کد خبر : 82664
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

معارفه چند دانش آموز به عنوان مشاوران شورای شهر رشت

معارفه چند دانش آموز به عنوان مشاوران شورای شهر رشت

به مناسبت فرا رسیدن روز دانش‌آموز، مشاورین دانش‌آموزی حوزه ریاست و کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت انتخاب شدند.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با قدردانی از حضور خبرنگاران در جلسات شورای رشت اظهار کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و شورا هستند و بابت زحمات آنان تشکر می‌کنم.

 

محمد حسین واثق کارگرنیا به حماسه سیزدهم آبان و روز دانش آموز اشاره کرد و گفت: همه‌ساله مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راستای پاسداشت حماسه بزرگ سیزدهم آبان با برگزاری راهپیمایی باشکوه یاد و خاطره حماسه سیزدهم آبان که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است را گرامی می‌دارند و سیزدهم آبان سال جاری در کنار گرامیداشت حماسه رقم خورده در سال ۵۸ تجدید بیعت مجددی با آرمان‌های امام راحل و نائب بر حق ایشان رهبر معظم انقلاب و شهدای گرانقدر بودند.

 

وی با قدردانی از حضور پُرشور مردم رشت و گیلان همچون دیگر شهرهای کشور در راهپیمایی سیزدهم آبان افزود: مردمان سردار بزرگ استکبار ستیز، شهید میرزا کوچک جنگلی، هم صدا با دیگر ملت بزرگ ایران در این راهپیمایی اعلام کردند که اجازه دخالت و تعرض را به بیگانگان نخواهند داد و در دفاع از آرمان‌های انقلاب و ولایت همواره آماده هستند.

 

دانش‌‌آموزان آینده‌سازان ایران اسلامی

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه به مناسبت روز دانش‌آموز تعدادی از دانش‌آموزان تیزهوش به عنوان مشاورین دانش‌آموزی شورا انتخاب شدند، تصریح کرد: یقینا دانش‌آموزان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و باید برای پذیرش مسؤولیت در آینده آماده شوند و معتقدم چنین اقداماتی می‌تواند روحیه مسؤولیت‌پذیری و خدمت در این آینده سازان ایران اسلامی را افزایش دهد و یقینا این دانش‌آموزان نسبت به سلایق هم سن و سالان خود در حوزه مدیریت شهری نیز بیشتر مطلع هستند.

 

کارگرنیا با اشاره به اینکه این اقدام به نوبه خود در کشور کم‌نظیر است، افزود: طی چند جلسه‌ای که با این دانش‌آموزان تیزهوش در صحن شورا و محل تحصیل آنان داشتیم، مشخص شد که نسبت به حوزه مدیریت شهری اطلاعات و آشنایی بسیار خوبی دارند.

 

وی با تاکید به اینکه مشارکت دادن نسل نوجوان و جوان در مباحث این چنینی موجب افزایش انگیزه در آنان می‌شود، گفت: نسل جوان و نوجوان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن در دوران سازندگی نیز بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار بود و یقینا با بهادادن بیشتر به این آینده‌سازان ایران اسلامی و مشارکت دادن بیشتر آن‌ها در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها، آینده‌ای خوبتر و قوی‌تر برای ایران اسلامی ترسیم می‌شود.

 

رئیس شورای شهر رشت با انتقاد ازعدم حضور برخی از اعضای شورا در کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت بیان کرد: بر اساس قانون چنانچه هر عضو شورا در ۶ جلسه متوالی و ۱۲ جلسه متناوب غیبت داشته باشد سلب عضویت می‌شود و متاسفانه در برخی مواقع شاهدعدم حضور اعضای کمیسیون‌ها در جلسات کمیسیون مربوطه هستیم و این مورد پذیرش نیست و انتظار دارم روسای کمیسیون‌های تخصصی غیبت اعضا را گزارش کنند.

 

در این جلسه هفت دانش آموز از دبیرستان استعدادهای درخشان میرزا کوچک ناحیه ۲ رشت به عنوان مشاورین دانش آموزی حوزه ریاست و کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت انتخاب شدند.

 

حفاری‌ها در سطح رشت به حال خود رها می‌شوند

یک عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با انتقاد از انجام برخی از حفاری‌ها در رشت اظهار کرد: بابت امتیازاتی همچون گاز و آب و غیره در بسیاری از محلات رشت کنده کاری‌هایی انجام می‌شود اما پس از آن این کنده کاری‌ها بدون ترمیم به حال خود رها می‌شوند و این بی‌توجهی به وظایف موجب بروز نارضایتی‌ها می‌شود.

 

هادی رمضانی با بیان اینکه زمان‌بندی اجرای پروژه‌هایی همچون آسفالت و غیره باید مشخص شود، افزود: مسؤولین مناطق و نواحی شهرداری رشت باید به این مهم توجه داشته باشند و نباید این کنده کاری‌ها به مدت زمان چند ماهه و طولانی به حال خودشان رها شوند.

 

وی با تاکید به اینکه شهرداران مناطق و مسؤولین نواحی شهرداری رشت باید از وضعیت حوزه تحت نظارت خودشان سرکشی کنند، گفت: چنانچه دانش‌آموزان و شهروندان در طی این مسیر داخل چاله‌های ایجاد شده بیفتند و حادثه‌ای برایشان رقم بخورد چه کسی می‌تواند پاسخگو باشد؟

 

رمضانی با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۷ شهرداری رشت به منظور شنیدن و رفع دغدغه‌های مردم راه‌اندازی شد، تصریح کرد: وقتی اعضای شورا به منظور پاسخگویی به مشکلات مردم در سامانه ۱۳۷ حضور پیدا می‌کنند، انتظار می‌رود پس از آن مشکل در میان گذاشته شده توسط مردم با اعضای شورا سریعا برطرف شود، اما متاسفانه این مهم مورد توجه نیست و شهرداری باید به رفع دغدغه‌های ثبت شده شهروندان در این سامانه اهتمام بیشتری داشته باشد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار