کد خبر : 83818
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

مطالعات سازمان بنادر و دریانوردی برای حذف اسکله انزلی ادامه دارد

مطالعات سازمان بنادر و دریانوردی برای حذف اسکله انزلی ادامه دارد

.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، حسین یونسی روز سه شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این سازه تاثیری بر میزان رسوب گذاری تالاب و حوضچه آرامش مجتمع بندری انزلی ندارد، افزود: در جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی این مساله مطرح و مقرر شد موضوع حذف اسکله مورد مطالعه و بررسی بیشتر قرار گیرد ضمن آنکه برای ساخت سازه‌هایی از این دست، مدل آن شبیه سازی می شود تا تاثیر آن از جهات مختلف بررسی شود.

 

وی گفت : اگر نتیجه مطالعات حذف اسکله باشد سازمان اقدام به انجام این کار خواهد کرد. این مجتمع بندری از اسکله شماره ۱۰ بعنوان اسکله پشتیبانی کننده برای پارکینگ خوردو های ترانزیتی و محلی به منظور تعمیرات کشتی ها استفاده می کند و در این اسکله تخلیه و بارگیری انجام نمی شود.

 

وی تاکید کرد: این اسکله در مسیر تردد کشتی های وارده به این مجتمع بندری قرار دارد و درصورت انباشت رسوب این سازمان موظف به لایروبی منطقه مورد نظر خواهد بود. بخشی از رسوبات وارده با جریان آب خارج می شود اما خروج آنچه در این مسیر انباشت می شود برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

 

یونسی خاطر نشان کرد : الان لایروب یاسین در کنار این اسکله مشغول لایروبی است تا مسیر از رسوبات پاک شود و هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد. علت اصلی خشکی تالاب عدم پرداخت حق‌آبه تالاب است وقتی آب تالاب از جایی که تامین می شود، قطع شده نباید دنبال حذف اسکله و یا موج شکن باشیم بلکه مشکل اصلی باید حل شود.

 

چندی قبل معاون امور تالابها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در سفری به انزلی و بازدید از وضعیت تالاب یکی از دلایل مهم انباشت رسوبات در تالاب انزلی را مهندسی غلط موج شکن دوم عنوان و بر لزوم برداشتن آن تاکید کرد.

 

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال، بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

 

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه‌ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال – جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار