کد خبر : 60382
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399- 21: 10

نماینده مردم رشت در مجلس:

معلمان غیرانتفاعی خانواده آموزش و پرورش هستند ولی مورد اجحاف قرار گرفتند/ دنبال راهکار هستیم

معلمان غیرانتفاعی خانواده آموزش و پرورش هستند ولی مورد اجحاف قرار گرفتند/ دنبال راهکار هستیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معلمان مدارس غیرانتفاعی را نیز خانواده آموزشی کشور دانست و گفت: معلمان مدارس غیر انتفاعی هم جزء خانواده آموزشی کشور بوده اما در حق آنها اجحاف صورت گرفته‌است.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی در دیدار با اعضای صنف معلمان غیر دولتی استان گیلان با اشاره به مشکلات آنان و دغدغه مجلس یازدهم برای رفع مشکلات این قشر فرهنگیان اظهار کرد: به طور جدی پیگیر مشکلات معلمان غیرانتفاعی همگام با سایر گروه‌های آموزشی هستیم.

وی با اشاره به اینکه حتی هنوز مشکل بقیه گروه‌های آموزشی با وجود تصویب قانون حل نشده و ساماندهی نشدند،گفت: رفع مشکلات معلمان مدارس غیر انتفاعی نیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح بوده و دنبال راهکار برای حل این موضوع هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم دریافت حقوق قانون کار و بیمه از مشکلاتی‌است که متاسفانه هنوز ساماندهی نشده است، افزود: نظرات مختلفی برای ساماندهی معلمان گروه های مختلف آموزشی وجود دارد تا اگر قرار است معلم جدید وارد آموزش و پرورش شود کسانی ورود پیدا کنند که در ارتباط با این وزارتخانه بوده و خانواده آموزشی کشور باشند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی معلمان مدارس غیرانتفاعی را نیز خانواده آموزشی کشور دانست و افزود: معلمان مدارس غیر انتفاعی هم جزء خانواده آموزشی کشور بوده اما در حق آنها اجحاف صورت گرفته با توجه به این موضوع به صورت ویژه مطالبه این گروه از معلمان را شخصاً پیگیری کرده و در وهله اول معتقد به ساماندهی بیمه معلمان و پرداخت حقوق قانون کار هستم.

احمدی با انتقاد از عدم نظارت در مدارس غیر انتفاعی و عدم نظارت صحیح توسط دستگاه های نظارتی بیان کرد:
به معلمان فرهیخته‌ای که باوجوداین اجحاف، با عشق و علاقه، به فرزندان این سرزمین علم می‌آموزند اطمینان می‌دهم که از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنم.

استخدام و ایجاد ضریب امتیاز در آزمون مطالبه جدی معلمان غیردولتی از مجلس و دولت

رییس انجمن صنفی شاغلین و معلمان غیردولتی گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه شاغلین و معلمین مدارس غیردولتی برای تدریس، همه مراحل گزینش آموزش وپرورش را طی کرده، اما از هیچ گونه امنیت شغلی برخوردار نیستد، گفت: بیش از هشت هزار معلم غیر دولتی گیلان در ناعادلانه‌ترین شرایط مشغول به کار بوده و از حقوق کم و ناعادلانه، عدم امنیت شغلی و عدم سوابق بیمه رنج می برند.

لیلا ابراهیمی با تاکید بر اینکه بسیاری از همکاران مدارس غیردولتی از قراردادهای صوری و یک طرفه گله مند هستند، تصریح کرد: در سایه غفلت مسئولان مربوطه، در طول عمر مدارس غیردولتی، به شاغلین و معلمان شاغل در این مدارس اجحاف زیادی شده است.

این آموزگار باسابقه مدارس غیردولتی با بیان اینکه معلمین غیر دولتی به هیچ عنوان امنیت شغلی ندارند، گفت: شایسته است شیوه های مناسبی اتخاذ شود تا معلمان غیردولتی از حضور ۳۰ساله خود و پرشدن ۲۴ ساعت تدریس در هفته خاطر جمع بوده تا هرسال اضطراب بیکار شدن و دورماندن از کلاس درس، خاطرشان را آزرده نکند.

وی استخدام و ایجاد ضریب امتیاز برای معلمان غیردولتی در آزمون‌های آموزش و پرورش، را از مطالبات معلمان غیر دولتی دانست و افزود: استخدام و به کارگیری معلمان غیردولتی در آموزش و پرورش یکی از مطالبات جدی معلمان غیردولتی از مجلس و دولت برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.

رییس انجمن صنفی شاغلین و معلمان غیردولتی گیلان با بیان اینکه حقوق دریافتی معلمان با حقوق ثبتی در سامانه مشارکت‌ها به مقدار قابل توجهی متفاوت بوده و به هیچ عنوان حقیقی نیست گفت: در بسیاری از موارد، رقم ثبت شده در سامانه مشارکت‌ها چند برابر حقوق پرداختی به معلمان است.

بیش از هشت هزار معلم غیردولتی استان گیلان و قریب به ۲۰۰ هزار معلم کشور در ناعادلانه ترین شرایط کاری مشغول به تدریس هستند و از طرفی آموزش و پرورش نیز باکمبود نیرو و عدم زیرساخت های لازم برای پذیرفتن دانشجو معلم از دانشگاه فرهنگیان به میزان نیاز مواجه شده لذا شایسته است برای جبران اجحاف صورت گرفته به این گروه آموزشی و البته تقویت نظام آموزشی کشور، مجلس یازدهم ورود این معلمان به بدنه بخش دولتی کشور را تسهیل کند چراکه این معلمان آماده به کار بوده وکارنامه درخشانی در قبولی‌های کنکور از خود به جای گذاشته‌اند، بنابراین نیازی به هزینه برای آموزش به نیروی انسانی جدید نبوده و صرفاً با یک دوره شش ماهه در دانشگاه فرهنگیان می توانند وارد آموزش و پرورش شوند و فشار بار مالی آموزش، به نیروی جدید را از روی دوش دولت برداشته و بدنه آموزشی دولتی را با معلمان زبده، کاربلد و ماهر تقویت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار