کد خبر : 82347
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آبان 1401- 40: 18

معدن قوش داشی حیران فاقد پیوست زیست محیطی است

معدن قوش داشی حیران فاقد پیوست زیست محیطی است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: معدن قوش داشی در گردنه کوهستانی حیران شهرستان آستارا به لحاظ تعارضات اجتماعی و فاقد پیوست زیست محیطی با مشکل مواجه است و معدن فوق در آن محل احداث نخواهد شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، احمد آقایی در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان گیلان از محل معدن قوش داشی حیران آستارا با بیان اینکه در منطقه حیران آستارا حدودا ۷۰۰ خانوار زندگی می کنند و جمعیتی شناور دارد و تنها منبع آب شرب منطقه چشمه ای است که در آن منطقه واقع شده است، اظهار کرد: با فعال شدن این معدن بر حسب نظر کارشناسان آب منطقه ای و همچنین آب و فاضلاب به طور کلی چشمه خشک خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه قطعا به لحاظ تعارضات اجتماعی و فاقد پیوست زیست محیطی، احداث این معدن با مشکل مواجه است و لذا بیش از ۱۳۰۰ نفر از آب شرب محروم خواهند شد، افزود: از طرفی دیگر با توجه به اینکه بحث آثار تاریخی و طبیعی که در منطقه واقع شده است، اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان پرونده آن را تکمیل و جهت ثبت این آثار تاریخی که از میراث کهن و باستانی ما است اقدام خواهد کرد.

 

آقایی با اشاره به بازدید رئیس کل دادگستری استان گیلان از محل محوطه اداره کل گمرک آستارا، گفت: در بازدیدهایی که انجام شد نسبت به سرعت عمل در اجرای پروژه محوطه سازی گمرک آستارا و همچنین نصب دستگاه ایکس.ری و تکمیل آنها تاکید شد.

 

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد پروژه محوطه سازی گمرک آستارا پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: با تامین اعتبارات لازم هر چه سریع تر پروژه های گمرک آستارا باید به اتمام برسد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ادامه داد: در بازدیدی که از محل پل فلزی ۸۰ ساله و قدیمی مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو کشور همسایه صورت گرفت، بر ضرورت ترمیم پل قدیمی فوق که راه ارتباط دو کشور است تاکید شد.

 

آقایی خاطرنشان کرد: در مرحله اول تعمیرات پل فلزی قدیمی مرز آستارا که به مناقصه گذاشته شد کسی شرکت نکرد و مقرر شد که به صورت ترک تشریفات هر چه سریع تر پروژه تعمیرات و مرمت پل فلزی و قدیمی مرز آستارا انجام شود.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مسئولین شهرستان تمامی پروژه های مختلف آستارا به اتمام برسد تا مشکلات مردم این منطقه مرزنشین کشور مرتفع بشود.

 

به گزارش ایسنا، در جریان بازدید حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان از پروژه های مختلف شهرستان آستارا، مدیر کل بازرسی استان گیلان، مدیر کل آب منطقه ای استان و همچنین مسئولین ارشد شهرستان مرزی بندر آستارا و دستگاه های اجرایی وی را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار