کد خبر : 83687
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵

مهار ۴۰ هکتاری حریق در جنگل های رودبار با بالگرد/ وجود آتش زیر خاکستر

مهار ۴۰ هکتاری حریق در جنگل های رودبار با بالگرد/ وجود آتش زیر خاکستر

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از انجام اطفای حریق هوایی با استفاده از بالگرد هلال احمر از صبح تا ظهر امروز در منطقه رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون پنج سورتی پرواز داشتیم.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، وزش باد گرم، کوهستانی بودن و صعب العبور بودن محل آتش سوزی در اراضی جنگلی شهرستان رودبار عملیات اطفا را کند و سخت کرد و لذا از صبح امروز بالگرد هلال احمر برای اطفای حریق در منطقه حضور یافت.

 

میرحامد اختری در گفت وگویی با بیان اینکه در چهارمین روز آتش سوزی اراضی جنگلی استان به دنبال وزش باد گرم هستیم، اظهار کرد: در مجموع پنج شهرستان درگیر حریق بودند که به جز شهرستان رودبار، شاهد اطفای کامل حریق در چهار شهرستان دیگر هستیم.

 

وی برآورد خسارت آتش سوزی در چهار شهرستان ماسال، تالش، رضوانشهر و فومن را ۴۵ هکتار دانست و عنوان کرد: در شهرستان رودبار نیز حدود ۴۰ هکتار در دو منطقه شمام و سلانسر درگیر حریق هستند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از انجام اطفای حریق هوایی با استفاده از بالگرد هلال احمر از صبح تا ظهر امروز در منطقه رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون پنج سورتی پرواز داشتیم و حضور ۱۵۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آتش نشانی و هلال احمر و بسیجی در منطقه هستند و تا اطفای کامل آتش انجام وظیفه می کنند.

 

اختری با اشاره به حضور شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت در منطقه طی چها روز گذشته، اضافه کرد: به دنبال کنترل حریق از طریق اطفای هوایی بودیم، اما در برخی از مناطق به دلیل وزش باد شدید و دره بودن امکان پرواز بالگرد وجود نداشت.

 

وی با بیان اینکه وزش باد احتمال شعله ور شدن مجدد آتش زیر خاکستر را فراهم می کند، گفت: هم اکنون نیروها در منطقه هستند و عملیات اطفا را انجام می دهد؛ البته از عصر امروز مجددا شاهد وقوع حریق در بخش از منطقه شمام بودیم و لذا عملیات کنترل و اطفای آتش تا نقاط در دسترس ادامه دارد و در صورت عدم اطفای کامل، نیروهای تازه نفس به منطقه اعزام خواهند شد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار