کد خبر : 24311
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 فروردین 1397- 19: 10

منطقه آزاد انزلی برای صادر کردن محصولات تولیدی گیلان فعال شود/ سایه شوم قاچاق کالا بر کشور

منطقه آزاد انزلی برای صادر کردن محصولات تولیدی گیلان فعال شود/ سایه شوم قاچاق کالا بر کشور

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: با افزایش تولید داخل شاهد شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات بیکاری خواهیم بود.

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی گيلانستان پیرامون راهکارهای تحقق شعار سال اظهار کرد: نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری یکی از شیوه‌های ترسیم جهت‌گیری کلی نظام و مسئولین براساس رصد مسائل جامعه است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر محور انتخاب نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری، اقتصاد بوده است، تصریح کرد: از آن جایی که مقام معظم رهبری اقتصاد را یکی از موضوعات مهم کشور می‌دانند، امسال هم مقام معظم رهبری در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه اسلامی سال ۹۷ را به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری فرمودند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامگذاری امسال در راستای حل مشکلات گره خورده در کشور است، گفت: علی رغم ارائه آمار از سوی مسولین، اما آنچه که باید در بطن جامعه جهت حمایت از تولید ملی و مبارزه با واردات صورت بگیرد دیده نمی‌شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به نقش بنگاه‌های اقتصادی در جهت حمایت از تولید داخلی در استان‌ها گفت: برای تحقق شعار سال يکسری اقداماتی میان مجلس و دولت باید بصورت هماهنگ انجام شود؛ که یکی از آن اقدامات جلوگیری از قاچاق کالاست.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور داریم، افزود: اگرچه دولت از کاهش قاچاق کالا آمار می‌دهد اما هنوز سایه شوم قاچاق کالا بر کشور ما وجود دارد لذا باید با هماهنگی سه قوه قاچاق کالا ریشه کن شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه با ریشه کنی قاچاق کالا تحولی در تولید ملی ایجاد خواهد شد؛ گفت: واردات کالا نیز آسیبی جدی در برابر تولید داخلی است.

کوچکی نژاد با اشاره به وارادت بیش از ۵۰ میلیارد دلاری کالا به کشور، افزود: باید تلاش کنیم که آن دسته از کالاهایی که در کشور تولید و نیاز مردم را رفع می‌کنند وارد نکنيم تا بدین طریق رشد تولید داخلی را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت تولیدات داخلی راهکار اساسی تحقق شعار سال است، خاطرنشان کرد: باید از طریق تسهیلات بانکی و پرداخت یارانه تولید ملی را افزایش و بهبود ببخشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، تولیدی و خدماتی استان گیلان را عاملی مهم در جهت تحقق شعار سال دانست و اضافه کرد: فعال کردن منطقه آزاد انزلی جهت صادر کردن محصولات از دیگر پتانسیل های استان در این زمینه است.

کوچکی‌نژاد بر حمایت از واحدهای تولیدی که با ظرفیت پایین در حال تولید هستند اما توان افزایش تولید را دارند تاکید کرد و گفت: با افزایش تولید داخل شاهد شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات بیکاری خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار