کد خبر : 31189
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397- 08: 0

موزه دفاع مقدس در ۳۰ استان در حال اجراست اما گیلان هنوز ورود نکرده است

موزه دفاع مقدس در ۳۰ استان در حال اجراست اما گیلان هنوز ورود نکرده است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه هنوز فاقد دایره المعارف شهدای استان هستیم گفت: گام هایی در این راستا برداشته شده و باید با یاری همگان این دانشنامه تکمیل شود.

به گزارش گیلانستان، عباس بایرامی عصر امروز (دوشنبه،۵ آذر) در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت با بیان اینکه بسیج محدود به زمان و مکان خاصی نیست گفت: نباید به بسیج نگاه تعصبی و حزبی داشت چراکه امام با هدف کمک رسانی در ابعاد مختلف با نگاه حفظ استقلال ، حاکمیت جمهوری اسلامی و حفظ ثبات آن را تشکیل داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان ادامه داد: انقلاب اسلامی تنها کشوری بود که بر مبنای آموزه های اسلامی پایه گذاری شد و با تاسیس بسیج الگویی توسط جمهوری اسلامی به دنیا ارائه شد.

وی با اشاره به حرکت خودجوش مردمی در محرومیت زدایی بعد از پیروزی انقلاب تصریح کرد: نسل اول انقلاب با تقویت پایه های اعتقادی و حضور در بین مردم سعی در محرومیت زدایی و انجام مطلوب ماموریت های خود داشت.

بایرامی هشت سال دفاع مقدس را فرصت بروز و ظهور نسل جدید بسیجی دانست و گفت: دهه ۹۰، دهه برخورد با توطئه های دشمن در برهه زمانی حساسی است که در جنگ هیبریدی قرار داشته و دشمن به دنبال به آشوب کشاندن مرزهای کشور است.

وی با تاکید بر حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و تاریخ شفاهی استان گفت: در مکتوب کردن خاطرات رزمندگان گیلانی نسبت به سایر استان ها و داشته هایمان جهت انتقال به نسل آینده عقب هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۲۰۰ شهید در شهر رشت اذعان کرد: متوسط سن والدین شهدا در استان که گنجینه اسرار شهدا بودند، ۸۳ سال بوده که کار ثبت تاریخ شفاهی را دشوار کرده است‌.

وی با اشاره به ضعف استان در جمع آوری اسناد شهدا خواستار ایجاد شبکه ای جهت دریافت این اسناد توسط آخاد جامعه شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه هنوز دایره المعارف شهدای استان را نداریم افزود: گام هایی در این راستا برداشته شده و باید با یاری همگان این دانشنامه تکمیل شود.

بایرامی با اشاره به موزه دفاع مقدس استان با بیان اینکه این موزه در ۳۰ استان در حال اجراست اذعان کرد: ما تنها استانی هستیم که در مورد موزه ورود نکردیم.

وی موزه دفاع مقدس را نوعی گردشگری جنگ با توجه به داشته های این استان دانست و اظهار کرد: این موزه تاثیر شگرفی در تقویت باورهای اسلامی جامعه دارد.

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار