کد خبر : 57335
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مهر 1399- 35: 10

نماینده مردم رودبار در مجلس:

مهاجرت رودباری‌ها به سبب بی‌مهری در توزیع منابع/ گلایه از تعطیلی کارخانه‌ها و بنگاه‌داری بانک‌ها

مهاجرت رودباری‌ها به سبب بی‌مهری در توزیع منابع/ گلایه از تعطیلی کارخانه‌ها و بنگاه‌داری بانک‌ها

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از مهاجرت جمعیت از این شهرستان مهاجرپذیر به سبب بی‌مهری در توزیع منابع خبر داد و گفت: متأسفانه بخش عمده‌ای از شرکت‌ها در شهر صنعتی لوشان تعطیل و نیمه تعطیل و بانک‌ها نیز بنگاه‌داری می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، مهرداد گودرزوند چگینی امروز با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان رودبار اظهار کرد: شهرستان رودبار در بخش‌های معادن و گستردگی وسعت در بخش کشاورزی در استان رتبه نسخت را دارد و این یکی از پراهمیت‌ترین مزیت‌های این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها حوزه معادن و کشاورزی در رودبار از پیش و پس از انقلاب اسلامی تا سال ۶۶ در شهرستان وجود داشت، افزود: متأسفانه در پس بی‌مهری‌ها در شهرستان رودبار، شهرستان از حالتی که در گذشته مهاجرپذیر بود به شهرستانی مهاجر گریز تبدیل‌شده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه محرومیت و میزان جمیعت در هر منطقه‌ای بر اساس شاخص‌های سازمان برنامه‌وبودجه در توزیع بودجه اثرگذار هستند، گفت: علیرغم اینکه در شهرستان هم جمعیت بالایی ساکن هستند و هم محروم هست توجه ای به آن نمی‌شود و نتیجه آن است که امروزه ما شاهد کاهش جمیعت در این شهرستان هستیم.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر شهرستان رودبار به‌ویژه در منطقه لوشان تصریح کرد: لوشان دومین شهر صنعتی گیلان با تعداد شرکت‌های مستقر در آن پس از شهر صنعتی رشت است اما بخش اعظمی از کارخانجات در آن تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند که عمده آن‌ها با کمبود سرمایه در گردش و سوء مدیریت و بخشی دیگر نیز با مشکلات مالکیتی روبرو هستند.

چگینی با بیان اینکه حل مشکلات کارخانجات و شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی نیازمند تشکیل یک کارگروهی برای رفع چالش است، خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌ها برای شروع مجدد و حفظ تولید تسهیلات دریافت کرده‌اند اما با بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد که این تسهیلات در جریان تولید قرار نگرفته و در واگذاری تسهیلات انحرافاتی وجود داشته است.

وی بر ضرورت تشدید نظارت‌ها در واگذاری تسهیلات به بخش تولید تأکید کرد و گفت: باید دولت وقتی تسهیلاتی را در اختیار تولیدکنندگان و صاحبان صنایع قرار می‌دهد، کنترل نیز روی آن‌ها اعمال کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با انتقاد از بنگاه‌داری بانک‌ها و فاصله گرفتن آن‌ها از کمک به اشتغال و تولید بیان کرد: حدود دو دهه هست که نگرش بانک‌ها به بخش تولید متأسفانه بنگاه دارانه هست و بانک‌ها به‌جای هدایت نقدینگی به‌سوی تولید مالکیت داری می‌کند درحالی‌که وظیفه بانک بنگاه‌داری نیست.

نماینده مردم رودبار با بیان اینکه یکی از وظایف بانک جذب سرمایه‌های سرگردان مردم و هدایت آن‌ها به بخش تولیدی است، گفت: اینکه دیده می‌شود بانک‌ها دارای ساختمان‌های شیک و بلند و با آخرین تجهیزات هستند نشان می‌دهد این بانک وظیفه خود را درست انجام نداده است و عرصه تولید با چنین مصائبی دچار شده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار