کد خبر : 5742
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1395- 50: 20

مقدمات FATF در برجام پایه‌گذاری شد/FATF قطعه‌ای دیگر از پازل برنامه‌ریزی‌شده آمریکا برای نفوذ در ایران است

مقدمات FATF در برجام پایه‌گذاری شد/FATF قطعه‌ای دیگر از پازل برنامه‌ریزی‌شده آمریکا برای نفوذ در ایران است

مقدمات FATF در برجام پایه‌گذاری شده ما در برجام تعهد داریم که امتیاز نظارت بر مسیر هزینه کرد وجوه مالی خود را در اختیار آمریکا قرار دهیم و این یعنی خودمان مبادی مسیر تعالی دور زدن تحریم‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

به گزارش “گیلانستان”، حامد قربانی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: در ابتدا در مورد چیستی fatf باید عرض کنم که fatf یک نهاد به‌ظاهر بین‌المللی است که در ذیل در ذیل گروه G7 شکل‌گرفته و کار تعریف‌شده آن پیگیری شفافیت مالی برای مبارزه با پول‌شویی خصوصاً در قالب معاملات مواد مخدر و مقابله با تأمین مالی تروریسم اعلام کرده است و دستورالعمل‌های مورد تصویب قرارگرفته در آن شامل ۹ دستور برای مقابله با تروریسم و ۴۰ دستور برای شفافیت مالی می‌باشد برای خودشان طبق تقسیم‌بندی خاصی در مورد کشورها دارند.

وی افزود: تنها به ۲ الزامی که در توافقنامه ذکر شد اشاره می‌کنم:
۱- ایران ملزم است قوانین ضد تروریسم خود را منطبق با توصیه‌های این نهاد و قطعنامه‌های شورای امنیت اصلاح کند که درنتیجه گروهای مقاومت منطقه در فهرست تروریسم قرار می گیرند و طبعتا گروه منافقین اسراییل از لیست تروریست‌ها خارج می‌شوند.

۲- ایران ملزم است تمام تراکنش‌های بالای ۱۵هزار دلار خود را در مرکز مشترک ثبت می‌کند وهمیچنین ذی‌نفع واقعی معاملات بانکی خود را نیز معرفی کند.

قربانی اضافه کرد: آنچه از روند فعالیت‌ها این دولت درزمینهٔ روابط خارجه می‌توان برداشت کرد این است که FATF قطعه‌ای دیگر از پازل برنامه‌ریزی‌شده آمریکا برای جلوگیری از تأثیرگذاری ایران در منطقه و جهان است و متأسفانه قطعات این پازل توسط دولت‌ها در حال تکمیل شدن است و این ناشی از دست‌کم گرفتن دشمن و عدم توجه به هشدارهای رهبری است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان تصریح کرد:مقدمات FATF در برجام پایه‌گذاری شده ما در برجام تعهد داریم که امتیاز نظارت بر مسیر هزینه کرد وجوه مالی خود را در اختیار آمریکا قرار دهیم و این یعنی خودمان مبادی مسیر تعالی دور زدن تحریم‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا آن‌ها را مسدود کنند./دانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار