کد خبر : 53006
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1399- 17: 11

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس:

مکانیزم معیوب توزیع نهاده‌ها موجب بروز نوسانات در قیمت مرغ شده است

مکانیزم معیوب توزیع نهاده‌ها موجب بروز نوسانات در قیمت مرغ شده است

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس گفت: نهاده‌های خریداری شده با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در بازار آزاد به دو برابر قیمت فروخته می‌شود و تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده و موجب بروز نوسانات در قیمت مرغ شده است.

به گزارش گیلانستان،حسن محمدیاری، با بیان اینکه نهاده‌هایی که با ارز ۴۲۰۰تومانی تهیه می‌شود در بازار آزاد به دو برابر قیمت فروخته می‌شود اظهار داشت: نابه‌سامانی‌های این‌چنینی در حوزه نحوه عرضه نهاده‌ها تولیدکنندگان و مرغداران را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس تهیه نهاده‌های ذرت و سویا با ارز ۴۲۰۰ تومانی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: نهاده‌هایی که با این نرخ تهیه می‌شوند به علت مکانیزم معیوب نحوه توزیع به شکل دو برابر قیمت به دست تولیدکننده می‌رسد و این عامل موجب بروز چالش‌های دیگری می‌شود.

محمدیاری با بیان اینکه انتظار می‌رود شیوه توزیع نهاده‌ها در کشور اصلاح شود چرا که مکانیزم معیوب موجب بروز نوسانات در قیمت مرغ شده است تصریح کرد: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است بنابراین باید در مسیر حمایت از تولید داخلی اقدامات لازم انجام شود.

وی یکی از وظایف و رسالت‌های مجموعه وزارت جهاد کشاورزی را در بخش راه‌های عشایری ذکر کرد و با تأکید بر اینکه این وزارتخانه نسبت به وظیفه اشاره شده بلاتکلیف است تصریح کرد: در حال حاضر مردم با مشکلاتی در این حوزه مواجه هستند و انتظار داریم برای جلوگیری از این امر بودجه و اعتبارات عشایری تقویت شود.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس حمایت از قشر کشاورز را لازم و ضروری تلقی کرد و با بیان اینکه سهم کشاورزان در فروش محصولات دیده نمی‌شود اظهار داشت: مشکلات معیشتی پساکرونا جدی است و می‌طلبد مجلس یازدهم در این موضوع و برای کاهش دغدغه‌های مردم سریعاً ورود کند.

محمدیاری با تأکید بر اینکه باید در ایام پساکرونا برای کاسبان و افرادی که به صورت کار روزمزد گذران زندگی می‌کردند فکری جدی شود تصریح کرد: با توجه به موارد یاد شده به نظر می‌رسد در شش ماه نخست، مجلس یازدهم رسالت خود را بر مبنای ایجاد یک تحول و جهش در وضعیت کنونی و امیدبخشی به مردم تمرکز کند.

وی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به ویژه با توجه به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و درباره اولویت‌های مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: نخستین دغدغه مجلس یازدهم بحث اقتصاد و معیشت مردم در شرایط فعلی است زیرا فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها مختل شده و جامعه دچار مشکلات اقتصادی است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار