کد خبر : 70606
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400- 11: 17

رییس مجمع نمایندگان گیلان:

معلمان دغدغه‌های معیشتی دارند/ شرمنده فرهنگیان هستیم

معلمان دغدغه‌های معیشتی دارند/ شرمنده فرهنگیان هستیم

حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه معلمان کشورمان دغدغه‌های معیشتی دارند گفت: در شرایط اقتصادی حال حاضر، ما شرمنده فرهنگیان هستیم و امیدواریم با اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی این قشر هم از برکات آن بهره‌مند شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز(سه‌شنبه، ۳۰ شهریور) در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رودسر اظهار داشت: دغدغه اندیشمندان برجسته جهان همواره این بوده که بتوانند برای بشر یک نسخه‌ای را بپیچند و تدوین کنند تا به تربیت و آموزش بشریت ختم شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان توجه ویژه قرآن کریم به علم‌آموزی و لزوم حرکت مؤمنان در این مسیر را با هدف تربیت بشر مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دغدغه تربیت بشر از زمان انبیاء الهی تاکنون وجود داشته است و در زمان حال هم این رسالت بر دوش ماست و باید آن را در مسیر و جهت درست خودش قرار دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس تبیین درست تربیت در اجتماع و اجرایی کردن آن را وظایفه و رسالت خطیر نهاد آموزش و پرورش ذکر کرد و یادآور شد: در کشورمان و به برکت استقرار انقلاب اسلامی شرایط خوبی برای این حوزه فراهم شد تا دبیران، معلمان و دانش‌آموزانمان در مسیر درستی قرار گیرند.

صفری ملک میان با اشاره با اینکه آموزش و پرورش برای نظام اسلامی و در چهل سال اخیر انقلاب برکات فراوانی داشته است و جور خیلی از سازمان‌ها و ادارات را کشیده اضافه کرد: به طور مثال در مسئله جنگ آموزش و پرورش نقش پررنگی داشت و یا در حوزه تولید علم و تربیت دانش‌آموختگان هم جایگاه این نهاد ویژه است.

وی با بیان اینکه معلمان کشورمان دغدغه‌های معیشتی دارند و آموزشگاه‌ها نیز با مشکل تجهیزات و مسائل عمرانی دست به گریبان هستند اضافه کرد: همه این موارد و مشکلات مطروحه اموری طبیعی است و ما باید با انسجام و همکاری متقابل کمک کنیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم و در این حوزه دولت و مجلس پای کار است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس را نیز تبریک گفت و افزود: به ارواح طیبه شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی سلام و درود می‌فرستیم و از امام جمعه شهرستان رودسر هم که همواره در امور فرهنگی و آموزش و پرورش کمک‌حال هستند و در حوزه‌های فرهنگی دغدغه‌مندند تقدیر می‌کنم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان بحث رتبه‌بندی فرهنگیان را از جمله موارد مهمی که امروز در مجلس مطرح است خواند و با تاکید بر اینکه مجلس آمادگی لازم برای تعیین تکلیف این طرح را دارد گفت: بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان روند مثبتی دارد و امیدواریم با اجرای آن فرهنگیان کشور از برکاتش بهره‌مند شوند تا در این شرایط اقتصادی سخت ما بیش از این شرمنده آنان نشویم.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس در پایان به پروژه‌هایی که کدهای ملی دارند هم اشاره داشت و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هنوز سروسامان پیدا نکرده و منتظریم وزیر جدید معرفی شوند اما بنده آمادگی لازم را دارم تا به طور مستقیم موارد را از حوزه آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار دهم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار