کد خبر : 27424
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1397- 49: 12

مقدار زیادی مصالح ساختمانی در انبارها احتکار شده است

مقدار زیادی مصالح ساختمانی در انبارها احتکار شده است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت‌:‌ سودجویان به بهانه گران شدن قیمت ارز و برای انتفاع خود حجم بالایی از مصالح ساختمانی را در انبارهای خود احتکار کرده‌اند.

به گزارش گیلانستان، حسن خسته‌بند در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ با افزایش بی‌ضابطه قیمت دلار در بازار،‌ فرصت‌طلبان نیز از وضعیت نابه‌سامان کشور استفاده کرده‌اند و برای انتفاع بیشتر حجم بسیار بالایی از انواع مصالح ساختمانی را در انبارهای خود احتکار کرده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر که احتکارکنندگان مصالح ساختمانی از فروش اجناس خود خودداری می‌کنند ابراز داشت:‌ در حال حاضر آن مقدار از مصالح ساختمانی که فعلاً در بازار کشور موجود است نیز به علت نوسانات شدید نرخ ارز با قیمتی گزاف در حال عرضه است.

خسته‌بند در مورد تبعات منفی افزایش نرخ ارز و احتکار مصالح ساختمانی خاطرنشان کرد:‌ تعطیلی بخش ساخت و ساز، گران شدن شدید قیمت مسکن ‌و عدم توانایی اقشار متوسط و ضعیف جامعه در تهیه سرپناه از جمله تبعات خطرناک ادامه روند فعلی در کشور است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس افزایش قیمت مسکن را ناشی از تلاطم‌های ایجاد شده در بازار دانست و عنوان کرد:‌ افزایش نرخ دلار و یا عدم کنترل و نظارت بر چگونگی عرضه مصالح ساختمانی در کشور موجب افزایش بیش از حد قیمت مسکن به ویژه در چند ماهه اخیر شده است.

وی ایراد انتقادات سطحی به اجرای طرح‌های موفقی نظیر مسکن مهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ طرح مسکن مهر از جمله پروژه‌های ارزشمندی بود که با اجرای آن‌ در کشور مشکل مسکن قشر عظیمی از مردم حل شد بنابراین نباید در مورد آن بی‌انصافی به خرج داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس وجود برخی ضعف‌های کوچک در مراحل اجرایی طرح‌های مسکن مهر را مورد تأیید قرار داد و بیان داشت:‌ دولت فعلی باید در جهت رفع مشکل مردم هر چه زودتر نسبت به برطرف کردن نقص‌های موجود و تکمیل طرح‌های باقیمانده مسکن مهر اقدام کند.

خسته‌بند رد طرح‌ مسکن مهر توسط دولت بدون ارائه ایده‌های جایگزین را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد:‌ طرح‌هایی نظیر مسکن اجتماعی و یا نسخه‌هایی از این دست سال‌هاست که توسط مسئولان مطرح می‌شود اما در عمل مردم هیچ‌گونه تغییری در اوضاع مسکن حس نکردند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس از وجود تعداد بسیار زیاد خانه‌های خالی و فروش نرفته در اکثر شهرهای کشور سخن گفت و بیان داشت:‌ اغلب این واحدهای مسکونی به علت زیربنای زیاد،‌ واقع شدن در محله‌های گران‌قیمت و قیمت بسیار گزافشان بدون مشتری باقی مانده‌اند.

وی با بیان این مسئله که اقشار متوسط و رو به پایین جامعه قدرت خرید چنین خانه‌هایی را ندارند ابراز داشت:‌ دولت باید با اجرای طرح‌های هدفدار در مسیر ساخت انواع مسکن با زیر بناهای متوسط و با قیمت تمام شده کم،‌ زمینه خانه‌دار شدن این قشرها را فراهم کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تکمیل طرح‌های مسکن مهر توسط دولت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت:‌ مردم در چنین شرایط حساسی انتظار دارند روند تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر و برطرف کردن برخی از ضعف‌های آن توسط دولت هرچه زودتر تسریع پیدا کند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار