت های پیشرفت در تولید و کیفیت چای رسید./8دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار