کد خبر : 44353
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1398- 26: 11

موسوی مسؤولیت فرمانداری محروم‌ترین شهرستان کشور را پذیرفت

موسوی مسؤولیت فرمانداری محروم‌ترین شهرستان کشور را پذیرفت

سید محسن موسوی از سوی دولت دوازدهم دهمین فرماندار محروم شهرستان شفت پس از محسنی شد.

به گزارش گیلانستان سید محسن موسوی توسط قاسم نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان به‌عنوان فرماندار جدید در شهرستان شفت معرفی شد.

شفت یکی از غربی‌ترین شهرستان‌های گیلان است که مواهب طبیعی، تاریخی و مذهبی خاص خود نظیر امامزادگان ابراهیم و اسحاق را در خود دارد و از دیرباز خواستگاه علمای فاضل در نجف، قم و سایر حوزه‌های علمیه بوده‌اند که موجب فخر سرزمین گیلان شده‌اند.

شفت به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در سالن اجتماعات میرزای شفتی فرمانداری این شهرستان جز کم برخوردارترین شهرستان‌های کشور است که دولت فعلی تلاش کرده این شهرستان را با برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مدون از پیش تعیین‌شده شاخص‌های توسعه را در آن تقویت کند.

تاکنون اقدامات عمرانی، اجتماعی و فرهنگی زیادی در شفت انجام‌شده اما قاسم نژاد معتقد است قرار گرفتن نام این شهرستان در لیست ۳۱ موردی شهرستان‌های کم برخوردار می‌تواند زمینه اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی و توسعه‌ای را فراهم کند.

اما علیرغم اینکه تنها یک روز از آغاز فرایند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای در کشور مانده معاون سیاسی استاندار گیلان معتقد است تمامی زیرساخت‌های ثبت‌نام از نامزدهای انتخاباتی در شفت مهیا است و تمام تلاش فرماندار جدید این باید ادامه برگزاری انتخابات سالم و پرشور در شهرستان باشد.

کم برخورداری شفت از امکانات موضوعی بود که فرماندار شفت همچون تمامی مسؤولان و مدیران شهرستانی در نخستین بیانات خود به آن اشاره کرد. به گفته سید محسن موسوی “وقتی صحبت از کم برخورداری شهرستان شفت می‌شود می‌توان بااستعدادهایی که داران وجود دارد توسعه شهرستان را رقم زد “

فرماندار جدید شفت معتقد است با هم‌دلی، هم‌زبانی و همگرایی مسئولان شهرستان همچون گذشته می‌توان از بن‌بست‌ها عبور کرد.

همچنین موسوی یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های کاری خود از ابتدای تجربه کاریش در فرمانداری شفت را برگزاری انتخابات سالم و باشکوه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برشمرد و از مسؤولان و مدیران شهرستان خواست تمام توجهشان را مردم که خط قرمزش است معطوف کنند.

“تغییرات اساسی برای عمران و آبادانی شفت یکی از تعهدات محمدرضا محسنی، فرماندار سابق شهرستان بود که نتیجه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد تلاش‌های این نماینده دولت در شهرستان علیرغم پیگیری مطالبات خرد دیگر، توانست اعتباراتی را در راستای بهره‌برداری از راه ملاسرا شفت و تکمیل فاز مطالعاتی شبکه فاضلاب شهر شفت را به ارمغان آورد.”

به گفته مسؤولان وزارت کشور ۳۱ شهرستان کشور از تمامی استان‌ها محرومیت‌هایی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و اجتماعی دارند که شهرستان شفت از گیلان یکی از این مناطق است.

برای توسعه همه‌جانبه شهرستان‌های محروم کشور از سال ۹۶ طرح‌های توسعه‌ای در نظر گرفته‌شده تا همه مفاهیم برنامه‌ریزی بر مبنای قوانین موجود و حداکثر اختیار مدیریتی منطقه‌ای در آن‌ها اجرایی تا نقاط ضعف و کاستی‌های آن مشخص و مرتفع شوند.

اسناد توسعه ۳۱ شهرستان محروم و کم برخوردار کشور از اسفندماه سال گذشته باهدف برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی برای توسعه پایدار اقتصادی با تأکید بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.

نکته قابل‌تأمل دیگر اینکه، “فردی مسؤولیت محروم‌ترین شهرستان گیلان را پذیرفته که خود مسؤولیت بخشداری یکی از این شهرستان‌ها محروم کشور یعنی بخش بوستان از شهرستان بهارستان تهران را در کارنامه کاری خود دارد و این قبول مسؤولیت با توجه به تجربه موجود می‌تواند روزنه‌ای برای عبور از وضعیت کنونی در شفت باشد.”

شفت در سال ۱۳۷۴ در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی از شهرستان فومن جدا و شهرستانی مستقل در جغرافیای سیاسی کشور شناخته شد.

از مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان شفت از دیرباز تاکنون بازگشایی راه شفت به زنجان و بهره‌برداری از سد لاستیکی لاسک است که هیچ‌کدام از آن‌ها تاکنون به ثمر نرسیده‌اند و پیوسته رویکرد مسؤولان ارشد شهرستان در کنار پیگیری امورات جاری، تحقق این دو آرزو بوده است.

از ابتدای تأسیس فرمانداری در شهرستان شفت، آقایان خاکی، صبوری، احمدزاده، هاتفی، اسماعیل‌پور، آقاجانی، شفیعی‌ثابت، محمودی و محسنی سکان مدیریت شهرستان شفت را بر عهده داشته‌اند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار