کد خبر : 15315
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1396- 32: 16

موسسات مالی و اعتباری سرانجام زمین خواهند خورد / افزایش سود صرفا دانه پاشی برای جذب سپرده‌های مردم است

موسسات مالی و اعتباری سرانجام زمین خواهند خورد / افزایش سود صرفا دانه پاشی برای جذب سپرده‌های مردم است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موسسات مالی هیچ نقش صحیحی در اقصاد کشور ندارند، گفت: دولت یکبار برای همیشه تکلیف موسسات مالی و سپرده های مردم را مشخص کند

به گزارش گیلانستان، محمدجواد جمالی در گفتگویی، با بیان اینکه اعتراضات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری کشور همچون فرشتگان و کاسپین یک مسئله اقتصادی داخلی است، اظهار داشت: دشمن تمایل دارد تا از مسئله موسسات مالی و اعتباری یک موضوع امنیتی بسازد.

وی با بیان اینکه مسئله مالی پیش آمده در موسسات مالی و اعتبار را باید حاکمیت و بانک مرکزی یک بار برای همیشه خاتمه دهد، افزود: حاکمیت و بانک مرکزی باید مجوزهای موسسات مالی را بررسی کند و اینکه کدام یک از موسسات مجوز دارند یا ندارند را مشخص کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به ضرورت نظارت از سوی بانک مرکزی بر عملکرد موسسات مالی تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی در عملکرد موسسات مالی نظارت کند و ببینید که بر چه اساسی سرمایه و پول مردم جذب این موسسات شده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موسسات در چرخش صحیح اقتصاد مملکت نقشی ندارند، اظهار کرد: علاوه بر اینکه موسسات مالی در چرخه اقتصادی کشور هیچ نقشی ندارند بلکه نقش منفی نیز در اقتصاد کشور بازی می کنند.

جمالی با اذعان به اینکه موسسات مالی با دلالی و سفته بازی به اقتصاد کشور ضربه وارد می کنند، گفت: مزایایی که موسسات مالی اعلام می کنند مشتریان و سرمایه گزاران را به خود جلب می کنند و به گونه ای رقیب بانک های دولتی شده اند.

وی با بیان ایکه رفتار نامتناسب موسسات مالی باعث شده تا بانکهای دولتی هم سودهای خود را به صورت غیرقانونی بالا ببرند، خاطرنشان کرد: مجموع رفتارهایی که موسسات مالی در اقتصاد کشور اعمال کرده اند نهایتا با اقتصاد کشور ضربه زده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مردم نباید صرفا به دلیل اینکه بانک مرکزی بر رفتار موسسات مالی نظارت دارد سرمایه های خود را در اختیار آنها بگذارند، تصریح کرد: مردم بدانند موسسات مالی رسمی و غیر رسمی و هچنین با مجوز و بی مجوز یقینا روزی زمین خواهند خورد.

نماینده مردم فسا در خانه ملت با اذعان به اینکه افزایش سود سپرده از سوی موسسات مالی صرفا برای دانه پاشی و جذب سپرده های مردم است، گفت: اگر موسسات مالی در چند ماه اول سود سپرده مشتریان خود را بدهند یقینا در ماه های آینده در پرداخت آن ناتوان خواهند بود.

جمالی با اشاره به اینکه نام موسسات زیادی در تلویزیون مبنی بر ورشکستگی آنها مطرح شده، گفت: مردم باید توجه کافی به سیاست های اقتصادی موسسات مالی داشته باشند و از سپرده گذاری در آنها خود داری کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان پیگیر حق و حقوق مردم و سپرده گذاران در موسسات مالی و اعتباری هستند، افزود: بعضی از سپرده گذاران در این موسسات تمامی سرمایه و دارایی و حقوق پایان خدمت خود را گذاشته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران رغبت مردم نسبت به سپرده گذاری در موسسات مالی را اقتصاد بیمار کشور برشمرد و گفت: مردم با توجه به اقتصاد بیمار کشور سعی می کنند سرمایه خود را در جایی ببرند که سود بیشتری به آنها تعلق می گیرد.

نماینده مردم فسا با بیان اینکه دولت یک بار برای همیشه باید ورود کند و اوضاع پولی و سپرده های مردم را ساماندهی کند، افزود: مردم هم باید با دقت و مطالعه بیشتری سپرده گذاری کنند و در بانک های معتبر و پاسخگو به بانک مرکزی سرمایه گذاری کنند./۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار