کد خبر : 15195
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

منویات مقام معظم رهبری چراغ راه قوه قضاییه است / سالانه قریب به ۱۵ میلیون فقره پرونده وارد دستگاه قضا می‌شود

منویات مقام معظم رهبری چراغ راه قوه قضاییه است / سالانه قریب به ۱۵ میلیون فقره پرونده وارد دستگاه قضا می‌شود

رئیس کل دادگستری استان گیلان در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا گفت: منویات مقام معظم رهبری چراغ و نقشه راه قوه قضاییه است و ما خود را ملزم به رعایت این منویات می‌دانیم.

به گزارش گیلانستان، احمد سیاووش پور ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: منویات مقام معظم رهبری چراغ و نقشه راه قوه قضاییه است و ما خود را ملزم به رعایت این منویات می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نهادهای حقوقی را با شخصیت‌هایی مانند شهید بهشتی پایه‌گذاری کرده‌اند و این پایه‌گذاری در تدوین قانون اساسی ثمربخش بود، تصریح کرد: قوه قضاییه به‌عنوان یک‌نهاد حقوقی بر حسن اجرای امور جامعه نظارت داشته و با متخلفین برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان نظام قضایی کشور را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: قوه قضاییه به‌عنوان یک نهاد حقوقی به‌صورت یک قوه مستقل تعریف شده و در قانون اساسی بر استقلال قوه قضاییه تأکید شده است.

سیاووش پور با اشاره به اینکه سالانه قریب به ۱۵ میلیون فقره پرونده وارد دستگاه قضا شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، گفت: رسیدگی این میزان پرونده در شأن و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده و با  پیشینه تاریخی، تمدن بزرگ و آموزه‌های دینی تناسب ندارد.

وی با بیان اینکه اگر امروز عدالت اجتماعی مطرح است حول محور نظام جمهوری اسلامی ایران می‌چرخد، گفت: قوه قضاییه با جامعه روحانیت، نهادهای حقوقی و قوای دیگر تعامل برقرار کرده و بدون ملاحظه و مصلحت‌اندیشی در چهارچوب قانون برای حفظ حقوق جامعه با اقتدار ایستادگی کند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: درست است دستگاه قضا با افراد مفسد، دست درازان به بیت‌المال، قاچاقچیان و متجاوزین اراضی ملی با قاطعیت برخورد می‌کند، اما برخورد قضایی و انتظامی راه‌حل موضوع نبوده و باید مسیر پیشگیری را در پیش گرفت.

سیاووش پور در خطاب به دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: از کار دادستان عمومی و انقلاب سابق این شهرستان راضی هستم. ایشان نسبت به حقوق بیت‌المال و امنیت جامعه در طول خدمت خود حساس بودند و کارنامه خوبی را از خود به جا گذاشتند.

وی با بیان اینکه اگر در قوه قضاییه رخنه‌ای از فساد را شاهد باشیم در کمترین زمان ممکن، منفذهای رخنه را گرفته و با شخص مفسد برخورد می‌کنیم، تصریح کرد: رئیس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان آستارا باید به زیرمجموعه خود نظارت مستمر داشته باشند.

به گزارش فارس در مراسم مذکور، «احمد عبادی سفیدآب» که پیش از این دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا بود به‌عنوان رئیس جدید دادگستری و «عباس جاذب» که پیش از این رئیس حوزه قضایی بخش حویق شهرستان تالش بود به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان منصوب شدند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار