کد خبر : 4846
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 تیر 1395- 28: 16

موشک‌ پرانی رسانه‌ های گیلان به وحدت انقلابی و ملی لطمه می‌زند

موشک‌ پرانی رسانه‌ های گیلان به وحدت انقلابی و ملی لطمه می‌زند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: موشک‌پرانی رسانه‌های گیلان به وحدت انقلابی و ملی لطمه می‌زند و به ضرر انقلاب، اسلام و روح شهدای ماست.

به گزارش درگیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به شرایط جهانی و کشورهای همجوار ایران اظهار کرد: ایران اسلامی جزیره‌ای امن در منطقه محسوب می‌شود و برخی تلاش می‌کنند این آرامش از جامعه سلب شود.

وی به رفتار برخی از رسانه‌ها در گیلان اشاره کرد و افزود: موشک‌پرانی رسانه‌های استان به وحدت انقلابی و ملی لطمه می‌زند و به ضرر انقلاب، اسلام و روح شهدای ماست.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۳۸ میلیون گردشگر وارد گیلان شده است، تصریح کرد: گیلان نعمت خداوندی است و مردم برای نفس کشیدن با فرهنگ‌های مختلف به استان سفر می‌کنند.

قربانی خواستار جلوگیری از ناهنجاری‌ها توسط تمام دستگاه‌های متولی به‌ ویژه نیروی انتظامی، سپاه و روحانیت در گیلان شد و اضافه کرد: هر کدام از دستگاه‌های متولی باید ناظر، مراقب و حافظ حریم اسلام باشند و این امر تنها از عهده یک دستگاه خارج است.

وی بر ارتقای فرهنگ جامعه تأکید کرد و گفت: قرآن فرهنگی را به ما ارائه کرده که شفای دردهای جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه از ۶ هزار آیه قرآن، چهار هزار آیه در مورد دستورالعمل‌های شفابخش است، خاطرنشان کرد: کتاب «قرآن آیین زندگی» را در مورد زندگی انسان از بدو تولد تا ازدواج و حق‌طلبی برای آگاهی مردم تألیف کردم، زیرا اگر مردم با دستورالعمل‌های شفابخش قرآن آشنا شوند دنبال فساد نمی‌روند.

قربانی ۱۰۰ صفحه از کتاب «قرآن آیین زندگی» را مربوط به جایگاه و شخصیت زن در اسلام در مورد حجاب و عفاف دانست و یادآور شد: مطلب مذکور باید به صورت جزوه در اختیار مسافران و نسل جوان گذاشته شود تا با دستورهای شفابخش قرآن آشنایی پیدا کنند.

*ارتقای شاخص‌های اقتصادی در گیلان

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور با ابراز رضایت از بخش‌های امنیتی، سیاسی و … در استان گفت: امسال وضعیت خوبی در طرح‌های سالم‌سازی دریا داریم.

محمدعلی نجفی به ارتقای شاخص‌های گیلان در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: وضعیت اقتصادی گیلان نسبت به کشور مطلوب است.

وی با بیان اینکه اقدام‌های خوبی در زمینه‌های مختلف در گیلان در حال شکل‌گیری است، خاطرنشان کرد: سال‌های ۹۱ و ۹۲ استان دوم بیکار کشور بودیم و این نرخ در پایان سال ۹۴ به رتبه بیستم بیکاری کاهش پیدا کرده است و اکنون یازدهمین استان اشتغالزا در کشور هستیم.

استاندار گیلان نرخ بیکاری استان در سال ۹۲ را ۱۵.۶ درصد خواند و اضافه کرد: نرخ متوسط کشوری ۱۱ درصد بود و گیلان ۴.۵ درصد از نرخ کشوری عقب‌ماندگی داشت.

نجفی از سیر صعودی اشتغالزایی در گیلان خبر داد و  تصریح کرد: روند مذکور به معنای برطرف شدن معضل بیکاری در استان نیست، اما رشد ما در این زمینه بی‌نظیر است./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار