کد خبر : 32301
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

ملت ایران در حماسه ۹ دی پیام انقلاب را به دشمن تفهیم کردند

ملت ایران در حماسه ۹ دی پیام انقلاب را به دشمن تفهیم کردند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور حماسی ملت ایران در ۹ دی و قیام در برابر فتنه‌گران زمان گفت: مردم با حضور همیشگی خود پیام نظام را به دشمنان تفهیم کردند.

به گزارش گیلانستان آیت‌الله احمد پروایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملت ایران با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی نظیر هشت دفاع مقدس و حماسه بزرگ 9 دی علاوه بر قیام علیه فتنه‌گران زمان پیام جمهوری اسلامی را به دشمنان تفهیم کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام اسلامی مدیون حضور حماسی ملت در صحنه‌های سخت است عنوان کرد:‌ مردم همان‌گونه که در هشت سال دفاع مقدس با جان و دل به صحنه آمدند در حماسه 9 دی نیز با حضور میلیونی خود علیه فتنه‌گران زمان قیام کردند.

آیت‌الله پروایی ریشه کلمه فتنه را در قرآن کریم و روایات اسلامی جست‌وجو کرد و ابراز داشت: فتنه به معنای آزمایش الهی در شرایطی به وقوع می‌پیوندد که به علت وجود مه و غبار غلیظ ناشی از تبلیغات جبهه دشمن امکان شناخت حق و از باطل برای عده‌ای از مردم سخت و دشوار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع فتنه‌ها باطل به لباس حق در آمده و با این حربه فریب مردم توسط دشمن میسر می‌شود بیان داشت: وجود افراد هوشیار و بصیر در یک جامعه می‌تواند مسیر بروز و تشدید فتنه‌ را مسدود کند زیرا این افراد با استفاده از بصیرت خود به روشنگری مردم می‌پردازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ریشه کلمه بصیرت را از واژه بصر به معنای بینایی دانست و خاطرنشان کرد: انسان نابینا از خطرات و آسیب‌هایی که در مقابل او قرار دارد آگاه نیست به طوری که به علت این عدم آگاهی و نبود چشم بصیر هر لحظه امکان دارد از مسیر درست و صراط مستقیم دور شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری جریان 9 دی را یکی از اسباب ابقاء نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد و گفت:‌ اگر امروز این نظام مقدس هنوز در مقابل دشمنان ایستاده است این مهم به برکت خون پاک شهدا و حضور حماسی ملت ایران در حماسه بزرگ 9 دی به دست آمد.

آیت‌الله پروایی با تأکید بر اینکه در 9 دی 88 چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب در کنار هم علیه فتنه‌گران قرار گرفتند تصریح کرد: 9 دی به واقع کلام یک یوم‌الله بزرگ است بنابراین با توجه به تأکیدات فراوان قرآن کریم چنین روزهای مهمی باید همواره مورد پاسداشت قرار گیرند.

وی حمایت از قرآن کریم،‌ حفظ نظام، دفاع از ارزش‌های امام راحل و شهدا را از جمله آثار و برکات روز 9 دی خواند و عنوان کرد: 9 دی در حقیقت روزی تاریخ‌ساز است که در آن ملت ایران در کنار هم و فارغ از جناح‌بندی‌های مختلف سیاسی به دشمنان جمهوری اسلامی یک نه بزرگ گفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری حضور مردم در صحنه را از ویژگی‌های متمایز انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب‌های دنیا دانست و گفت: مردم همواره با امام راحل در تمام صحنه‌های انقلاب همراه بودند و توانستند فتنه‌گران منافق در شرق و غرب کشور را از این مرز و بوم بیرون کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم در جریان فتنه سال 78 نیز با حضورشان به داد انقلاب رسیدند ابراز داشت:‌ مردم ایران اسلامی مردمی ولایتمدار،‌ با اصالت و قدرشناسی هستند به همین علت خادمی این ملت حقیقتاً برای مسئولان نظام توفیق بسیار بزرگی است.

آیت‌الله پروایی تقدیم هشت هزار شهید توسط مردم شهیدپرور استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در تمام 40 سالی که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد مردم با وجود تمام سختی‌ها و نواقص موجود برای نظام کم نگذاشتند و همواره از آن در برابر دشمنان دفاع کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم قدرشناس کارها و خدمات انجام شده توسط مسئولان متعهد و انقلابی هستند اظهار داشت: به فرموده امام خمینی‌(‌ره) تا وقتی مردم پشتیبان ولایت فقیه باشند به این مملکت آسیبی وارد نمی‌شود و دشمنان نمی‌توانند با ایجاد فتنه‌های رنگارنگ به مقابله با آن برخیزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری کنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌ها و حرکت حول محور قانون اساسی و ولایت‌فقیه را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر روزی در تعریف ریسمان الهی از قرآن کریم و ولایت‌فقیه نام می‌بردیم امروز باید به ولایت مطلقه ‌فقیه نیز به عنوان یکی از پایه‌های نظام توجه اساسی داشته باشیم.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار