کد خبر : 6856
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶

موانع فیزیکی حوزه شهری و روستایی استان گیلان برای معلولان برطرف شود

موانع فیزیکی حوزه شهری و روستایی استان گیلان برای معلولان برطرف شود

استاندار گیلان با تاکید براینکه موانع فیزیکی در حوزه شهری و روستایی باید برای معلولان برطرف شود، گفت: فرمانداران و شهرداران موظف هستند موانع موجود را برای معلولان برطرف کنند.

به گزارش گیلانستان, محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشستی با جمعی از تشکل‌های معلولان گیلان اظهار داشت: کانون‌ها و سمن‌های معلولان بدون هیچ گونه چشم‌داشتی براساس وظیفه انسانی خود عمل می‌کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ناتوانی بخشی از جسم دلیل ناتوانی همه وجود نیست،‌ افزود: باید به توانایی‌های معلولان بیشتر بپردازیم چراکه معلولان با وجود محدودیت، اندیشه‌های بزرگی دارند.

وی خدمت رسانی و حل مشکلات معلولان را یک وظیفه دانست و عنوان کرد: در استان گیلان اقدامات بسیار خوبی برای معلولان انجام شده است و اگر این اقدامات در گذشته انجام می‌شد بسیاری از مشکلات حل شده بود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه موانع فیزیکی در حوزه شهری و روستایی باید برای معلولان برطرف شود خاطرنشان کرد: فرمانداران و شهرداران موظف هستند موانع موجود را برای معلولان برطرف کنند.

وی با بیان اینکه صدا وسیما روندی را طی کند که جامعه نگرش ترحم نسبت به معلولان پیدا نکند اظهار داشت: اخبار ناشنوایان از صدا و سیمای مرکز گیلان نباید تنها یکبار در هفته پخش شود و پخش اخبار ناشنوایان باید فراگیر شود.

نجفی به ضرورت تغییر نگرش در ارتباط با معلولان تاکید کرد و گفت: همه باید در مقابل معلولان احساس مسئولیت داشته باشیم و موانع آنها را برطرف کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: باید به سازمان نظام مهندسی ابلاغ شود که هیچ ساختمانی بدون مناسب سازی برای معلولان ساخته نشود.

استاندار گیلان مبحث اشتغال معلولان را یکی از اساسی ترین برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: وضعیت اشتغال گیلان نسبت به گذشته بهبود یافته است و باید همچنین از ظرفیت خیران در همه بخش‌ها استفاده کنیم.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار