کد خبر : 16840
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1396- 17: 18

معافیت پرسنل شهرداری رشت از پرداخت عوارض پروانه ساختمانی/ رشت نیازمند تحولات اقتصادی

معافیت پرسنل شهرداری رشت از پرداخت عوارض پروانه ساختمانی/ رشت نیازمند تحولات اقتصادی

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی رشت از معافیت پرسنل شهرداری رشت از پرداخت عوارض پروانه ساختمانی خبر داد.

به گزارش گیلانستان، سید امیرحسین علوی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس  لایحه جایزه تشویقی در نظر گرفته‌شده در زمینه ساخت‌وساز کلیه پرسنل شهرداری و سازمان‌های تابعه (اعم از قراردادی، خرید خدمت، پیمانی و رسمی) یک‌بار در طول خدمت و یا در دوران بازنشستگی در هنگام دریافت پروانه ساختمانی تا زیربنای مسکونی به متراژ پانصد مترمربع مشمول جایزه تشویقی به میزان ۵۰ درصد کل عوارض متعلقه آن و مابقی متراژ مسکونی به میزان ۲۵ درصد کل عوارض است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر رشت افزود: همچنین به‌منظور حمایت در امر گسترش و توسعه فضای ورزشی با تائید سازمان ورزش و جوانان گیلان در هر نوع کاربری مجاز و قانونی، به هنگام صدور پروانه ساختمانی مشمول جایزه تشویقی به میزان پنجاه‌درصد از عوارض پذیره، عوارض مازاد ارزش ایجادشده ناشی از مازاد بر تراکم پایه اعیانات عوارض مازاد ارزش ایجادشده ناشی از تغییر کاربری عرصه /پهنه و تغییر کاربری اعیان مورداستفاده کاربری ورزشی خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک امروز گروه‌های برنامه‌وبودجه و عمران شورای رشت تصریح کرد: خدا را شاکریم که طی این مدت توفیق خدمت را نصیبمان کرد و این نوید را نیز خواهم داد که از ظرفیت تمامی همکاران شهرداری حاضر در کمیسیون برنامه‌وبودجه  در شورای پنجم استفاده خواهیم کرد.

علوی بابیان اینکه شهر رشت در زمینه اقتصادی نیازمند تحول است گفت: علیرغم اینکه درآمدهای شهرداری رشت به رقم پیش‌بینی‌شده رسیده است همچنان نیازمند تحولات اساسی هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت افزود: یکی از دلایل بروز مشکلات مالی شهرداری رشت عدم اولویت‌بندی مناسب پروژه‌هایی است که باسیاست شورا هم مخالف بوده و موجب شد تا شورا تحول جدی به خود نبیند.

وی با اشاره به اینکه شورای پنجم رشت برنامه‌ریزی‌ها و نظارت مداوم خواهد داشت بیان کرد: به امید پروردگار قصد داریم در شورای پنجم هم در زمینه برنامه‌ریزی و هم اجرا نظارت‌ها را بیشتر نموده و ان‌شاءالله تحولات اساسی در رشت رقم خواهد خورد.

علوی از تصویب بودجه سازمان عمران شهرداری رشت خبر داد و گفت: بودجه ۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای سازمان عمران شهرداری رشت در سال جاری به تصویب رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکتر اویس سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۸:۴۸

با سلام و احترام آقای رئیس کمسیون برنامه و بودجه شهرداری
ما حسود نیستیم وقتی ۵۰درصد معافیت عوارض برای کارکنان شهرداری در نظر می گیرد حداقل ۲۰ درصد معافیت و تخفیف عوارض
سنواتی را برای مردم در نظر بگیرید .نه اینکه ازمردم ۲۰ درصد جریمه بگیرید و روز به روز بر مبلغ قبض آنها اضافه کنید و برای خودتان معافیت و تخفیف ۵۰درصد و بالاتر بگیرید آن هم تا پانصد متر مربع ، بر اساس قانون الگوی مسکن !!!!!بعد هم که کم آوردید کسری فومن را بزنید بر سر شفت .!!! عوارض نوسازی و عوارض حمل زباله را با لا ببر ید و یا عوارض پروانه ساخت و دیوارکشی زمین فرهنگیان را که هر کدام کمتر از ۱۰۰متر زمین است و می خواهند آلونکی برای خود و خانواده بسازند ،چند برابر بگیرید مردم را تحت فشار مالی و فشار روانی قرار دهید . چرا عوارض دیوار کشی و پروانه ساخت زیر ۱۰۰ متر را معاف نمی کنید یا تخفیف نمی دهید شاید فکر می کنید خلاف الگوی مسکن است و باید ۵۰۰متری می ساختند تا معافیت می گرفتند ؟آیا این کار شورای شهر و یا شهرداری عدالت است ؟ توجه داشته باشید که شما منتخب مردم هستید و باید به همه مردم خدمت کنید و باید پاسخگوی مردم باشید .با تشکر

سیرتی سه شنبه , ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۰۴

با سلام
ما جمعی از فرهنگیان ناحیه ۱ رشت هستیم که بیش از ۱۱ سال است
از طریق تعاونی مسکن اداره آموزش و پرورش به هر کدام ازمابه طو ر متوسط زیر ۹۰متر زمین مسکونی در روبری پل سیاه اسطخر واگذار شد که پس از سالها حل مشکلات کاربری ، الان برای دیوارکشی و محصور کردن آن ، شهرداری منطقه چهار ،از ما مبالغ هنگفتی را مطالبه می کند که ما نه توانایی پرداخت آن را داریم و نه پرداخت آن را قانونی و عقلانی می دانیم لطفا این معافیت ها ی ۵۰۰ متری را که برای پرسنل شهرداری در نظر می گیرید برای فرهنگیانی هم می خواهند در زمین های ۷۵ متری خانه بسازند در نظر بگیرید ما از شورا شهر بیش از این انتظار داریم وقبل از همه خدا را در نظر بگیرید . با تشکر

ثابت چهارشنبه , ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

با سلام
در جامعه اسلامی ، هدف از تصویب هر قانونی ، اجرای عدالت است و اگر در هر سازمانی ، قانونی تصویب شود که باعدالت همگانی و فراگیر مغایرت داشته باشد آن قانون نوعی رانت خواری و ویژه خواری است .شورای شهر حق دارد هر قانونی تصویب کند اما حق ندارد بر خلاف عدالت اجتماعی ، قانونی را تصویب کند .وقتی برای خود انواع معافیت ها راتا ۵۰۰متر مربع تصویب می کنید اما فرهنگیان برای عوارض ساخت ۷۵متری زیر فشار می گذارید از صدور پروانه ساخت خود داری می کنید .انتظار دارید که فرهنگیان ، جامعه ، با دل و جان ، به تعلیم و تعلم و پرورش فرزندان شما ، همت بگمارند ؟ زهی خیال باطل !!!مطمئن باشید هرچه بکارید همان را درو می کنید.
طلم و ستم از هر که صادر شود ، پایدار نمی ماند و آتش آن دامن ظالم را خواهد گرفت .

رفتن به نوار ابزار