کد خبر : 15113
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1396- 06: 18

معرفی رئیس جدید دادگستری لنگرود

معرفی رئیس جدید دادگستری لنگرود

تیمور یوسفی به عنوان رئیس جدید دادگستری لنگرود معرفی شد.

به گزارش گیلانستان، مصطفی وهابی، معاون قضایی دادگستری کل استان گیلان در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان لنگرود که امروز(۱۱ تیر) در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: بحث قضاء، قضاوت، ظلم ستیزی و احقاق حق در دستگاه قضایی دارای پیشینه دور است.

وی با بیان اینکه عقل و فطرت انسان گرایش به حرکت در مسیر حق دارد، اظهار کرد: حتی در منشور کوروش بزرگ هم فرمانی مبنی بر دادخواهی وجود دارد که جانب حق و عدالت را می‌گرفتند و فلاسفه و حکما از جمله سقراط هم معتقد بود که قانون بد از بی‌قانونی بهتر است.

وهابی ادامه داد: قضات در دستگاه قضایی به عنوان انسان‌های شریف معرفی شدند و قاضی شهید زنده است.

معاون قضایی دادگستری کل استان گیلان با اشاره به حجم زیاد پرونده‌ها، افزود: متاسفانه در جامعه با معلول مبارزه می کنیم نه با علت و میزان کثرت ورودی پرونده‌ها موجب می‌شود که در اجرای عدالت دچار مشکل شویم.

وی در پایان به رئیس دادگستری جدید شهرستان لنگرود توصیه کرد با مسئولین در ارتباط باشد و در مسائل اجتماعی و سیاسی هم همت وافر داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کریم بابایی، رئیس شعبه دوم دادگاه عمومی و حقوقی دادگستری لنگرود نیز در این مراسم  با بیان اینکه دستگاه قضایی از جایگاه خطیری برخوردار است، گفت: قضات به عنوان ارکان این دستگاه جایگاه خطیر و مهمی دارند و مشروعیت دستگاه قضایی و قضات از ناحیه ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی مشروعیت خود را مستقیما از ولی فقیه اخذ می‌کند، تصریح کرد: هنوز سطح فرهنگ جامعه ما به اندازه کافی رشد نکرده است که قاضی بی‌طرف و قانون ما را محکوم می‌کند.

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: ملاک و معیار ما قانون است و رئیس سابق دادگستری لنگرود در برخورد با مجرمین حرفه‌ای و زمین خواران عرصه‌های منابع طبیعی جدیت داشت.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات علی اصغر حیدرنژاد، رئیس سابق دادگستری لنگرود قدردانی و دکتر تیمور یوسفی به عنوان رئیس جدید دادگستری لنگرود معرفی شد./ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار