کد خبر : 58717
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399- 53: 17

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

معلولیت یک واقعیت است؛ نه یک ضعف/ لزوم تشویق معلولان به آفرینش هنری

معلولیت یک واقعیت است؛ نه یک ضعف/ لزوم تشویق معلولان به آفرینش هنری

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، معلولیت را یک واقعیت دانست؛ نه یک ضعف و گفت: اگر معلولیت را یک نقص بدانیم، این باور در آینده متوجه خودمان می شود، زیرا همگان معلولیت را تجربه خواهند کرد؛ مگر اینکه به مرگ غیر طبیعی از دنیا بروند.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی گیلان با محوریت تقویت و توسعه فعالیت های هنری افراد دارای معلولیت، با اشاره به حضور پرشور و نشاط معلولان در تئاترها و کنسرت های موسیقی، اظهار کرد: معلولان بزرگان جامعه ما هستند.

وی با بیان اینکه همه انسان ها در روند طبیعی زندگی خودشان تا پایان عمر مبتلا به یکی از نقایص جسمی و معلولیت ها خواهند شد، تصریح کرد: فرهنگ سازی تقویت مشارکت اجتماعی معلولان به سود همه آحاد مردم خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معلولیت را یک واقعیت دانست؛ نه یک ضعف و گفت: اگر معلولیت را یک نقص بدانیم، این باور در آینده متوجه خودمان می شود، زیرا همگان معلولیت را تجربه خواهند کرد؛ مگر اینکه به مرگ غیر طبیعی از دنیا بروند.

فاضلی، با بیان اینکه نادیده گرفتن معلولان مساوی نادیده گرفتن خودمان در دوران سالمندی و کهولت است، اضافه کرد: باور مقدمه فرهنگ سازی است و فرهنگ و هنر ابزاری برای باورپذیری هستند لذا امروز باید به سمت برخورد طبیعی با معلولیت برویم و فرهنگ و هنر زمینه مناسبی برای این فرهنگ سازی است.

وی برابرسازی فرصت ها برای معلولان در تمامی عرصه های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری، تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه، ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت و تشویق به آفرینش هنری و افزایش همکاری میان هنرمندان و معلولین علاقمند به هنرهای نمایشی، موسیقی و تجسمی را از جمله اهداف تفاهم نامه مذکور دانست و گفت: خواستار حضور موثر بهزیستی در شورای فرهنگ عمومی استان هستیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به عضویت ۲۶ نهاد فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی، تاکید کرد: آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، کودک آزاری، خشونت کلامی و پرخاشگری عمده ترین محورهای فرهنگ عمومی هستند و بهزیستی می تواند در این حوزه نقش آفرینی خوبی کند.

وی با بیان اینکه برای رفع آسیب های فرهنگی و اجتماعی نباید از بالا به مشکلات نگاه کنیم، یادآور شد: اگر واقعیت های جامعه را نبینیم، واقعیت ها خودشان را بر ما تحمیل می کنند و لذا فرهنگ و هنر بستر مناسبی برای فرهنگ سازی و رفع مشکلات افراد معلول در جامعه است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار