کد خبر : 75657
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1400- 55: 17

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان:

مطالبه تضامین دشوار و پر تعداد مهم ترین دغدغه مردم از شبکه بانکی

مطالبه تضامین دشوار و پر تعداد مهم ترین دغدغه مردم از شبکه بانکی

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: مهم ترین دغدغه مردم از شبکه بانکی مطالبه تضامین دشوار و پرتعداد از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات است.

به گزارش گیلانستان، علیرضا نوروزی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در ارتباط با شبکه بانکی مطالبه تضامین دشوار و پرتعداد از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بوده که آن‌ها را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان در خصوص اجرای طرح «تحول نظام بانکی به نفع مردم»، گفت: در این زمینه به بخشنامه‌های جدیدی به منظور کاهش فرآیندهای اخذ وام و تسهیلات بانکی و تسهیل این روند برای شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی دولتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شعار محوری دولت رشد توأم عدالت است، اضافه کرد: هدف اصلی در این حوزه، تسهیل روند اعطای وام به مشتریان و کسب حداکثری رضایتمندی مردم به شمار می‌رود.

نوروزی با اشاره به اینکه با اجرای این بخشنامه افرادی که از قبل در نوبت تسهیلات بوده و به دلیل نداشتن ضامن با مشکلاتی مواجه بودند می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و با داشتن گواهی کسر اقساط تسهیلات خود را دریافت کنند، افزود: برای مبالغ تا یک میلیارد ریال با دادن گواهی کسر اقساط و یک فقره چک یا سفته می‌توانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها حق دریافت سپرده برای ارائه تسهیلات را ندارند و هر شرط اضافی و بیشتر از بخشنامه ابلاغی به بانک‌ها تخلف محسوب می‌شود، افزود: شرایط تسهیل گری دریافت تسهیلات فقط شامل افراد شاغلی است که از قبل در صف انتظار بوده و مشمول افراد جدید نمی‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه چنانچه بازرسین و ضابطین بانکی و دستگاه‌های نظارتی خلاف اجرای این بخشنامه‌ها را در بانکی مشاهده کنند مکلف هستند گزارش را به گوش مسؤولان ذیربط برسانند، تصریح کرد: تخلف در عدم به روزرسانی بخشنامه اعطای وام بدون ضامن به مشتریان و امتناع از اجرای این مصوبه، منجر به عزل مدیر شعبه و برخورد قانونی با متخلفان می‌شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان با بیان اینکه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت «سامد» شبانه روز آماده دریافت پیام‌های مردمی در این خصوص است، افزود: مردم استان گیلان نیز از طریق روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گیلان نیز می‌توانند شکایت‌ها و مشکلات خود را به گوش ما جهت پیگیری موضوع برسانند.

وی اضافه کرد: برای تسریع در دستورات رئیس جمهوری بانک‌های عامل از جمله بانک‌هایی هستند که بخشنامه تسهیلات آسان به آنها ابلاغ شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار