کد خبر : 29595
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مهر 1397- 22: 18

معنا بخشیدن به اقتصاد مقاومتی توسط بانوی صومعه‌سرایی/ برای ۱۴۰ نفر اشتغال ایجاد کردم

معنا بخشیدن به اقتصاد مقاومتی توسط بانوی صومعه‌سرایی/ برای ۱۴۰ نفر اشتغال ایجاد کردم

زهره مشهدی علی نیا، بانوی کارآفرین صومعه‌سرایی با فعالیت روز افزون خود اقتصاد مقاومتی را تمام قد معنا کرد.

زهره مشهدی علی نیا، بانوی کارآفرین گوراب زرمیخی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان با بیان اینکه توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از مضامینی است که مقام معظم رهبری طی سالهای متمادی بر آن تاکید داشته‌اند، اظهار کرد: پرورش پرندگان بومی و محلی، صنایع دستی و هنرهای سنتی یکی از عرصه های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است که توجه به آن در برنامه ریزی های کشور می تواند فرهنگ، اقتصاد و اشتغال کشور را در برابر شرایط سخت مستحکم و مقاوم سازد.

وی با بیان اینکه از سال ۸۸ با دستانی خالی و با خرید ۳ عدد مرغ و سرخ کردن پیاز و سبزی برای مردم درآمد زندگیم را در می آرودم، افزود: وقتی مرغ ها بزرگ شدند چندین جوجه از آنها بدست امد که همین طور به این روند ادامه دادم تا اینکه یک روز یک دستگاه جوجه کشی خریداری کردم.

این کارآفرین برتر کشوری با بیان اینکه اوایل، کار با این دستگاه را نمی دانستم اما به مرور زمان موفق شدم که با آن دستگاه جوجه تولید کنم، گفت: با افزایش جوجه ها و مرغ ها و رسیدن این موضوع به گوش مسئولان جهاد کشاورزی، موفق به اخذ مشاغل خانگی شدم.

مشهدی علی نیا با بیان اینکه روزها پشت هم می‌گذشت تا اینکه توانستم هر روز ترقی و رشد کنم و مرغ‌ها و بوقلمون های پرورش یافته را به سراسر کشور توزیع نمایم، تصریح کرد: در کنار پرورش مرغ، به تولید صنایع دستی پرداخته ام که یک کارگاه کوچکی را راه اندازی و برای چند بانو اشتغال ایجاد کرده ام.

وی با بیان اینکه اکنون صنایع دستی را به سراسر کشور عرضه میکنم، خاطرنشان کرد: در کنار این کارها یک کارگاه کوچک ترشی خانگی هم دایر کرده ام که تعدادی از بانوان در انجا مشغول به کار هستند و ترشی ها را به رستوران ها و .. می فروشیم.

این کارآفرین برتر کشور اظهار کرد: وقتی پرورش مرغ بومی خوب جواب داد، تصمیم به احداث یک رستوران محلی به نام مجتمع رفاهی و تفریحی پرسته که با محصول مرغ و بوقلمون است، گرفتم، اکنون حدود ۹ ماه است که این رستوران شروع به کار کرده و بیش از ۱۲ نفر در آن مشغول به کار هستند.

مشهدی علی نیا با بیان اینکه در کنار رستوران، شهر بازی، آلاچیق های سنتی، فست فود، بستنی سرا و کافی شاپ هم راه اندازی کرده ام، افزود: فعلا فاز اول این مجتمع رفاهی تفریحی آماده است و تا یکی دوسال آینده فاز دوم آن آماده می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون برای بیش از ۱۴۰ نفر ایجاد اشتغال کرده ام، گفت: علاوه بر این تعداد که به صورت مستقیم دارای شغل شده اند، صدها نفر به صورت غیر مستقیم در حال اشتغال هستند.

این بانوی برتر صومعه سرایی با بیان اینکه ماه گذشته در کنفرانس ارتقاء مدیریت با دانش جهانی که در ترکیه برگزار شد، حضور داشتم، تصریح کرد: پس از اتمام این دوره گواهینامه مدیریت از دانشگاه بین المللی Istanbul aydin ترکیه، گواهینامه دانش مدیریت بین الملل از CBV ایتالیا و تندیس یادبود در روز برگزاری کنفرانس را دریافت نمودم.

مشهدی علی نیا با بیان اینکه حمایت از تولید و کارآفرینی باید فرهنگ عمومی شود، خاطرنشان کرد: حمایت دولت از تولید و کارآفرینان لازمه بهبود فضای کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار