کد خبر : 21956
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

منتقدان دیروز مدیران غیربومی، امروز با کدام مصلحت سکوت کرده‌اند؟

منتقدان دیروز مدیران غیربومی، امروز با کدام مصلحت سکوت کرده‌اند؟

حال که استاندار، برخی از معاونین و مدیران کل استانداری و همچنین شهردار رشت غیربومی، بوشهری، کرمانشاهی، قزوینی و… هستند چرا صدایی از حنجره‌ها در نمی‌آید؟

به گزارش گیلانستان، انتصاب مدیران غیربومی همواره در استان گیلان چالش‌برانگیز بوده است گرچه بسیاری با استناد به اصل شایسته‌سالاری، توانمندی‌های تخصصی و اینکه اساسا معیار بومی یا غیربومی بودن در فرهنگ دینی و هیچ یک از مدل‌های مدیریتی ذکر نشده است اعتقادی به بومی‌بودن مدیران ندارند اما بی‌شک مدیربومی درک جامع‌تر و بهتری از مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بومی‌شناختی و توانمندی‌های این خطه دارد. گویا استان گیلان در زمینه پرورش مدیر دچار یک بحران شده و دولت‌ ناگزیر به انتصاب از مدیران غیربومی است.
سلسله انتصاب‌های اخیر مدیران غیربومی در استان گیلان در نوع خود کم‌سابقه و قابل تامل است؛ استاندار غیربومی، شهردار غیربومی و مدیران کل غیربومی؛ و حال نیز زمزمه‌هایی مبنی بر انتصاب معاون سیاسی امنیتی استاندار غیربومی شنیده می‌شود. با فلش‌بکی به دورۀ استانداری «مهدی سعادتی» مازندرانی، به‌خاطر خواهیم آورد که یکی از نمایندگان مجلس با لجن پراکنی، چه واکنش‌های منفی بروز داد و در فضای انتخابات مجلس نهم چه جنجال‌هایی به‌پا کرد و تنها به گناه غیربومی بودن، حرمت‌ها را زیر پا گذاشت.
حال که بخش مهمی از مدیریت گیلان اعم از استاندار، برخی از معاونین و مدیران کل استانداری و همچنین شهردار رشت غیربومی، بوشهری، کرمانشاهی، قزوینی و… هستند چرا صدایی از حنجره‌ها در نمی‌آید؟ منتقدان دیروز مدیران غیربومی، امروز با کدام مصلحت سکوت کرده‌اند./شمال ما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار