کد خبر : 51900
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 خرداد 1399- 23: 17

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

مهم‌ترین محور ایجاد شغل و کارآفرینی، بخش خصوصی است/افتتاح دبیرخانه کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گیلان

مهم‌ترین محور ایجاد شغل و کارآفرینی، بخش خصوصی است/افتتاح دبیرخانه کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گیلان

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از بخش خصوصی به‌عنوان مهم‌ترین محور ایجاد شغل و کارآفرینی یادکرد و گفت: دستگاه قضایی مکلف است مشکلات قضایی و حقوقی پیرامون فعالیت‌های مولد و سرمایه‌گذاری که ایجاد می‌شود، امنیت سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان را فراهم کند.

به گزارش گیلانستان ،جان احمد آقایی امروز در آیین افتتاح رسمی دبیرخانه کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان گیلان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد آسیب‌ها و کج‌رفتاری‌ها فقر است، اظهار کرد: یکی از غم‌بارترین پدیده‌های جامعه بشری در حال حاضر، بیکاری است و این پدیده ناخوشایند موجب ایجاد فاصله طبقاتی و هزاران مصیبت‌ و مشکلات دیگر شده است.

وی از بخش خصوصی به‌عنوان مهم‌ترین محور ایجاد شغل و کارآفرینی یادکرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از سال ۹۲ با مشکلاتی که قدرت‌های استکباری و دشمنان انقلاب برای ما رقم زدند و تحریم‌ها و جنگ اقتصادی آغاز شد برای خنثی کردن این رفتار ضدانسانی و ضداخلاقی اقتصاد مقاومتی که یک مدل مقابله با تحریم‌ها است را مطرح فرموده و پیرامون این سیاست‌ها، سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را تعیین کردند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه قوه قضائیه در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نحوه پیگیری سیاست‌‎های اقتصاد مقاومتی نیز از سال ۱۳۹۶ توسط رئیس قوه قضائیه، طی دستورالعملی برای کلیه دستگاه‌های قضایی سراسر استان‌ها ابلاغ کرد، تصریح کرد: در این رابطه آئین‌نامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی برای کلیه دستگاه‌های قضایی ترسیم و در این آیین‌نامه که در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران کارآفرینان و ایجاد امنیت برای بهبود فضای کسب‌وکار و کارآفرینی است.

آقایی با بیان اینکه قوه قضائیه به کمک ایجاد امنیت برای کسب‌وکارها است، افزود: دستگاه قضایی مکلف است مشکلات قضایی و حقوقی پیرامون فعالیت‌های مولد و سرمایه‌گذاری که ایجاد می‌شود، امنیت سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان را فراهم کند.

به گفته وی، به دستور رئیس‌کل دادگستری گیلان و به‌واسطه اعتمادی که دستگاه قضایی استان به اتاق بازرگانی گیلان دارد کمیته حقوقی و پژوهشی با نظارت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مسؤولیت هادی تیزهوش تابان به‌عنوان فرد مورد اعتماد دستگاه قضا در اتاق بازرگانی استان، تشکیل و امروز رسماً افتتاح خواهد شد.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون سه تشکل مهم و مولد اقتصاد کشور هستند، گفت: در گیلان این سه تشکل به شایستگی با تعامل یکدیگر در حال فعالیت هستند و عملکرد آنان قابل‌قبول است لذا مهم‌ترین عوامل ایجاد این دبیرخانه که فعالیت آن از امروز آغازشده است.

آقایی، ایجاد بسترسازی را زمینه‌ای برای اشتغال پایدار و مولد و رونق تولید دانست و بیان کرد: در سال گذشته از ۳۴۸ هزار ورودی پرونده به قوه قضائیه استان، ۴۶ هزار پرونده به‌نوعی مرتبط با خشونت بود که بخش اعظمی از آن مرتبط با عدم اشتغال، فقر و بیکاری بود.

وی  با تأکید بر اینکه بخش خصوصی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است، افزود: دستگاه قضایی استان به دنبال تحقق منویات رهبر انقلاب در پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی از تسهیل رفع موانع فضای کسب‌وکار و ایجاد امنیت و آرامش اقتصادی است.

 گیلان یکی از سکوهای اصلی صادرات کشور به کشورهای حاشیه دریای کاسپین است

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز در این مراسم با بیان اینکه گیلان مسیر جدیدی را در حوزه سرمایه‌گذاری در کشور آغاز کرده است، اظهار کرد: اقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در گیلان بیش‌ازپیش احساس می‌شود و این اقبال ناشی از وجود زیرساخت‌ها و موقعیت منحصربه‌فرد گیلان است.

هادی تیزهوش تابان با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گیلان گفت: با بستری که این کمیته با رویکرد اقتصاد مقاومتی در گیلان آغاز کرده ضمن بالا رفتن شاخص‌های بهبود فضای کسب‌وکار در گیلان، آرامش و امنیت سرمایه‌گذاری در این استان از شاخص مطلوب‌تری برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از سکوهای اصلی صادرات کشور به کشورهای حاشیه دریای کاسپین است، افزود: موقعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری گیلان یک موقعیت استثنایی است و لذا با نگاهی که مجموعه دولت به گیلان دارد این دبیرخانه یکی از حلقه‌های اصلی تکمیل‌کننده اشتغال و سرمایه‌گذاری است تا سرمایه‌گذار در یک شرایط مطلوب وارد گیلان شده و یا در گیلان فعالیت کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ضمن قدردانی از حسن اعتماد دستگاه قضایی گیلان به بخش خصوصی بیان کرد: بخش خصوصی تلاش دارد تا کشور به ثبات و آرامش اقتصادی برسد و همواره نگاه بخش خصوصی قدرت بخشیدن به اقتصاد، تولید و صنعت کشور است.

دبیرخانه اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز امنیت پایدار در فضای کسب‌وکار است

نایب‌رئیس اول اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز به نقش و جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد کلان کشور پرداخت و اظهار کرد: دبیرخانه اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز امنیت پایدار در فضای کسب‌وکار است و این دبیرخانه زمینه اشتغال پایدار و مولد را در استان ایجاد خواهد کرد.

جلال‌الدین محمد شکریه با تأکید بر اینکه دولت در تصمیم‌گیری‌های خود از تفکر و خرد بخش خصوصی استفاده کند، گفت: دولت با اعتمادی که می‌تواند با بخش خصوصی داشته باشد به دنبال طرح‌های حمایتی و انگیزشی باشد و لذا برخی از طرح‌ها ازجمله پرداخت تسهیلات خرد پس از شیوع ویروس کرونا قطعاً مشکلات دولت را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار