کد خبر : 16362
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1396- 29: 16

مناسبت‌های انقلابی در استان گیلان باشکوه برگزار می‌شود/ جوانان ایران اسلامی در تمامی صحنه‌‌های انقلاب حضور گسترده و فعالی دارند

مناسبت‌های انقلابی در استان گیلان باشکوه برگزار می‌شود/ جوانان ایران اسلامی در تمامی صحنه‌‌های انقلاب حضور گسترده و فعالی دارند

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تبلیغات اسلامی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: مناسبت‌های انقلابی در استان گیلان با شور بیشتری نسبت به دیگر استان‌های کشور انجام می‌شود.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌و‌گویی، با اشاره به شور و اشتیاق مردم در برگزاری مراسم‌های دینی و انقلابی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی حضور در مناسبت‌های دینی با نگاهی مذهبی و انقلابی در هیچ کجای جهان صورت نمی‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی متمایز با دیگر انقلاب‌ها در دنیا است و برتری‌های خاصی نسبت به دیگر انقلاب‌ها دارد، افزود: حضور مردم در صحنه‌های مختلف به حفظ و استمرار نظام کمک می‌کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیاری از مناسبت‌های مذهبی در کشور ایران مانند مراسم‌های دهه محرم از گذشته انجام می‌شد بیان داشت: برخی از مراسم‌های مذهبی مانند اعتکاف توسط روحانیون و جوانان انقلابی بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفت.

بایرامی با اشاره به اینکه جمعه آخر ماه مبارک رمضان توسط امام خمینی(ره) برای سردادن فریاد حمایت از مظلومان جهان روز جهانی قدس نام گرفت گفت: امسال ۵۷ کشور به تبعیت از راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران با راهپیمایی در نقاط مختلف شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

وی با اشاره به راهپیمایی گسترده مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه هر سال که مردم با شعارهای خود پیام رسان سیاست انقلاب اسلامی هستند اذعان داشت: مراسم پیروزی انقلاب‌های مختلف در سراسر دنیا با یک برنامه مدون و بدون حضور گسترده مردم انجام می‌شود.

بایرامی یکی از عقاید جامعه‌شناسان را ضعیف شدن حکومت پس از گذشت ۲۵ سال از عمر یک انقلاب به‌دلیل کنار رفتن افراد انقلابی تراز اول بیان کرد و گفت: جوانان ایران اسلامی در تمامی صحنه‌‌های انقلاب حضور گسترده و فعالی دارند.

معاون سپاه گیلان انتخابات را یکی از صحنه‌های بزرگ تجلی حضور مردم خواند و افزود: از زمان پیروزی انقلاب حضور واجدان شرایط در اکثر انتخابات‌های برگزار شده بیش از ۷۰ درصد بوده است که این رقم در اکثر کشورهای دنیا به مرز ۵۰ درصد می‌رسد و این نشانه‌ای از پویایی و زنده بودن انقلاب است.

وی با بیان اینکه مردم استان گیلان مردمی هوشیار بوده و از نخستین پیروان و یاری دهندگان امام راحل هستند که در پیروزی انقلاب اسلامی ایفای نقش کردند بیان داشت: مردم گیلان پیشگامان حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس بودند.

بایرامی با اشاره به حضور به‌موقع مردم گیلان در دفاع از انقلاب اسلامی در جریان فتنه ۸۸ عنوان داشت: مردم گیلان با حضور گسترده خود در خیابان‌ها و دفاع از انقلاب اسلامی، الگویی برای مردم وطن‌پرست و انقلابی دیگر استان‌ها شدند و پایان دهنده به فتنه ۸۸ بودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ۸ دی ماه سال ۸۸ به‌عنوان یک برگ زرین که نشان دهنده هوشیاری مردم گیلان است در تاریخ ثبت می‌شود اذعان داشت: مردم گیلان همواره یاری رسان ولی فقیه خود و حکومت اسلامی بوده‌اند.

وی لازمه استمرار و منحرف نشدن یک انقلاب از مسیر اصلی خود را انتقال هرچه بهتر آرمان‌ها و اهداف یک انقلاب توسط انقلابیان نسل اول به نسل جوان‌تر بیان کرد و گفت: نسل سوم و چهارم ‌انقلاب در درک مفاهیم انقلاب اسلامی موفق بوده‌اند.

بایرامی یکی از راه‌های شناخت ظلم حکومت طاغوت به مردم ایران، درک چگونگی و چرایی انقلاب امام راحل و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را آموزش کودکان در قالب دروس در مدارس خواند و بیان داشت: آموزش و پرورش در رشد اندیشه‌های انقلابی ضعیف عمل کرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان افزود: اندیشه امام خمینی(ره) و اهداف انقلاب اسلامی توسط تبلیغات و نهادهای مردمی مانند بسیج به مردم و جوانان معرفی می‌شود و حضور گسترده‌تر نهادهای اجتماعی در این بخش کمک بزرگی به درک مردم از اهداف انقلاب می‌کند.

وی با اشاره با فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بهتر بودن نسل جوانان سوم و چهارم انقلاب اسلامی از نسل های اول گفت: جوانان ایرانی با وجود خیانت مدیران دولتی، اختلاس‌ها، وضعیت اقتصادی و معیشتی نابسامان جامعه امروز، بهره نبردن از وجود نورانی امام راحل و حضور نداشتن در جبهه‌های جنگ، پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

بایرامی با بیان اینکه امروز مدافعان حرم الگویی کامل از یک فرد انقلابی و جهادی هستند اذعان داشت: مدافعان حرم خارج از مرزهای جغرافیایی کشور برای دفاع از دین و کشور خود و یاری‌رسانی به مردم مظلوم منطقه در حال مبارزه هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در زمان حکومت پهلوی تصمیمات مهم کشور توسط مستشاران خارجی گرفته می‌شد بیان داشت: سرمایه‌های کشور و منابع مهم از جمله نفت توسط استعمارگران خارجی به تاراج برده شده بود.

بایرامی حکومت پهلوی را یک حکومت حافظ منافع آمریکا در منطقه بیان کرد و عنوان داشت: رژیم پهلوی حکومتی دست نشانده مانند حکومت آل سعود در عربستان امروزی بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تبلیغات اسلامی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان عنوان داشت: مناسبت‌های انقلابی در استان گیلان با شور بیشتری نسبت به دیگر استان‌های کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تنوع در برنامه‌های مراسم‌های انقلابی در سال‌های در استان گیلان زیاد شده است اذعان داشت: باید مطالعات بیشتری بر روی چگونگی برگزاری مراسم‌ها برای جذب هرچه بیشتر مردم صورت گیرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار