کد خبر : 80944
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 شهریور 1401- 07: 11

نماینده ولی فقیه در گیلان:

ملت ایران اسلامی هرگز از اعتقادات خود عقب نشینی نمی‌کند/ با قیام امام(ره) عزت به مردم برگشت

ملت ایران اسلامی هرگز از اعتقادات خود عقب نشینی نمی‌کند/ با قیام امام(ره) عزت به مردم برگشت

نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: ملت ایران اسلامی با دفاع مقدس به همه نشان دادند که هرگز از اعتقادات خود عقب نشینی نمی کنند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله «رسول فلاحتی» صبح امروز (پنجشنبه، ۳۱ شهریور) در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ضمن سلام و درود بر ارواح مطهر شهدا اظهار داشت: این ایام به ایام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و باید گفت ملت ایران اسلامی در طول تاریخ از سه ویژگی عقلانیت، دینداری و ظلم ستیزی برخوردار بودند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه ایرانیان قبل از ورود اسلام هم از این سه ویژگی برخوردار بودند عنوان کرد: ایرانیان به لحاظ داشتن منطق و خرد هرگز در طول تاریخ بشریت بی دین نبودند و همواره دیندار بودند به همین علت انبیاء الهی را با آغوش باز پذیرفتند زیرا انبیا هرگز سخنی خلاف عقلانیت و منطق نگفتند.

آیت‌الله فلاحتی دین اسلام را زمینه‌ساز سعادتمندی مردم ایران دانست و با تاکید بر اینکه عمده‌ترین دلیل مردم برای پذیرش اسلام ناب عقلانیت و ظلم ستیزی آن بود تصریح کرد: امروز نام پرآوازه سلمان ایرانی برفراز تاریخ بشر همچون خورشید می درخشد و تا به امروز هم سلمان ها رخ نمایی کرده‌اند.

امام جمعه رشت ضمن تاکید بر نفرت تاریخی ملت ایران اسلامی از استمار پیر انگلستان و آمریکایی‌ها و تحمیل رضاخان قلدر به آنان اضافه کرد: در دوره پنجاه و هفت ساله رژیم پهلوی ملت ایران حقیر و زبون شدند و فرهیختگان آن به یغما رفت تا اینکه به اذن پروردگار متعال امام خمینی( ره ) قیام کرد تا عزت مردم مجدد به آنان بازگردانده شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ۸ سال جنگ تحمیلی برای ما به اندازه ۸۰۰ سال عزت و افتخار آورد گفت: ملت ایران اسلامی با دفاع مقدس به همه نشان دادند که هرگز از اعتقادات خود عقب نشینی نمی کنند.

وی با بیان اینکه از آنجا که انقلاب اسلامی در معاملات آن روز جهان نمی‌گنجید جنگ هشت ساله توسط دشمنانش به آن تحمیل شد ابراز داشت: بسیاری از شهرهای کشور از آبادان تا سقز و بانه به تصرف دشمن درآمد و دشمن تا توانست به رژیم صدام کمک کرد و انواع جنگ افزار و اسلحه به او داد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ملت ایران را ملتی ظلم ستیز که در قلب خود امام راحل را داشتند خواند و یادآور شد: ملت ایران اسلامی هشت سال دفاع جانانه کرد و شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرد در حالیکه جامعه جهانی و سازمان ملل ساکت بود.

آیت‌الله فلاحتی اظهار داشت: بسیاری از مردم کشورهای همسایه در سیطره قدرت‌های استکباری هستند در حالیکه در گذشته تحت لوای ایران بودند و این همان حرکت استعمار جهانی برای مقابله با استقلال و آزادی است.

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار