کد خبر : 42605
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

مُهر پزشک فوق تخصص گیلانی در جیب یک غیر پزشک تهرانی چه می‌کند؟!/ چه جرياني مانع از برخورد با تخلفات حوزه پزشكی می شود؟!

مُهر پزشک فوق تخصص گیلانی در جیب یک غیر پزشک تهرانی چه می‌کند؟!/ چه جرياني مانع از برخورد با تخلفات حوزه پزشكی می شود؟!

اين شخصِ غير پزشك هم اكنون در اتاق آنژيوگرافي برخي بيمارستان هاي خصوصي رشت نيز حاضر ميشود آنهم دقيقا در روزهاي آنژيوگرافي آن پزشك خاص!

به گزارش خبرنگار سرویس بهداشت و درمان گیلانستان، شخصی به نام “غ ع” که كارمند يكی از بيمارستان های تهران است، سالهاست در روزهاي خاصي از هفته به گيلان سفر مي كند و در اتاق آنژيوگرافي يكي از پزشكهای قلب گيلان به فعاليت مي پردازد ! طبق مدارك و مستندات، رييس يكي از بيمارستانهاي دولتي رشت به حضور مستمر اين شخص از سال ٩١ در آن بيمارستان تصريح نموده و در نامه اي خطاب به معاون وقت درمان دانشگاه علوم پزشكي گيلان تقاضامند ادامه حضور اين شخص در آن بيمارستان شده و آن معاون درمان دانشگاه نيز با درخواست رييس بيمارستان موافقت نموده است!

طبق اطلاعات موثق، اين شخصِ غير پزشك هم اكنون در اتاق آنژيوگرافي برخي بيمارستان هاي خصوصي رشت نيز حاضر ميشود آنهم دقيقا در روزهاي آنژيوگرافي آن پزشك خاص!
حال اين سوال مطرح است كه فرد مذكور بر اساس كدام مجوز قانوني در اين سالهاي مديد از تهران به بيمارستانهاي دولتي و خصوصي رشت رفت و آمد داشته است؟! سوال مهم تر اينكه اين شخص دقيقا در داخل اتاق هاي آنژيوگرافي بيمارستان هاي رشت چه ميكند ؟!

بديهي است در انجام آنژيوگرافي و آنژيوپلاستي، بجز پزشك ، پرسنل ديگري نيز در اتاق آنژيوگرافي حضور دارند كه هركدام وظايف محوله خود را انجام مي‌دهند . ولي آيا مگر بخش هاي آنژيوگرافي بيمارستانهاي رشت فاقد پرسنل هستند؟!

شنيده ها حاكي از خبري بسیار عجیب و باورنكردني در اين رابطه است : ” آقاي غ ع با مُهر آن پزشك خاص و به جاي وي، بيماران را آنژيوگرافي و آنژيوگرافي ميكند” !!
اين در حالي است كه تنها متخصصين قلب مجاز به انجام آنژيوگرافي رگهاي قلب هستند. همچنين تنها آندسته از متخصصين قلب مجاز به آنژيوبلاستي ( استنت گذاري ) در رگهاي قلب مي باشند كه دوره تحصيلات تكميلي آنرا گذرانده باشند .

آنژيوگرافي و آنژيوپلاستي اقداماتي دقيق و بالقوه خطرناك مي باشند كه كوچكترين بي دقتي در آن مي‌تواند مخاطرات جدي و حتي مرگ بيمار را در پي داشته باشد.
اگر اين خبر درست باشد ( يعني انجام آنژيوگرافي و آنژيوگرافي بيماران توسط يك شخص غير پزشك )، اين به معناي استمرار چندين ساله تخلفي بسيار بزرگ در حوزه بهداشت و درمان استان گيلان است كه برخورد قاطع با پزشك متخلف و ديگر عوامل دخيل را مي‌طلبد.

حال اين سوال از مراجع نظارتي مطرح است كه آيا در صورت صحت اين خبر ، حداقل برخورد با چنين پزشكي، اخراج وي از هيات علمي دانشگاه و ابطال شماره نظام پزشكي وي نيست؟!
امید است مسئولین و نهادهای نظارتی و بازرسی استان در خصوص تخلفات علوم پزشکی حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار