کد خبر : 5853
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰

منطقه آزاد انزلی کل بودجه هفته فرهنگی کردستان را پرداخت کرد!

منطقه آزاد انزلی کل بودجه هفته فرهنگی کردستان را پرداخت کرد!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه بودجه منطقه آزاد انزلی صرف برگزاری مراسم هفته فرهنگی کردستان شده است، گفت: روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی دستاوردهای هفته فرهنگی کردستان تشریح خواهد شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از زریوار خبر، در نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی کردستان در انزلی، گفت: دستاوردهای این هفته فرهنگی روز شنبه ساعت 9 صبح در کنفرانس مطبوعاتی در مرکز استان تشریح خواهد شد.

حجت الاسلام رحيم جعفری در خصوص اعتبار و بودجه هزینه شده در هفته فرهنگی کردستان، گفت: کل هزینه هفته فرهنگی کردستان توسط منطقه آزاد انزلی پرداخت شده است، وی افزود: شهرداری سنندج، سقز و بانه قول پرداخت بخشی از هزینه های برگزاری و جوایز این هفته فرهنگی را دادند اما تاکنون محقق نشده است.

وی از دستاوردهای خوب فرهنگی کردستان در انزلی و معرفی شدن فرهنگ و آداب و رسوم این استان به مردم ایران اشاره کرد و گفت: برنامه های هفته فرهنگی کردستان با هدف احیای فرهنگ اصیل کرد و شناساندن فرهنگ منطقه به مردم ایران، ارتباط مناسب بین اقوام، ایجاد تعادل وجود مشترک اقوام ایرانی و فراهم نمودن فضایی شاد و مفرح برای گردشگران تدارک دیده شد.

ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی، اجرای نمایش های آیینی و سنتی، موسیقی نواحی و فولکلور، نمایش خیابانی، شب شعر اکران فیلم را از جمله برنامه های مفید جهت شناساندن فرهنگ کردستان اعلام کرد و با انتقاد از برخی از رسانه ها، گفت: برخی از اصحاب رسانه بدلیل دعوت نشدن به  این مراسم برنامه فرهنگی کردستان در انزلی را به حاشیه بردند و به دستاوردهای فرهنگی آن نپرداختند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تأکید کرد: باید همه مسئولین و رسانه ها از توان و پتانسیل های استان جهت شناساندن فرهنگ کردستان بهره ببریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار