کد خبر : 35139
تاریخ انتشار : جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:

معرفی مسئولان استان به دستگاه قضا در صورتیکه کالای خارجی در سطح شهر تبلیغ گردد/ اگر مسئولان فهمیدند که به هدف خود نرسیده اند، بیایند از مردم عذرخواهی کنند

معرفی مسئولان استان به دستگاه قضا در صورتیکه کالای خارجی در سطح شهر تبلیغ گردد/ اگر مسئولان فهمیدند که به هدف خود نرسیده اند، بیایند از مردم عذرخواهی کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مسئولان مدام از اقتصاد مقاومتی می گویند اما هنوز از کالای خارجی استفاده می کنند و این جفا به رهنمودهای رهبری است.

به گزارش گیلانستان آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی و تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار کرد: خدایا سال ۱۳۹۸ خورشیدی را سال برکت، سعادت و عزت برای مردم ما قرار بده و به نمازگزاران خیر دنیا و آخرت عنایت فرما.
وی به سالروز وفات بانوی اسلام حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: زینب کبری(س) بانوی صبر، ایمان و شجاعت بود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه حضرت زینب(س) دارای علم و بصیرت بود، تصریح کرد: حضرت زینب(س) در راه خدا مجاهدانه مبارزه کرد، از امام و ولی خدا اطاعت محض داشت ضمن اینکه با سخنان آتشین خود دشمن را نابود کرد.
آیت الله فلاحتی به حمله دژخیمان رژیم پهلوی به مدرسه فیضه در سال ۴۲ اشاره کرد و گفت: در آن روز سید یونس رودباری مجروح شد و پس از آن به شهادت رسید.
وی با اشاره به اینکه دوم فروردین سالروز عملیات فتح المبین است، بیان کرد: عملیات مذکور منجر به آزادسازی اطراف دزفول و شوش در دوران دفاع مقدس شد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، ۱۵ رجب را روز تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به مکه عنوان کرد و یادآور شد: دوم فروردین ماه سال ۱۳۹۴ سالروز آغاز حمله یاغی های عربستان به یمن است.
آیت الله فلاحتی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری سخنان بسیار گهربار و ارزشمندی در کنار مرقد امام رضا(ع) در روز گذشته فرمودند، اظهار کرد: به تمام آحاد جامعه توصیه می کنم به سخنان رهبر معظم انقلاب که دلسوزی های بسیاری نسبت به ملت ایران داشتند، گوش کنند.
وی به نامگذاری سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری برای سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و افزود: امیدوارم مسئولان و مردم به نامگذاری سال عمل کنند تا شاهد ارتقای کیفیت محصولات در جامعه باشیم.
امام جمعه رشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز گذشته، خاطرنشان کرد: سال ۹۷ را مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی معرفی کردند و فرمودند؛ مسئولان مدام از اقتصاد مقاومتی می گویند اما هنوز از کالای خارجی استفاده می کنند و این جفا به رهنمودهای رهبری است.
آیت الله فلاحتی بر استفاده از کالای داخلی توسط دستگاه های مختلف تاکید کرد و گفت: اگر بنرهایی برای تبلیغ کالای خارجی در استان زده شود ابتدا مسئولان را فرا می خوانیم و اگر این روند ادامه یابد آنها را به دستگاه قضا معرفی می کنیم.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان روز گذشته فرمودند؛ عده ای امسال را تهدید می دانند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند امسال را سال فرصت می دانم.
نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: روز گذشته مقام معظم رهبری فرمودند؛ آنچه از دشمن انتظار داریم خیانت، توطئه و خنجر از پشت زدن است ضمن اینکه فرمودند بنده مخالف رابطه با دنیا به غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی نیستم.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه سخنان مقام معظم رهبری دارای ۴ محور شرایط سال جاری، بی اعتمادی به غرب، تاثیر تولید داخلی و جوانان بود، بیان کرد: غربی ها فهمیدند که ملت ایران برای رسیدن به هر موضوعی اراده کند به آن می رسد بنابراین می خواهند اراده را از مردم ما بگیرند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با گلایه از مجلس شورای اسلامی فرمودند؛ در مدت ۲ سال گذشته کنگره آمریکا ۲۲۶ طرح و لایحه علیه ملت ایران یشنهاد کرده یا به تصویب رسانده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه از بعضی از لوایح مجلس شورای اسلامی بوی غربی می آید، خاطرنشان کرد: مجلس لوایح پولشویی را به تصویب رساند و با توجه به ایرادهای ۲۱ گانه شورای نگهبان آن را دوباره بررسی و مصوب کرد.
آیت الله فلاحتی با ارائه پیشنهادهایی به متولیان امر، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان در کنار مرقد امام رضا(ع) حجت را تمام کردند و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در مجموعه اف.ای.تی.اف تصمیم لازم را بگیرد.
وی با اشاره به اینکه از بعضی رسانه ها رضایت ندارم، تصریح کرد: برخی از رسانه ها با توجه به اینکه خیانت و جنایت آمریکا و اروپائیان را می بینند، اقدامی نکردند اما تا برجام انجام شد جشن گرفتند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با توصیه به مسئولان مبنی براینکه هر جا تلاش کردید و نتوانستید به هدف خود برسید از ملت ایران عذرخواهی کنید، بیان کرد: هر جا نتوانستید به مردم بگویید و ملت بزرگوار ایران از شما می پذیرد اما به دنبال توجیه نباشید.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه نباید به غربی ها اعتماد کنیم، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی در برجام به ما خیانت کردند.
وی به حضور پر صلابت نمازگزاران در مصلاها در دومین روز از عید نوروز اشاره کرد و افزود: مصلا مایه اقتدار ملت است.
امام جمعه رشت همچنین با اشاره به ویژگی های برجسته تربیت اسلامی، اظهار کرد: یکی از ویژگی های برجسته اسلام به همه کسانی که خودسازی کردند این است که دستور می دهد دیگران را بسازید زیرا انسان در برابر همنوعان خود مسئولیت دارد.
آیت الله فلاحتی، بزرگ ترین مسئولیت انسان را در برابر فرزندان خود دانست و یادآور شد: بیشترین مسئدولیت نسبت به فرزندان به عهده پدر و مادر است.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار