کد خبر : 7413
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

مقایسه بیانیه استانداران سابق و کنونی گیلان پیرامون حماسه 8 و 9دی/ آیا نجفی و مسئولان ارشد استان، اتفاقات سال 88 را “فتنه” نمی دانند؟!

مقایسه بیانیه استانداران سابق و کنونی گیلان پیرامون حماسه 8 و 9دی/ آیا نجفی و مسئولان ارشد استان، اتفاقات سال 88 را “فتنه” نمی دانند؟!

وقتی فتنه رمز فریب‌خوردگان برای اجرای کودتای سیاه آمریکایی و یک حقیقت تلخ تاریخی است و باید موجب عبرت نسل‌های آینده شود، چرا از به‌کارگیری واژه «فتنه» در بیانیه‌ها اجتناب می‌شود؟!

به گزارش گیلانستان، حماسه بزرگ 9 دی بدون تردید کم‌نظیرترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که فصلی جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی در صحیفه تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران را رقم زد.

حرکت عظیم مردم در حماسه نهم دی ماه برخاسته از حرکتی ایمانی و کاملاً خدایی بود که به هیچ عنوان با اراده انسانی انجام‌شدنی نبود، نظام مقدس اسلامی در حماسه نهم دی و مقابله با فتنه‌گران نفسی تازه کرد و جهانیان به چشم خود دیدند که مردم و حکومت در ایران اسلامی در پرتو ولایت فقیه یک حقیقت واحد هستند.

همه ساله به‌منظور بزرگداشت این روز به‌یاد ماندنی بیانیه‌های متعددی از سوی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی صادر می‌شود با توجه به پیشتازی مردم گیلان در هشتم دی ماه سال 88 و خنثی‌کردن توطئه‌های فتنه‌گران و تجلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم دیار میرزا، بیانیه‌ای از سوی نماینده ولی‌فقیه و استاندار در آستانه این روز منتشر می‌شود.

بیانیه‌های موجود در فضای مجازی مربوط به سال‌های 95- 94 –93 -91 -90 بوده و بیانیه‌ای در سال‌های 89 و 92 صادر نشده و یا در دسترس قرار نگرفته اما آنچه محل تأمل است با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع فتنه و استفاده مکرر از این کلمه در بسیاری از سخنرانی‌ها، ضرورت به‌کارگیری آن به‌وضوح مشهود است.

مقام معظم رهبری از برخی واژه‌ها تعریف‌هایی ارائه می‌کنند که این تعاریف اگر چه مختصر اما دارای معنایی جامع و کامل است و فتنه در کلام ایشان به معنای فضای غبارآلود قانون گریزی، زنگ بیدارباش، گناه بزرگ، بیماری عمیق، واکسینه کردن نظام، فریب دادن و… به‌کار رفته است.

8651

واژه فتنه در بیانیه منتشر شده در سال 1390 با امضای آیت‌الله قربانی و کیهان هاشم‌نیا «استاندار وقت» 9 بار استفاده شده است:
1390

دی اتفاق عظیمی بود که مقدمه این اتفاق بسیار دردناک و زهرآگین اما پایان آن دلنشین بود، رخداد 9 دی در تاریخ عمر جمهوری اسلامی ایران یک نقطه عطف است و با توجه به اینکه در فتنه 88 هجمه‌های بسیاری به کشور وارد شد، اما با تمهیدات مقام معظم رهبری و بصیرت مردم، به‌ویژه پیشگامی مردم ولایت‌مدار گیلان ختم به‌خیر شد.

حقیقت این رویداد تاریخی را تنها می‌توان در کلام کسی یافت که سکان‌دار انقلاب است و 9 دی ثمره سال‌ها صبر، بصیرت افزایی و ولایت اوست و مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند: فتنه یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت که در 9 دی 88 تبلور یافته و نمادی از بصیرت، دشمن‌شناسی و حضور در عرصه مجاهدانه، توسط مردم مسلمان ایران است.

در سال‌های گذشته افرادی با رفتار و عملکرد خود در دوره‌های مختلف نشان دادند که به حکومت بر مبنای دین و به آرای واقعی مردم اعتقادی ندارند زیرا آنهایی که به عنوان رئیس دولت به اصطلاح اصلاحات همه ارزش‌های دینی و انقلابی را به چالش کشیده و در فتنه 88 نیز با همراهی دیگر سران فتنه و ضد انقلاب آرای به حق مردم و نتیجه مطالبات عامه مردم را نپذیرفتند.

در فتنه 88 برخی غفلت، برخی کوتاهی و عده‌ای خیانت کردند که افراد گروه اول و دوم به تدریج با روشن‌تر شدن موضوع، اعلام موضع و تا حدودی جبران و مرز خود را با دشمن و جریان فتنه آشکار کردند، اما کسانی که خیانت کردند، هیچ راه برگشتی برای آنها نیست.

مردم مسلمان و ولایت‌مدار گیلان در روز 8 دی 88 به صورت آشکار مثلث سران فتنه را هیچ انگاشتند و در دادگاه افکار عمومی آنها را محکوم و به مردگان سیاسی تبدیل کردند و انزجار و خشم خود را از حرمت‌شکنی نسل جدید منافقان به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) اعلام داشتند.

دشمن در برنامه‌‌ریزی‌ها و معادلات خود اعتقادات مستحکم ملت ایران را هیچ انگاشته، اما حماسه 9 دی و حضور انقلابی مردم موجب شد که دشمنان داخلی و خارجی به این باور برسند که ملت ایران در برابر ارزش‌های دینی خود سکوت نمی‌‌کند و دشمن در این عرصه دچار حماقت شد و با وجود برنامه‌‌ریزی‌های مختلف برای ضربه زدن به نظام، ملت را در مقابل جریان فتنه مستحکم‌تر کرد.

عاشورا و فرهنگ آن موجب شد انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده و در طول 32 سال گذشته با وجود کارشکنی‌ها و توطئه‌های مختلف دشمنان، این فرهنگ توسط ملت ایران در صحنه‌های دفاع از کیان میهن و انقلاب پایدار و استوار بماند و همان طور که معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است، در فتنه دی 88 نیز عاشورا به کمک ملت شریف ایران آمد و با رهنمودهای هوشیارانه مقام معظم رهبری حماسه بزرگ و ماندنی 9 دی را خلق کرد.

8651

همچنین در بیانیه‌ صادر شده در سال 91 توسط آیت‌الله قربانی و کیهان هاشم‌نیا نیز دو بار از واژه فتنه استفاده شده است:
1391

حضور خروشان مردم گیلان در 8 دی 88، نماد بارزی از هویت انقلابی و ولایتمداری مردم سرافراز این خطه بوده مردم گیلان سابقه تاریخی درخشانی در دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) دارند و این حرکت خودجوش که یک روز زودتر از حماسه 9 دی به‌وقوع پیوست بار دیگر ثابت کرد که گیلانیان ولایتمدار از لحاظ دینداری، اخلاص، جهاد و حضور در صحنه از استان‌های پیشتاز کشورند و همواره برای دفاع از انقلاب، نظام و رهبری آماده‌اند.

بی‌تردید تجلیل رهبر فرزانه انقلاب از نقش‌آفرینی مردم گیلان در مقابله با فتنه‌گران در دیدار تاریخی 8 دی سال 1389 که به‌واسطه حماسه بیداری و بصیرت مردم استان انجام شد تا همیشه تاریخ نشان افتخاری بر سینه فردفرد هر گیلانی است.

اینجانبان در آستانه نهم‌دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت از همه گیلانیان ولایتمدار دعوت می‌کنیم تا در مراسم گرامیداشت آن یوم‌الله بزرگ و پاسداشت حماسه همت والای مردم گیلان در محکومیت فتنه‌گران که صبح روز جمعه در سراسر استان برگزار می‌شود، حضور یابند و این مراسم را به تجدید عهدی با آرمان‌های امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل کنند.

8541

در بیانیه مربوط به نهم دی سال 1393 که با امضای آیت‌الله قربانی و محمدعلی نجفی در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفته این واژه مشاهده نمی‌شود:
1393

هشتم دی ماه یادآور روزی پر افتخار برای مردم ولایتمدار گیلان در دفاع از نظام و انقلاب است، روزی تاریخی که موجب شد به واسطه بصیرت مثال‌زدنی‌شان و پیشگامی در دفاع از اسلام، مقـدسات و ادای احتـرام بـه اباعبدالله‌‌الحسین(ع) و حمـایت از انقلاب اسـلامی، نشان افتخار از رهبر معظم انقلاب بگیرند و این توفیق را داشته باشند که دیداری خاطره‌انگیز به عنوان پیشقراولان «نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» با معظم‌له داشته باشند.

بی‌تردید هشتم دی در گیلان و نهم دی در سراسر کشور به عنوان روز انعکاس پایبندی مردم به اصل ولایت فقیه نشان داد ملت زمانی که احساس کنند با طراحی دشمنان قسم خورده انقلاب به باورها و ارزش‌های دینی و اعتقادی آنها توهین شده به حرکت در می‌آیند و در دفاع از فرامین رهبری به بیگانگان پاسخ شایسته می‌دهند.

اینجانبان رجاء واثق داریم انسجام قوای سه‌گانه و تمام ارکان نظام به همراه وحدت مردم در دفـاع از نظام مقـدس جمهـوری اسـلامی ایـران و پیـروی از فـرامین خلـف صالح امام (ره)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یگانه راه رسیدن به سعادت، سربلندی، عزت و افتخار بیشتر کشور است.

741

در بیانیه مربوط به نهم دی ماه سال 94 نیز که با امضای آیت‌الله قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان، محمدعلی نجفی استاندار، غلامعلی جعفرزاده رئیس مجمع نمایندگان استان منتشر شده باز هم واژه فتنه به‌کار برده نمی‌شود.
1394

تاریخ پُر شکوه ولایتمداری سرزمین گیلان از پذیرش اسلام حقیقی که مأمن علویان شدند و دروازه‌های ناگشودنی خود را روی خاندان پیغمبر و آل علی گشودند تا دوران معاصر و مبارزات مشروطیت، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نشان داده که مردمانی پیشروِ دارد.

نقش برجسته‌ای که مردم این خطه در ترسیم نمودارهای حضور تأثیرگذار در دوران‌های مختلف از خود نشان دادند یک نشانه‌ واضح و بارز در پیشقراولی مردم آگاه گیلان در تجلی بصیرت است که یک روز جلوتر از دیگر مناطق کشور به صورت خودجوش در هشتم دی سال ۸۸، دفاع از ولایت فقیه را به منصه ظهور رساندند و مدال پُرافتخار«السابقون» را از رهبر انقلاب دریافت کردند.

بی‌تردید پیام حضور حماسی گیلانی‌ها در این روز و مردم سراسر کشور در 9 دی بیعت مجدد با اصل مترقی ولایت مطلقه ‌فقیه، تجلی دوباره عشق به خاندان عصمت و طهارت، دلدادگی به انقلاب و پیروی ازخط امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود و نشان داد که ملت قهرمان ایران با وجود سلیقه‌های مختلف سیاسی در برابر دشمنان خارجی و حفظ مبانی و اصول اساسی نظام دارای وجه مشترک هستند.

اینجانبان با گرامیداشت این روز حماسی و به یاد ماندنی ضمن تجدید میثاق با ولایت از مردم عزیز گیلان  دعوت می‌کنیم تا با حضور همیشگی و گسترده خود در بزرگداشت حماسه هشتم و نهم دی بار دیگر دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از رسیدن به اهدافشان مأیوس کنند.

963

همچنین بیانیه‌ای که امروز و در آستانه نهم دی ماه سال 1395 که با امضای آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه محمدعلی نجفی استاندار و اسدالله عباسی منتشر شده کلمه فتنه در آن دیده نمی‌شود:
1395

دگر بار هشتم دی از راه فرا می‌رسد و خلق حماسه حضور خودجوش گیلانیان هوشمند و سلحشور  به عنوان پیشگامان عرصه‌ دفاع از خاندان رسالت، نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون و نیز ولایت فقیه را یادآور می‌شود و خاطره کسب مدال زرین و پرافتخار ولایت‌مداری از رهبر معظم انقلاب را دوباره تداعی می‌کند.

در واقع ۸ دی مردم گیلان طلیعه امیدآفرین حماسه 9 دی شد که در تاریخ کشور عزیزمان با عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شد و نشان داد که مردم در پیروی از رهبرشان آماده جانفشانی هستند و هر زمان احساس کنند استقلال ملی، باورها و ارزش‌های دینی آنها در معرض تهدید قرار گرفته و بیگانگان خیال دخالت در امور داخلی کشورشان را دارند، به حرکت در می‌آیند و با حضور و اجتماع‌ خود پاسخ کوبنده‌ای می‌دهند.

بی‌تردید این روز حماسی مردم را بسیج کرده و به صحنه آورد و با وجود همه سختی‌ها آنها را در صحنه نگه می‌دارد، ایمان قلبی، دینی و عزم استوارشان بوده و نشان دهنده این است که هیچ احدی نمی‌تواند بین نظام و مردم که صاحبان و ولی نعمتان این انقلاب هستند، جدایی بیندازد، اینجانبان بر این باوریم که وحدت و انسجام بیش از پیش مردم و ارکان نظام در دفـاع از آرمان‌های جمهـوری اسـلامی ایـران و پیـروی از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب منجر به عزت و افتخار بیشتر کشور است و باید هر ساله حماسه هشتم و نهم دی را گرامی بداریم.

اگر در وب‌سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (khamenei.ir) واژه «فتنه» جستجو شود 669 بار این واژه و نیز 160 بار واژه «فتنه 88» مشاهده می‌شود.

141414

وقتی فتنه رمز فریب‌خوردگان برای اجرای کودتای سیاه آمریکایی و یک حقیقت تلخ تاریخی است و باید موجب عبرت نسل‌های آینده شود، چرا از به‌کارگیری واژه «فتنه» در بیانیه‌ها اجتناب می‌شود؟ بدون تردید جریان‌های باطل سیاسی از به‌حاشیه رفتن واژه فتنه خوشحال می‌شوند.

*یادداشت از حجت‌الاسلام مجتبی اشجری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار