کد خبر : 13911
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1396- 44: 17

موضع‌گیری مسئولان دولت در برابر انتقادات از مصادیق دیکتاتوری است

موضع‌گیری مسئولان دولت در برابر انتقادات از مصادیق دیکتاتوری است

امام‌جمعه آستارا گفت: مسئولین اجرایی دولت در تبعیت از ولایت‌فقیه باید از انتقادات سازنده و دلسوزانه مردم و ائمه‌ جمعه با روی گشاده استقبال کنند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا ظهر امروز در همایش تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان با اشاره به اندیشه‌های سیاسی، فلسفی، علمی و فقهی امام راحل اظهار کرد: ایشان در خیلی زمینه‌ها صاحب‌نظر بودند.

وی با بیان اینکه سنگ بنای اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) رابطه دین با سیاست است که آن را به نحو احسن به اجرا گذاشته‌اند گفت: خیلی‌ها به دنبال جدایی دین از سیاست هستند و در بسیاری از کشورها نظیر ترکیه در عمل طوری رفتار می‌کنند که جدایی دین از سیاست را نشان می‌دهد.

امام‌جمعه آستارا افزود: در کشورهایی که به جدایی دین از سیاست اعتقاد دارند دین را فقط در درون خانواده و مساجد پیگیری می‌کنند و سیاسیون خود را از ورود به مباحث دینی منع کرده‌اند و هرگاه سیاست‌مداران از دین و دین‌داران از سیاست فاصله گرفته‌اند به فساد، بی‌خردی و بی‌بصیرتی مبتلا شده‌اند.

حافظ‌نیا سیاست و دین‌داری را دو عضو جدانشدنی مکتب اهل‌بیت و باعث سعادت اخروی انسان‌ها دانست و افزود: در مکتب سیاسی حضرت امام خمینی(ره) اعتماد و اعتقاد به مردم بسیار پررنگ بوده و مردم در تعیین سرنوشت کشور حرف اول و آخر را می‌زنند.

وی بابیان اینکه حضور مردم در صحنه‌های ملی و دینی را باعث تداوم مسیر انقلاب اسلامی است گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه نمادی از مردم‌سالاری دینی بود و پیروز واقعی این عرصه، مردم ایران هستند و اگر جشنی هم گرفته می‌شود باید جشن پیروزی مردم باشد.

امام‌جمعه آستارا باشاره به اینک همردم ایران، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در بین مردم کشورهای اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار هستند گفت:بیداری اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی علیه سیاست‌های غلط دولت‌ها را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) دانست.

حافظ‌نیا با تأکید براینکه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گوشه‌ای از وضعیت فاجعه‌بار مردم یمن را پخش می‌کند بیان کرد: مردم مظلوم یمن، عراق و بحرین در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم آل‌سعود، آل‌خلیفه و تکفیری‌ها با تمام توان ایستاده‌اند.

وی در مکتب و اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی(ره) نقش ولایت‌فقیه در مهندسی نظام اسلامی را یک نقش ویژه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: هویت، عظمت و اقتدار کنونی کشور به ولایت‌فقیه وابسته است و اگر بخواهند ولایت‌فقیه را از رأس مجمع کشور حذف کنند از انقلاب اسلامی چیزی باقی نمی‌ماند.

امام‌جمعه آستارا ولایت‌فقیه را استمرار ولایت انبیاء و رسول‌الله دانست و افزود: قوه مجریه، قوه قضاییه و مجلس با ولایت‌فقیه مشروعیت پیدا می‌کنند و اگر درایت، رهبری، مدیریت و دخالت مقام معظم رهبری در ماجرای فتنه سال ۷۸ و ۸۸ نبود سرنوشت کشور و مردم به سرنوشت کشورهای همسایه دچار می‌شد.

حافظ‌نیا انقلاب اسلامی را انقلاب پابرهنگان و حضرت امام خمینی(ره) را حامی مستضعفین و پای‌بند به اجرای عدالت اجتماعی دانست و گفت: در بسیاری از موارد عدالت اجتماعی موردنظر حضرت امام خمینی(ره) به درستی در کشور اجرا نشد و به افرادی که نقش بیشتری در پیروزی انقلاب داشتند سهم کمتری داده شد.

وی با تأکید براینکه محرومین و اقشار کم‌درآمد جامعه از انقلاب اسلامی سهم بیشتری دارند چون با پای جان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از انقلاب و کشور دفاع کردند، متذکر شد: یک‌عده که در پیروزی انقلاب اسلامی هیچ نقشی نداشتند سهم بیشتری از سفره انقلاب برداشته و هنوز طلب‌کار هستند.

امام‌جمعه آستارا با تأکید بر اینکه دیپلمات و مسئول غیرانقلابی را خائن به کشور و بیت‌المال است بیان کرد: مسئولان اجرایی کشور در عین دیپلمات بودن باید انقلابی باشند و اگر مسئولی از روحیه انقلابی‌گری برخوردار نباشد با توپ‌وتشر دشمن، سرمایه‌های کشور را به بیگانگان می‌فروشد.

حافظ‌نیا موضع‌گیری مسئولان دولت در برابر انتقادات سازنده مردم و ائمه‌جمعه را از مصادیق دیکتاتوری دانست و گفت: مقام معظم رهبری در رأس امور کشور منتقدپذیر هستند و مسئولین اجرایی دولت در تبعیت از ولایت فقیه باید از انتقادات سازنده و دلسوزانه مردم و ائمه‌جمعه با روی گشاده استقبال کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار